Wireless Router die GRE ondersteunt gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 13:06
Hoi,

ik weet niet of ik hier slim aan doe, maar toch post ik het. Ik heb een wireless router aangeschaft (Sweex LB200010) en krijg hiermee VPN maar niet aan de gang (waarschijnlijk iets met het GRE protocol, krijg telkens foutmelding 619). Nu heb ik sweex gebeld, en die gasten van de helpdesk kunnen beter ijs gaan verkopen, daar kunnen ze met hun niveau nog net wel de juiste prijs bij het juiste ijsje zoeken, want veel meer kunnenze ook niet.

Nu is mijn vraag: ik ben op zoek naar een wireless router die GRE ondersteunt en waarmee ik (eventueel) wireless succesvol een VPN verbinding kan maken met de school waarop ik zit. Het protocol hoeft maar 802.11b te zijn, meer is eigenlijk niet nodig. Nu is mijn vraag: wat is daarvoor een geschikte router? (ik heb namelijk bericht gehad van de winkel waar ik het gekocht heb dat zij met mij iets willen regelen, waarschijnlijk geld terug ofzo)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

wat heb je met die sweex allemaal geprobeerd??
en op de meeste scholen mag je geen vpn maken (heb je dit al aan de systeembeheerders gevraagd??), als je dit dan toch doet dan akn de systeembeheerder je de toegang tot de schoolcomputers ontzeggen. (hier dreigde hij bij mij mee want op mijn school is dit verboden)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• JM83
om ff te beginnen met je tweede opmerking: bij ons mag het wel, het is zelfs nodig als je van bepaalde schoolfacaliteiten gebruik wil maken... (staat zelfs op site school uitgelegd hoe je het voor elkaar kan krijgen)

met de sweex heb ik verschillende dingen geprobeerd:

1) via lan en via wireless
2) via Cisco VPN Client (via transparrent tunneling) en via windows VPN Client
3) via het portforwarden
4) heb geprobeerd om via telnet bij routerinstellingen te komen, dat ging helaas niet (was nodig om mogelijk het GRE protocol aan te zetten)
5) met/zonder firewall (router)
6) met/zonder PPTP Pass Through
7) geflashed met Edimax firmware, werkte ook niet
8) zowel via PPTP als via IPsec geprobeerd

alles zonder resultaat (elke keer foutcode 619 (hij blijft hangen bij controleren gebruikersnaam en wachtwoord)) en als ik via pptpclnt (geloof ik) probeerde lukte PPTP verbinding wel, maar GRE paketten werden niet juist afgeleverd

dus het ligt aan de router (ook aangezien ik veel mensen zie met eenzelfde probleem)

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-08 17:07
Jij wilt van huis uit naar school een VPN verbinding opzetten, ofwel de school is de VPN server?

Dat mag so-wie-so geen probleem zijn. Dus zou het probleem op school liggen.

Ik heb zelf de LB000020 (of eigenlijk de Kobishi kloon, welke samen weer klonen van een andere, en wat mij betreft dezelfde routers als die van jou, maar dan niet met WiFi), en daarmee kan ik prima een VPN connectie opzetten met mijn werk. Geen instellingen voor nodig.

Inkomende VPN connecties, dat is wat anders.
Ik weet (na weinig onderzoek) nog niet zeker of deze cheapo-routertjes GRE doorlaten/ondersteunen. De documentatie suggereert van wel, maar zou het dus ook over uitgaande VPN connecties kunnen hebben...

Ik zou zeggen: zoek eens wat docs na van merken als LinkSys, Asus of SMC

• JM83
ja klopt een VPN verbinding vanaf thuis naar school, mar het wil maar niet lukken :( zo vaag, altijd gewerkt zonder router ertussen en nu opeens niet meer :S

Verwijderd

Wat zit er tussen de sweex, een speedtouch ADSL router?

Port 1723 TCP en GRE (47 TCP) staat open op je sweex router.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 14:35 ]

• JM83
of die open staan weet ik niet, maar er zit een Motorola @home Kabel modem tussen

Verwijderd

Kan je de sweex configureren deze poort moet namelijk inkomend aan staan.

Port 47 TCP (ookwel GRE)

Of je router moet NAT traversal aankunnen?

Waarschijnlijk blokeerd je router het nu.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 14:41 ]

• JM83
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 14:41:
Kan je de sweex configureren deze poort moet namelijk inkomend aan staan.

Port 47 TCP (ookwel GRE)

Of je router moet NAT traversal aankunnen?

Waarschijnlijk blokeerd je router het nu.
is het poort 47? ik dacht protocol 47, of is dat hetzelfde :?

en NAT traversal?! zal ff kijken...
nope, enige settings die bij NAT staan zijn:

* Port Forwarding
* Virtual Server
* Special Applications (trigger port :?)
* UPnP
* Application Layer Gateway (hierbij staat PPTP Pass Through aangevinkt)

Verwijderd

Op je school werken ze daar met Cisco VPN Client, dan is wat ik zei niet helemaal correct. De Cisco Client werkt namelijk met IPsec dit zijn andere poorten. En worden niet altijd altijd ondersteund door routers.

De poort en port is hetzelfde. De poorten die je nodig hebt voor IPsec zijn:

Poort 50 TCP
Poort 500 UPD

Het lijkt er namelijk op dat je router wel simpele VPN ondersteund zijnde PPTP dit werkt op basis van die poort 47, echter als je school Cisco VPN client gebruikt dan ben je wat verder van huis en dien je je router te configureren dat hij de bovenstaande poorten doorlaat. Als dit al werkt want door NAT wordt je header aangepast en dit vind IPsec niet leuk.

PS: Je kan het met die virtual server optie proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 14:52 ]

• JM83
zou best kunnen dat ze bij ons op school cisco gebruiken. Is naast Microsoft's client de tweede aangewezen mogelijkheid om verbinding te maken via Cisco VPN Dialer, maar ik zal eens proberen met die 2 poorten open te zetten en ff uitzoeken wat nu precies virtual server is... bedankt

• JM83
nog kleine vraag, ik moet de volgende dingen invoeren:

Private IP : deze snap ik, is het IP van de PC in het netwerk naar wie het doorgestuurd moet worden
Private Port : ???
Type : UDP/TCP, is ook nog te snappen
Public Port : ???
Comment : commentaar zodat je weet waarom wat waar staat

kan iemand me helpen met wat ik bij public en private port in moet voeren?

edit: in de handleiding staat overigens:
• VPN PPTP Client
• VPN /PPTP/IPSec pass through

[ Voor 14% gewijzigd door JM83 op 26-03-2004 15:14 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

public port is de poort die de buitenwereld ziet, daar komt het verkeer mee de router binnen

private poort is de poort waarnaar het moet worden doorgestuurd in het interne netwerk (dus de poort die openstaat op de pc waar het naar doorgestuurd moet worden )

je moet bij public en private poort hetzelfde neerzettn nl. de poortnummers die gegeven zijn

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• JM83
ik word gek van dat gedoe met die router, had ik hem maar nooit tussen gezet :( ook virtual server werkt niet, ach geef het op...

Verwijderd

Met virtual server kan je alles doorgegeven naar je werkstation.

Laten we het volgende voorbeeld nemen.

Je public ip (internet adres) a.a.a.a
Je private ip (lokale netwerk) b.b.b.b

Nu moet je ervoor zorgen dat a.a.a.a alles door verwijst naar b.b.b.b dat kan met virtual server. Let wel op, het werkstation is volledig toegangelijk vanaf het internet enige beveiliging is wel noodzakelijk. Maar dit is wel het makkelijkst.

Suc6

• JM83
ik heb alle poorten (50, 500, 47 en 1723) doorgestuurd via virtual server, maar nog werkt het niet :?

als het eenmaal werkt plaats ik ook een firewall op deze notebook, zodat de beveiliging weer dicht zit, maar zo lang het niet werkt laat ik die eraf, kan het daar niet aan liggen...

maar toch werkt het niet via virtual server

edit: terwijl als ik de notebook rechtstreeks op internet aansluit het wel werkt...

[ Voor 13% gewijzigd door JM83 op 26-03-2004 15:54 ]

Verwijderd

Kan je eigelijk met virtual server ook UDP poorten doen, of staat er TCP?

• JM83
kan kiezen uit UDP of TCP, maar heb het gewoon voor beide gedaan

Verwijderd

Kan je wel met je notebook via de router (sweex) naar het internet. Zo niet dan kan dat wl kloppen. De providor registreert het MAC address van het laatst gebruikte device zijnde je PC. Of heb je clone ip op de router uitgevoerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 16:20 ]

• JM83
ja anders zou ik nu ook niet op tweakers zitten ;)

nee ik kan verder op internet alles doen, FTP verbinding opzetten, IRC verbindingen, shoutcast, internetten, e-mailen, alles eigenlijk, behalve dus die VPN verbinding...

en daarnaast zit er een motorola modem, welke een mac-adres heeft dat bij provider geregistreerd is. Vanaf dat modem loopt een UTP-kabel naar de router.

Verwijderd

Dom dom dom 8)7

Dit wordt lastig lijkt er toch op dat dit niet gaat werken, misschien hebben andere nog goede ideeen. :'(

Probeer nog wel even als volgt.

poort 500 UDP inbound to public ip
poort 47 TCP inbound to public ip

Voorzover je dit niet al gedaan had........

• JM83
daarom had ik het al over een andere router, maar moet ik wel weten welke draadloze router het wel ondersteund... toch bedankt voor je hulp/tijd

• JM83
maar vraagje, waar moet ik naar kijken om te weten dat de router VPN wel op een juiste manier ondersteund??

• JM83
kom op, is er dan echt niemand die me wil helpen??? of is het zo'n moeilijke vraag???

• JM83
kom op, nou echt niemand die me verder kan helpen???

enige wat ik zoek is een router die zonder al te veel problemen/instellingen VPN kan ondersteunen. Als ik de PC rechtstreeks op het kabelmodem aansluit werkt het perfect, als ik router ertussenplaats werkt het allesbehalve. Nu hoop ik dat iemand een goede (draadloze) router kan noemen bij wie VPN zonder al te veel problemen werkt!

heb nu eens geprobeerd om alle poorten van 1 - 10000 te forwarden naar mijn laptop (UDP en TCP) maar nog krijg ik foutmelding 619, dus router ondersteunt het niet

[ Voor 18% gewijzigd door JM83 op 31-03-2004 19:34 ]

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
protocol 47 (GRE) != poort 47 tcp/udp !!!

Als dat ding geen VPN passthrough ondersteunt kun je hem beter wegbrengen. Een merk dat standaard wel deze feature levert is D-Link (ook in de wireless producten).

Wil je dat je router zelf de verbinding opzet met je school, dan heb je een VPN router nodig, zoals bijv de D-Link DI-804HV. Deze kan 40 tunnels opbouwen.
Elke andere router van D-Link ondersteunt VPN passthrough.

Van andere merken ben ik mij niet bewust.

[ Voor 64% gewijzigd door mabarto op 31-03-2004 19:28 ]

• JM83
hij ondersteunt wel PPTP pass-through overigens... maar zal eens kijken naar dat merk dat jij bedoelde en het hoeft geen permanente verbinding te zijn, moet hem gewoon handmatig met M$ VPN Client kunnen maken

• Jetser
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 17:20

Jetser

Er worden hier aardig wat dingen over het hoofd gezien en niet helemaal juist opgemerkt...
Ten eerste is GRE geen TCP, dus het is IP protocol 47, geen TCP poort 47. Die poort mappen heeft absoluut geen zin.
De meeste routers geven GRE door (PPTP passthrough wordt dat dan genoemd) op het moment dat je poort 1723 (PPTP) open zet.

Maar: de SCHOOL is hier de VPN server, dus zou het moeten werken, tenzij de router outbound resticties heeft. NAT traversal is voor inbound IPSEC interssant, voor outbound weet ik het niet zeker. In ieder geval is een poort mappen niet het antwoord voor jou probleem, omdat jij een uitgaande verbinding maakt.

Kortom, check je uitgaande permissies eens, zet die eens helemaal open en check dan of het werkt.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:52

HellBeast

Oh My GoT!

Hmmm, ik ga hier binnenkort ook eens mee kloten. Heb pas een Speedtouch Pro naar een Speedtouch 510 getweaked en nu zou ik ook PPTP verbindingen op moeten kunnen zetten. De modem ondersteund nu ook uPnP.

Note: Bij mijn modem kon ik niet via de webinterface protocol 47 toevoegen, dit moest via een telnet-sessie naar de modem, toen ging het wel. Misschien moet dat ook op jouw school zo gebeuren.

Beauty is in the eye of the beerholder

• JM83
op school kan ik sowieso niets veranderen met telnet. En ik heb het geprobeerd naar mijn router maar dan krijg ik foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kan worden (ik moet dan toch gewoon een telnet sessie maken naar het adres van mijn router-configuratiescherm??)

PPTP pass through staat gewoon aan, dat is ook enige optie qua VPN die ik in de router aan kan zetten.
Pagina: 1