[FreeBSD] Apache2 + Perl 5.6.1 proces hangt op pipewr

Pagina: 1
Acties:

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 15:18
Bij een vers geinstalleerde FreeBSD server heb ik een probleem met Apache: bij het gros van de perlscripts onder Apache2 werkt alles perfect, maar als het een "zwaar" script is (oude server deed daar 20 seconden over) doet de nieuwe server daar ongeveer 2 seconden over en blijft vervolgens het perl proces met de status "pipewr" hangen. Deze schrijft dus nooit de output terug naar Apache.

Er komt ook niets hierover terug in het errorlog en het Apache proces waarin het script aangeroepen wordt is "dood" terwijl er wel nieuwe processen aangemaakt worden bij een "verse" request, dus Apache is niet overleden.

Indien ik het script commandline uitvoer wordt dit ook in ongeveer 2 seconden uitgevoerd en geparsed. Hierbij komt er dus weldegelijk output terug (html).

Ik heb al geprobeerd voor de www-groep in login.conf de prioriteit hoger te zetten (niet verstandig met het oogpunt op performance van de gehele machine), maar dat leverde ook niets op. :'(

Apache2 is geinstalleerd met mod_perl2, perl voorzien van CGI en DBI module. Iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken om uit te vinden wat er verkeerd is met de interactie tussen Apache en Perl? (heb er nu al een ochtendje google op zitten)

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Tja, het enige wat ik heb gevonden is dit. Maar dat is natuurlijk niet echt een oplossing. Misschien dat iemand anders nog wat kan vinden.

• Banpei
silentsnake schreef op 26 maart 2004 @ 13:35:
Tja, het enige wat ik heb gevonden is dit. Maar dat is natuurlijk niet echt een oplossing. Misschien dat iemand anders nog wat kan vinden.
Die had ik inmiddels ook gevonden, maar dat is dus echt niet een oplossing voor een webserver die daadwerkelijk ook nog betrouwbaar moet zijn.

Alternatief dat ik dus heb is Apache 1.3 gaan installeren en hopen dat het probleem zich daar ook niet voordoet... :/

• Banpei
Apache 1.3.29 geinstalleerd en het werkt als een zonnetje. :'(

Ik zie dus geen andere oplossing dan het voorlopig te moeten doen met Apache 1.3.29.