Toon posts:

[XP] PC hangt na 15 minuten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows blijft maar vastlopen...

Ik heb een MSI i815EPT moederbord, WinXP Pro geinstalleerd. Hij wordt straks als radioautomatiserings systeem gebruikt, dus moet de audio zonder stotteren lekker vlot doorlopen.

Ik start om te testen Windows Media Player op, laadt een uitzending in die een half uurtje duurt... hij loopt, en na een kwartier slaat de bak vast. Neemt geen enkele input meer aan.

Memtest gaf geen problemen, ik heb de laatste bios-versie eropgezet... biosreset gedaan... volgens mij alle instellingen nu goed staan...

dus ik ben een klein beetje door m'n trukendoos heen :?
Ligt het toch aan de bios dat ik iets over het hoofd heb gezien (en wat), of is dat ding gewoon gaar? Win98SE heeft altijd wel lekker gedraait.

Plzzz help

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan - dit is wel heel erg minimaal (zie ook de Windows Operated Systems Policy wbt. topic titels en dergelijke :) )

Wordt je PC niet gewoon te warm? :)
Verder - heb je de Hangen en Crashen Troubleshooter al eens geprobeerd - deze kan je terug vinden in een van de hardware fora :)

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-04 09:10

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Kun je misschien proberen om je hardware acceleratie in te schakelen en je buffer omhoog te gooien, perhaps zou je kunnen testen met winamp om brakheid van windows media player uit te sluiten en heb je evt alle essentiële updates voor Media Player van Microsoft.

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 26 maart 2004 @ 17:43:
Ik pas je topic titel even aan - dit is wel heel erg minimaal (zie ook de Windows Operated Systems Policy wbt. topic titels en dergelijke :) )

Wordt je PC niet gewoon te warm? :)
Verder - heb je de Hangen en Crashen Troubleshooter al eens geprobeerd - deze kan je terug vinden in een van de hardware fora :)
Dankje, ik wilde het later aanpassen maar dat ging niet meer :)

De PC wordt niet echt warm, gewoon rond de 35-40 graden.
Intel Application Accelerator is ook geinstalleerd dus daar kan het denk ik ook niet liggen. Ik ga de Troubleshooter even doornemen!

Verwijderd

Topicstarter
Alternativ schreef op 26 maart 2004 @ 18:54:
Kun je misschien proberen om je hardware acceleratie in te schakelen en je buffer omhoog te gooien, perhaps zou je kunnen testen met winamp om brakheid van windows media player uit te sluiten en heb je evt alle essentiële updates voor Media Player van Microsoft.
Met WinAmp slaat ie ook vast, en alle Windows-updates zijn geinstalleerd

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gebruik je toevallig onboard audio, of zit er zowel onboard audio en een geluidskaart in je computer :?

Verwijderd

Topicstarter
wwillem schreef op 29 maart 2004 @ 14:18:
Gebruik je toevallig onboard audio, of zit er zowel onboard audio en een geluidskaart in je computer :?
Op dit moment wel. Binnenkort gaat er weer de Creative SB Live! in die er origineel in zat (maar nu tijdelijk in een andere pc zit)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 14:45:
Op dit moment wel. Binnenkort gaat er weer de Creative SB Live! in die er origineel in zat (maar nu tijdelijk in een andere pc zit)
In dat geval zou ik zelf proberen om alle drivers voor het moederbord en de onboard geluid zooi opnieuw te installeren. Ik heb zelf altijd een beetje ruzie met onboard geluid.
Pagina: 1