Ik heb hierzo een MSDE database met SQL Buddy tool. IIS 5.0 is de webserver, zoals misschien al bekend heb ik certificaten geinstalleerd en gebruik ik basic authentication om aspx bestanden te kunnen laden.
Nu heb ik een database aangemaakt en probeer ik deze te connecten dmv een aspx pagina. Maar ik krijg elke keer een error. Er zijn inderdaad duizend en één threads over dit onderwerp, maar de oplossingen daarvan vind ik maar niks.
De database is geinstalleerd met de volgende parameters:
SAPWD="bla"
DISABLENETWORKPROTOCOLS="0"
INSTANCENAME="DotCom"
DATADIR="D:\MSDE"
TARGETDIR="D:\MSDE"
Als ik de volgende connection string gebruik:
Dan krijg ik ten allen tijde deze error: Aanmelding mislukt voor gebruiker WEBSERVER01\ASPNET.
Gebruik ik deze connection string:
Dan krijg deze error: Aanmelding mislukt voor gebruiker dominique. Reden: niet gekoppeld met een vertrouwde SQL Server-verbinding.
Het maakt niet uit of ik user sa gebruik of elke andere user. Het is niet de bedoeling dat ik de user ASPNET rechten ga geven in de database.
Het is de bedoeling dat de user die inlogt, dat die bepaalde rechten krijgt in de database.
Ik heb al allerlei sites bekeken, maar die opties die daar gegeven werden werkten niet of opties die niet relevant zijn voor mijn eisen.
Iemand enig idee wat ik fout doe? Of het uberhaupt wel werkt en eventuele alternatieve ideeen waarmee ik hetgene krijg wat ik wil.
Alvast bedankt
Nu heb ik een database aangemaakt en probeer ik deze te connecten dmv een aspx pagina. Maar ik krijg elke keer een error. Er zijn inderdaad duizend en één threads over dit onderwerp, maar de oplossingen daarvan vind ik maar niks.
De database is geinstalleerd met de volgende parameters:
SAPWD="bla"
DISABLENETWORKPROTOCOLS="0"
INSTANCENAME="DotCom"
DATADIR="D:\MSDE"
TARGETDIR="D:\MSDE"
Als ik de volgende connection string gebruik:
code:
1
| myConnection.ConnectionString = "server=localhost;database=MIS;User Id=dominique;Password=compaq;Trusted_Connection=True;"; |
Dan krijg ik ten allen tijde deze error: Aanmelding mislukt voor gebruiker WEBSERVER01\ASPNET.
Gebruik ik deze connection string:
code:
1
| myConnection.ConnectionString = "server=localhost;database=MIS;User Id=dominique;Password=compaq;"; |
Dan krijg deze error: Aanmelding mislukt voor gebruiker dominique. Reden: niet gekoppeld met een vertrouwde SQL Server-verbinding.
Het maakt niet uit of ik user sa gebruik of elke andere user. Het is niet de bedoeling dat ik de user ASPNET rechten ga geven in de database.
Het is de bedoeling dat de user die inlogt, dat die bepaalde rechten krijgt in de database.
Ik heb al allerlei sites bekeken, maar die opties die daar gegeven werden werkten niet of opties die niet relevant zijn voor mijn eisen.
Iemand enig idee wat ik fout doe? Of het uberhaupt wel werkt en eventuele alternatieve ideeen waarmee ik hetgene krijg wat ik wil.
Alvast bedankt