Toon posts:

[slackware 9.1] switchen naar gnome lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb linux slackware 9.1 geinstalleerd deze week.
als windowmanager heb ik echter maar een paar opties en dat zijn de simpele blackbox, windowmaker en ice enzo, maar ik wil graag gnome of kde. Ik heb deze wel aangegeven te installeren, alleen lukt het activeren van deze dus niet.

met xwmconfig krijg ik alleen die paar overige windowmanagers.

ik moet ergens iets omzetten denk ik in een bestand, maar wat ik op internet en hier kon vinden gaat over bestanden die ik niet kan vinden hier.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 11:25:
hoi, ik heb linux slackware 9.1 geinstalleerd deze week.
als windowmanager heb ik echter maar een paar opties en dat zijn de simpele blackbox, windowmaker en ice enzo, maar ik wil graag gnome of kde. Ik heb deze wel aangegeven te installeren, alleen lukt het activeren van deze dus niet.

met xwmconfig krijg ik alleen die paar overige windowmanagers.

ik moet ergens iets omzetten denk ik in een bestand, maar wat ik op internet en hier kon vinden gaat over bestanden die ik niet kan vinden hier.
Zo even uit m'n hoofd (zit op m'n werk dus ik heb slackware nu niet bij de hand) zit er in /etc/X11/xinit een symlink genaamd "xinitrc"
dit wijst nu naar één van de xinitrc.<naam_van_wm> scripts
deze moet je even omzetten naar degene die je wilt hebben, easy as that :)

als voorbeeld, voor gnome:
code:
1
/etc/X11/xinit/xinitrc -> /etc/X11/xinit/xinitrc.gnome

Rookworst zonder R is ook worst.

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:18
Kijk of het bestand /etc/X11/xinit/xinitrc.gnome bestaat, en kopieer deze naar $HOME/.xinitrc, om gnome als standaard voor 1 user in te stellen. Om gnome systemwide in te stellen als standaard, moet je xinitrc.gnome naar /etc/X11/xinit/xinitrc kopieren.