Toon posts:

Asus K8v deluxe (The bios is not installed) melding :s

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus K8V deluxe moederbord met een amd 3000+ 64 bit processor.

Zodra ik de pc aan zet en hij bezig is met opstarten, komt er het volgende te staan : "No Drive attached to fasttrak controller, The Bios is not installed."

Ik heb een 120 gb SATA harddisk, aangesloten op het moederbord, en windows werkt gewoon. M'n dvd brander die ik via de IDE poort heb aangesloten, werkt ook gewoon.

Maar wat houdt die melding dan in??

Hugo

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-08 11:05
Waarschijnlijk zoekt ie naar een HD die er niet is. Ik denk dat je in de BIOS ff iets moet uitzetten.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 20:55

Vidra

Vragen?

Dat de raidcontroller niet is geconfigureerd.....als je die niet gebruikt dan is er niets om zorgen over te maken.
Flint schreef op 26 maart 2004 @ 11:05:
Waarschijnlijk zoekt ie naar een HD die er niet is. Ik denk dat je in de BIOS ff iets moet uitzetten.
Dat klopt dus niet.....het heeft te maken met de promise raidcontroller die zich op het moederbord bevindt. Als er geen harde schijven op aan gesloten zijn dan geeft ie die melding.

[ Voor 63% gewijzigd door Vidra op 26-03-2004 11:06 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de schijf idd op de raid aansluiting aangesloten. Toen ik 'm aangesloten had op de primaire aansluiting, was de melding weg.

Volgens mij is het probleem nu opgelost :)

Hugo

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-08 11:05
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 11:11:
Ik had de schijf idd op de raid aansluiting aangesloten. Toen ik 'm aangesloten had op de primaire aansluiting, was de melding weg.

Volgens mij is het probleem nu opgelost :)

Hugo
Raid gebruik je normaal bij 2 of meer schijven :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maar wat houdt die melding dan in??
Lijkt me toch erg duidelijk :? Er is geen apparaat aangesloten aan de controller. De BIOS van de controller wordt dus niet geladen (immers, wat heb je daaraan als er niks op de controller zit 8)7 ).

Dit "probleem" hoort overigens niet alleen in Opslagmedia & I/O Controllers, maar dit is ook beschreven in de handleiding van het moederbord. Voortaan wel verder kijken dan je neus lang is hé ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.