[XP] Uitgestelde schrijfbewerking mislukt*

Pagina: 1
Acties:

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 23:31

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
We werken hier op de zaak met een pakket dat gebruik maakt van redelijk verouderde software. Wanneer we nu iets willen oproepen vanuit een bepaald menu geeft hij rechtsonderin een scherm met de melding
"uitgestelde schrijfbewerking mislukt, niet alle gegevens kunnen worden opgeslagen in bestand *****.tmp. Dit kan aan de hardware liggen of een systeemfout zijn"
Het vage aan dit probleem is dat hij deze melding i.c.m. de desbetreffende handeling alleen geeft op mijn nieuwste werkstations. Op mijn eigen laptop (1.8ghz 512 intern) geeft hij de melding bijvoorbeeld niet, maar op de snellere/nieuwere computers (2.8, 3.0ghz) geeft hij de melding wel. Het voornaamste verschill tussen die nieuwe en de oude computer is HT (hyperthreading).
Maar heb dus geen flauw idee welke instellingen invloed hebben op deze melding.

Extra info:
Win xp pro sp1 wordt overal gebruikt (lijkt me voor zich spreken met deze pro snelheden)
Het pakket kennen jullie waarschijnlijk toch niet is namelijk branche gericht en heet lodder en werkt d.m.v. dos boxen.

[ Voor 18% gewijzigd door Beamer op 26-03-2004 11:05 ]

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50

momania

iPhone 30! Bam!

Welk pakket dan?

En welk OS :? Zie Windows Operated Systems - Policy

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ik heb HT nu even op 1 computer uitgeschakeld en nu krijg ik de melding niet meer. Dus mijn vermoeden over het feit dat het probleem in de HT techonolgy zat is juist. Maar ja het lijkt me een beetje zonde om overal HT uit te gaan zetten is toch een stukje performance wat ik dan moet inleveren of niet?

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:31
Probeer hem eens onder windows 95 compatibility mode op te starten. Misschien dat dat helpt?

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
HT weer aangezet, onder win 95 compatibiliteit aangeschakeld voor deze module van het pakket. Maar nog steeds dezelfde melding.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

Verder - werkt het programma volledig lokaal, of probeert hij op een netwerkschijf te schrijven? Over de 'schrijfbewerking mislukt' - normaal moet daar ook iets van in je eventlog staan, kan je dat ook eens opzoeken?

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Het programma wordt vanaf de server geladen. Je dubbelklikt lokaal een icoon dat betreft een shortcut naar een file op de server die de desbetreffende module van het pakket laadt.
De file schrijft hij ook weg op de server, het is een temporary file die hij aanmaakt op het moment dat je de computer vraagt een bepaalde handeling te verrichten.
De eventlog kan ik nu niet meer bekijken, het is nu toch niet mogelijk meer om te testen etc. dus ik kom er maandag op terug.

Pagina: 1