Demon: 9 maanden wachten op aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• metamarty
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:20

metamarty

Private RocketTwinky reporting

Topicstarter
Hallo allemaal,

Eind vorig jaar heb ik besloten om mijn abonnement bij xs4all om te ruilen voor Demon, omdat ze 8 mbit voor een normaal tarief konden leveren. Nadat ik het had aangevraagd op 11 december hoorde ik op 23 januari dat er problemen waren met capaciteit in mijn centrale (2719). Vervolgens hoorde ik elke week dat er geen problemen meer waren en dat ik zo werd aangesloten. Gisteren hoorde ik opeens dat ik nog 20 weken moet wachten. Ik kon het wel "kosteloos" annuleren. Oftewel, ik mag wachten op afsluiting, daarna 80 euro aansluitkosten betalen en wachten op xs4all om hetzelfde terug te krijgen wat ik al had. :(

Volgens mij heeft Demon en BBned een inspanningsverplichting. Je kan toch niet serieus volhouden dat je 9 maanden nodig hebt om capaciteit te vergroten? |:(

Ik durf het eigenlijk niet te annuleren, want gezien de vorige verwarrende uitingen van Demon (op mail wordt niet gereageerd, telefonisch hoord je steeds andere dingen) weet ik niet meer wat ik nou wel en niet moet geloven. Volgens de BBned postcode check is er nog steeds capaciteit in mijn centrale. Heeft iemand misschien ervaring met zo'n situatie? :?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:24
Als je hoorde dat je nog 20weken moet wachten, is het dus op zoek gaan naar een andere provider. En zo goed is Demon nu ook weer niet, zeker als ze al capaciteits problemen hebben :o
Zoveel prijsverschil zit er nu ook weer niet tussen al die providers.

Je kunt ze nergens tot verplichten lijkt me.
Tis naar maar wat kun je eraan doen..

[ Voor 15% gewijzigd door Hoyden op 26-03-2004 10:51 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 21:41
wat voor een abonement had je dan bij XS4all?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Tweakdsl :Y)

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:48
Hier een bbned medewerker; over welke MDF locatie heb je 't, want aan een nummer heb ik niet veel? :?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:36

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dit is dus één van de redenen dat steeds meer mensen ertoe overgaan om een tweede telefoonlijn aan te vragen, daarop een ADSL-verbinding van hun (hopelijk) volgende provider en pas een eerdere provider (en de originele telefoonlijn) opzeggen als het goed werkt. In dit soort situaties kan je dan dus rustig annuleren en bij een ander shoppen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Kijk eens of Dutchdsl/Dutchweb geen plekje voor je vrij hebben. Ik zit al meer als een jaar bij hun naar te vredenheid, op me werk gebruiken wij hun ook. Bij hun kan je gewoon bellen om te vragen hoe lang het gaat duren bij mij zaten vrij dicht tegen de opgegeven datum aan.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Bij SpeedXS kan je lekker goedkoop ook zo'n lijn afnemen via BBned. Gewoon ff kijken op www.speedxs.nl

E.P.M. Linsen

• metamarty

metamarty

Topicstarter
Ik had een basic abonnement, en wilde graag meer, maar dat is bij xs4all belachelijk duur. Momenteel is het maximum 4 mbit voor meer dan 80 euro, tegenover 8 mbit voor 65 euro bij demon. Daarbij komt dat er maar 2 partijen zijn bij mij: BBned of KPN. Via KPN zijn er nu geen acties, en omdat ik gedowngrade heb van ISDN naar POTS is mijn modem ook niet meer bruikbaar. Het "kosteloos" annuleren betekend voor mij dus 80 euro aansluitkosten + modem kopen. Demon had wel een actie toen ik mij inschreef, dus gratis modem en geen aansluitkosten.

De andere optie is casema, welke ik 3 maanden op proef had. 2 mbit voor 70 euro en heel veel storingen (om de 10 minuten dhcpd killen en nieuw IP adres vragen/l2tpd killen en opnieuw opstarten).

Demon is dus duidelijk de beste, maar ik snap gewoon niet waarom iemand 9 maanden nodig heeft voor capaciteitsuitbreiding. Dat is toch geen inspanning?

• metamarty

metamarty

Topicstarter
elinsen schreef op 26 maart 2004 @ 10:57:
Bij SpeedXS kan je lekker goedkoop ook zo'n lijn afnemen via BBned. Gewoon ff kijken op www.speedxs.nl
Ik heb in december speedXS en demon vergeleken. Het probleem is dat ze allebij via BBned gaan, en daar zit het capaciteitsprobleem. Ik kan nu dus ook geen speedxs aanvragen.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
metamarty schreef op 26 maart 2004 @ 10:57:
Demon is dus duidelijk de beste, maar ik snap gewoon niet waarom iemand 9 maanden nodig heeft voor capaciteitsuitbreiding. Dat is toch geen inspanning?
Ik denk dat ze, in geval van te weinig capaciteit in de centrale, rustig wachten tot er meer mensen zijn die aangesloten willen worden zodat het voor hun rendabel is om te doen. Het lijkt me niet dat ze meteen meer capaciteit in gaan bouwen als blijkt dat er maar een handjevol mensen buiten de boot valt.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:24
Kijk ff verder dan je neus lang is, en laat Demon ff links liggen.
Aan 9 maanden wachten heb je nix. Die 9 maanden heb je echt niet bij elke provider op het BBNED netwerk, lijkt me.

[ Voor 29% gewijzigd door Hoyden op 26-03-2004 11:01 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:54

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

9 maanden? Moet jouw aansluiting nog geboren worden ofzo?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• metamarty

metamarty

Topicstarter
Jermaine schreef op 26 maart 2004 @ 10:56:
Hier een bbned medewerker; over welke MDF locatie heb je 't, want aan een nummer heb ik niet veel? :?
Mijn aanvraag loopt via 2719DZ/25, centrale rokkeveen. Aanvraag nummer van demon is 29565. Ik zou heel graag meer informatie hebben. _/-\o_ _/-\o_

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
metamarty schreef op 26 maart 2004 @ 11:01:

Mijn aanvraag loopt via 2719DZ/25, centrale rokkeveen.
BBned is bezig met een colo verhuizing in de centrale Zoetermeer Rokkeveen. Een ETA wordt niet officieel gegeven, maar of the record wordt aan de ene kant week 22 genoemd en aan de andere kant 20 weken na 8 maart.

Alle BBned ISPs op deze centrale hebben dit probleem du aanvragen bij een andere BBned ISP gaat je niet helpen. Maar het is wel slordig van Demon dat ze je dat niet gewoon meteen vertellen.

• Jermaine
elinsen schreef op 26 maart 2004 @ 10:57:
Ik heb het idee dat je 't ADSL principe niet begrijpt, het gaat toch ook via bbned of niet? Daarom wil ik even van de TS weten op welke locatie 'ie zit, want met een wazig nummer kan ik gewoon niets.

• metamarty

metamarty

Topicstarter
Jermaine schreef op 26 maart 2004 @ 11:09:
[...]

Ik heb het idee dat je 't ADSL principe niet begrijpt, het gaat toch ook via bbned of niet? Daarom wil ik even van de TS weten op welke locatie 'ie zit, want met een wazig nummer kan ik gewoon niets.
Ik hoor altijd dat het centrale Zoetermeer/Rokkeveen is.

• Jermaine
jochemd schreef op 26 maart 2004 @ 11:08:
[...]
BBned is bezig met een colo verhuizing in de centrale Zoetermeer Rokkeveen. Een ETA wordt niet officieel gegeven, maar of the record wordt aan de ene kant week 22 genoemd en aan de andere kant 20 weken na 8 maart.

Alle BBned ISPs op deze centrale hebben dit probleem du aanvragen bij een andere BBned ISP gaat je niet helpen. Maar het is wel slordig van Demon dat ze je dat niet gewoon meteen vertellen.
Het probleem is dat KPN niet meewerkt op deze locatie, zo te zien is er voor 't laatst op 8-3 capaciteit bijgeplaatst... Helaas niet genoeg dus, maar daarover zal je moeten zeuren bij onze groene (altijd maar) koffie-drinkende vrienden :Y)

• metamarty

metamarty

Topicstarter
Jermaine schreef op 26 maart 2004 @ 11:14:
[...]

Het probleem is dat KPN niet meewerkt op deze locatie, zo te zien is er voor 't laatst op 8-3 capaciteit bijgeplaatst... Helaas niet genoeg dus, maar daarover zal je moeten zeuren bij onze groene (altijd maar) koffie-drinkende vrienden :Y)
Dat is ook een reden waarom ik niet via kpn wil. Elke keer als zij hun concurrenten tegenwerken krijgen ze meer klanten. Zo te zien wordt het dus op z'n vroegst in Juni, en anders mag ik een heleboel geld betalen om mijn oude xs4all abonnement weer terug te krijgen. :r

Is er geen kans dat kpn eerder meewerkt, en kan ik kpn hier nog over bellen ofzo?

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 09:04

Pimmuz

Roar

Waarom zouden die capiciteits problemen aan kpn liggen?

En Xs4all kan er ook niks aan doen dat het een dochteronderneming van kpn is want Xs4all > Demon imo

Demon zit er gewoon een zooitje van te maken 3maanden was het nog vollop lof op got over Demon en dat is nu wel even veranderd...

• Jermaine
metamarty schreef op 26 maart 2004 @ 11:23:
[...]

Dat is ook een reden waarom ik niet via kpn wil. Elke keer als zij hun concurrenten tegenwerken krijgen ze meer klanten. Zo te zien wordt het dus op z'n vroegst in Juni, en anders mag ik een heleboel geld betalen om mijn oude xs4all abonnement weer terug te krijgen. :r

Is er geen kans dat kpn eerder meewerkt, en kan ik kpn hier nog over bellen ofzo?
Ehh, nee... Helaas niet :/...

Trouwens, nu je het toch over Demon hebt; ga liever naar een andere ISP (Ik spreek nu even niet namens bbned, maar 'namens mezelf')... M'n moeder belde net dat er voor de TWEEDE keer een bedrag van rond de €800 euro van m'n rekening is gelurkt voor dat (pruts)internet van ze. Het probleem van Demon is; ze groeien als kool, maar wbt personeel, bandbreedte en service is het knudde. Gelukkig ben ik a.s. dinsdag van ze af, maar ik zal er toch weinig last van hebben, want datgene waar ik nu €99 voor betaal kan ik ook niet echt 'breedband internet' noemen. Als ik jou was zou ik eens kijken bij Concepts (concepts.nl) of Bart (Regio Rottuhdamn!), dat zijn eerder mensen met verstand van zaken doen...

Succes ermee :Y)

• Jermaine
juaNto schreef op 26 maart 2004 @ 11:34:
Waarom zouden die capiciteits problemen aan kpn liggen?
Waar denk je dat de bbned apparatuur staat, op straat?

De apparatuur van o.a. bbned en babyxl staan in de MDF locaties van KPN, en die apparatuur heeft wel meer nodig dan alleen stroom, denk bijvoorbeeld aan bekabeling, en die levert zoals de TS zegt soms nogal laat (Denk aan wachttijden van 1 a 2 maanden :/)...

• jochemd
Jermaine schreef op 26 maart 2004 @ 11:37:

De apparatuur van o.a. bbned en babyxl staan in de MDF locaties van KPN, en die apparatuur heeft wel meer nodig dan alleen stroom, denk bijvoorbeeld aan bekabeling, en die levert zoals de TS zegt soms nogal laat (Denk aan wachttijden van 1 a 2 maanden :/)...
Dat klopt, conform het RA ULL ('de wet') levert KPN die kabels inderdaad in 2 maanden en niet morgen.
Maar dat is toch gewoon een kwestie van op tijd bestellen? Als BBned die B- en D-kabels in december besteld had was er toch niets aan de hand geweest?

• Jermaine
jochemd schreef op 26 maart 2004 @ 11:51:
[...]

Dat klopt, conform het RA ULL ('de wet') levert KPN die kabels inderdaad in 2 maanden en niet morgen.
Maar dat is toch gewoon een kwestie van op tijd bestellen? Als BBned die B- en D-kabels in december besteld had was er toch niets aan de hand geweest?
Err, weet jij altijd van tevoren hoe snel een MDF gaat groeien?

[offtopik]
Pas jij trouwens meteen de sheet uit je sig ff aan, Hfd-Fla is een Bitstream locatie ;)
[/offtopik]

• jochemd
Jermaine schreef op 26 maart 2004 @ 11:56:

Err, weet jij altijd van tevoren hoe snel een MDF gaat groeien?
Nee. Maar met een levertijd van 8 weken en de tijd dat die centrale reeds in storing is is er ook iets anders aan de hand. En er zijn wel meer centrales die al te lang een capaciteitsprobleem met hun D-kabels hebben om dit te kunnen zijn.
[offtopik]
Pas jij trouwens meteen de sheet uit je sig ff aan, Hfd-Fla is een Bitstream locatie ;)
[/offtopik]
Ik pas daar niets aan. Er staat duidelijk bij dat het een momentopname op een bepaalde datum was.

• metamarty

metamarty

Topicstarter
jochemd schreef op 26 maart 2004 @ 11:51:
[...]

En al zouden ze die hele boel pas vandaag bestellen, hoe kan het dan dat ik over 6 maanden wordt aangesloten?
Pagina: 1