Toon posts:

hulp nodig netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben een groot ei wat betreft computers, nu dacht ik dat het fixxen van internet op een pc nog wel zou lukken, maar dat blijkt ook al te hoog gegrepen, dit is de situatie:

Thuis hebben we een netwerkje met server en los pctje
Moeder besteld nieuwe pc (windows xp... wtf)
Internet wordt gedeeld bij server, internet op 2de pc beschikbaar, enkel op moeders comp is wel zicht op netwerk (pingen server etc) maar geen doorgang tot internet.

Op server staat sygate.. ben niet van plan om server er uit te gooien en aan de router te gaan.

Vraag is dus eigenlijk; Hoe kan het dat ik wel toegang heb tot de server van af moederscomputer, maar niet tot internet?
Wat moet ik bvb instellen als proxy/ip/gateway etc gegevens als bvb de 2de losse pc hier geheel automatisch in voorziet (automatisch ip bepalen etc).

hoop dat dit genoeg info is.

bedankt.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:01

Reptile209

- gers -

Stel, server IP is 192.168.10.1, subnet 255.255.255.0.
Stel dan de client in op (bijvoorbeeld)
IP: 192.168.10.2
Subnet: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.10.1
Prim./Sec. DNS: 192.168.10.1 (of de DNS van je provider).

Kijk eens in de FAQ van NT, want dit staat er echt wel in hoor :).

Nog een klein duwtje in de richting: probeer achtereenvolgens eens een ping naar
* je server
* 213.239.154.35 (IP van Tweakers frontpage)
* www.tweakers.net
en kijk dan of het niet gewoon een DNS-probleem is. S6 ermee ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Reptile209 op 26-03-2004 10:39 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

welke winversies draaien er op die andere pc's??
kijk eens met start -> uitvoeren -> cmd -> enter
in dosvenster ipconfig /all

op de pc die geen internet heef of 'wel een ip gekregen heeft

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel,

ondanks dat ik dit zelf ook al ongeveer geprobeerd had, zonder resultaat zal ik maar weer ff verder klooien. Rare vind ik toch wel dat de andere computer zonder ook maar iets in te vullen direct op internet komt, en deze pc niet.
en xp is vervelend :)

als het nog niet lukt zal ik het wel weer aangeven.

Verwijderd

Topicstarter
server+losse pc = '98
nieuwe = xp

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

dat XP vervelend is weet ik....
het heeft er bij mij hoogstens 4 dagen op gestaan, toen was ik het zat.

kun je geen 2000 op die pc zetten???

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb ik niet, maar in principe zou het toch gewoon moeten lukken.

Heb net weer geprobeerd om ip/dns etc in te stellen, maar het verandert niets aan het feit dat ik wel toegang heb tot gehele netwerk, maar buitengesloten blijf van internet.

je zou toch zeggen dat als ik gewoon de gateway info van m'n server gebruik dat ik dus letterlijk de de toegangscode van de poort invul en dus de poort door kan; naar internet? :D

weirde shit.

Verwijderd

Topicstarter
reptile209?

Het pingen naar server, 213.239.154.35 lukt gewoon... zou dus moeten beteken dat ik wel een connectie heb.. toch?

maar naar www.tweakers.net als adres wil het niet.

oh wat ben ik een ei!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Even naar de sygate pagina gaan en de handleiding lezen. Je kan namelijk sygate uitvoeren op de XP machine met de opdracht om client te worden en een server te zoeken dan wordt alles netjes ingesteld voor je.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 10:58:
reptile209?

Het pingen naar server, 213.239.154.35 lukt gewoon... zou dus moeten beteken dat ik wel een connectie heb.. toch?
Dan is het een dns probleem. Wat heb je ingesteld?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 11:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
als dns,

(server ip) 192.168.0.1
als alternatieve niks.

Verwijderd

Topicstarter
HOERA!

mensen heel erg bedankt, het wonder is geschied, internet is daar!

ik wil mij excuseren voor het hoge newbgehalte, maar mijn dank is daar enkel groter door :)

mzzl!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

win2k nerd schreef op 26 maart 2004 @ 10:52:
dat XP vervelend is weet ik....
Vervelend? :?
Er is niets zo eenvoudig als het instellen van een IP config in XP er verschilt absoluut niet van enig ander Windows OS

heb je wel een default gateway ingesteld op de pc waar het niet werkt?

edit:
ok, het is gelukt, maar wat is de oplossing nu?

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 26-03-2004 11:09 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
idd klooien met de dns.. i.c. invullen adsl provider dns. (wat ik vergeten was :P )

en idd moet ik toegeven xp komt overeen... maarja zondebok zoeken bij xp is makkelijker dan bij jezelf!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:01

Reptile209

- gers -

Dan heb je de DNS-server in Sygate uitstaan, daarom werkt het alleen met je provider's DNS. Je kan het zo laten, of de DNS in Sygate alsnog aanzetten. Dat laatste heeft het voordeel dat als de DNS-adressen ooit veranderen, je automagisch meegaat.

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1