Toon posts:

Freewireless Utrecht CS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat gister op Utrecht Centraal, trein gemist, laptop open, want je hebt nu eenmaal een nieuwe laptop en die moet gebruikt worden. Dus ik enable wireless en tot mijn verbazing krijg ik daad werkelijk nog een acces point te zien.

Freewireless Utrecht Cs, stond er in mijn lijstje.

ik denk mooi, internet, maar ik was iets te voorbarig. Ik ben een uur bezig geweest ( ja ondertussen 8 treinen laten gaan ) om een internetverbinding te krijgen.

Wat moet ik dus doen als mijn laptop aan geeft dat hij een draadlos netwerk heeft gevonden? Moet ik aan mijn ip gaan klooien of moet hij gewoon op dhcp blijven staan? Als ik een vast Ip moet geven, moet ik dan ook een gateway invoeren en zo ja hoe kom ik hier dus dan aan?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:20

Verwijderd

Topicstarter
weet ik heb ik ook door gelezen, maar als totale newbie zijnde kwam ik er niet achter hoe dit werkte, dus vandaar deze post.

Verwijderd

als je niet direct internet hebt zal het lastig worden.. dan heb je een WEP key nodig of moet je MAC adres bekend zijn op de AP...

Verwijderd

Topicstarter
Hij zou het dus automatische moeten nemen, matig.
dus je hoeft helemaal geen ip adressen in te vullen of een gateway bv.

is er een mogelijkheid om aan de wep key te komen?

zijn er mensen die het al werkend hebben gekregen op centraal ?

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 17:21
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 10:31:
dan heb je een WEP key nodig of moet je MAC adres bekend zijn op de AP...
Echt free mag je 't dan dus niet noemen :X

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:17
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 10:19:
Ik zat gister op Utrecht Centraal, trein gemist, laptop open, want je hebt nu eenmaal een nieuwe laptop en die moet gebruikt worden. Dus ik enable wireless en tot mijn verbazing krijg ik daad werkelijk nog een acces point te zien.

Freewireless Utrecht Cs, stond er in mijn lijstje.

ik denk mooi, internet, maar ik was iets te voorbarig. Ik ben een uur bezig geweest ( ja ondertussen 8 treinen laten gaan ) om een internetverbinding te krijgen.

Wat moet ik dus doen als mijn laptop aan geeft dat hij een draadlos netwerk heeft gevonden? Moet ik aan mijn ip gaan klooien of moet hij gewoon op dhcp blijven staan? Als ik een vast Ip moet geven, moet ik dan ook een gateway invoeren en zo ja hoe kom ik hier dus dan aan?
next time als je op het station je laptop openklapt:
Ik zat gister op Utrecht Centraal, trein gemist, laptop open, want je hebt nu eenmaal een nieuwe laptop en die moet gebruikt worden. Dus ik enable wireless en tot mijn verbazing komt er een of andere vage crimineel voorbij rennen, grijpt mijn laptop en toen heb ik in een hoekje zitten huilen.
:P

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:36

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dagobert schreef op 26 maart 2004 @ 10:42:
[...]
next time als je op het station je laptop openklapt:
Ik zat gister op Utrecht Centraal, trein gemist, laptop open, want je hebt nu eenmaal een nieuwe laptop en die moet gebruikt worden. Dus ik enable wireless en tot mijn verbazing komt er een of andere vage crimineel voorbij rennen, grijpt mijn laptop en toen heb ik in een hoekje zitten huilen.
:P
Aardig verwoordde waarschuwing _/-\o_ en terecht, maar eentje die ik eerder in de HK zou verwachten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat onder het genot van een goede burger van THE KING achter in de zaak, mijn draadlose zooi uit te proberen.

En het is maar goed voor de dief dat hij niets gedaan heeft, want wie met z'n vingers aan mijn laptop gaat zitten, gaat neer!! Waarschijnlijk laat hij dan ook mijn laptop vallen en dan is die kapot wat me nog meer reden geeft om hem te slaan.

Maar ja niemand heeft dus echt een idee?

dan moeten we vanmiddag maar weer klooien in de burger king en voor de gene die niets te doen heeft kom kijken. Fix je mijn verbinding, dan is het gratis eten voor je bij THE KING

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:36
als je daar toch zit, neem gelijk een printer mee:
http://www.whopper.nl/fun/slotmachine/bigkcoup.gif

Verwijderd

Topicstarter
ik ben tot de conclusie gekopen dat je een wep key nodig hebt.
Mocht iemand hem hebben dan hoor ik het graag van je.

mail me maar lwiersma@kwv.nl
Pagina: 1