Toon posts:

9600xt / nForce2 combo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de ASUS variant van 9600xt 128MB en de A7N8X Deluxe.

Ik heb er al wat aan zitten klooien, omdat zodra je de catalyst drivers installeert en reboot, je pc blijft hangen net voor het welkom scherm van windows xp.
Het scherm is zwart met 2 witte puntjes. Een bekend probleem, overal heb ik er al van gelezen.

Aangezien ik nog nergens een (definitieve) oplossing heb gezien, is dit mijn work-around:

1. In het bios stel je in dat het eerst naar je AGP kaart zoekt. (standaard is dat PCI)
2. PC uit.
3. PCI kaartje er in.
4. PC aan.
5. Hij start door nu.
6. Je sluit windows af.
7. PC dus uit.
8. Je haalt het PCI kaartje eruit.
9. PC aan.
10. En hij start weer door.

Elke keer als ik 'm een poos uit heb staan en 'm weer aanzet heb ik weer het zelfde probleem, en kan ik weer bij puntje 3 beginnen.

Op zich niet zo'n heel groot probleem (voor mij), omdat ik mijn pc dag/nacht aan laat staan ^^.

Dus misschien ook voor anderen een tijdelijke oplossing.
Misschien dat andere tweakers al wel een definitieve oplossing hebben?

Dan hoor ik dat graag!!!

***Het gaat dus in elk geval op bij een PCI Video kaart, maar misschien is elk willekeurig PCI kaartje goed, omdat ie dan een hardware change ziet ofzo, en dan weeldoorstart.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 10:33 . Reden: Spelfoutjes en een verduidelijking ^^ ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 15:23

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 10:17:
Ik heb de ASUS variant van 9600xt 128MB en de A7N8X Deluxe.

Ik heb er al wat aan zitten klooien, omdat zodra je de catalyst drivers installeert en reboot, je pc blijft hangen net voor het welkom scherm van windows xp.
Het scherm is zwart met 2 witte puntjes. Een bekend probleem, overal heb ik er al van gelezen.

Aangezien ik nog nergens een (definitieve) oplossing heb gezien, is dit mijn work-around:

1. In het bios stel je in dat het eerst naar je AGP kaart zoekt. (standaard is dat PCI)
2. PC uit.
3. PCI kaartje er in.
4. PC aan.
5. Hij start door nu.
6. Je sluit windows af.
7. PC dus uit.
8. Je haalt het PCI kaartje eruit.
9. PC aan.
10. En hij start weer door.

Elke keer als ik 'm een poos uit heb staan en 'm weer aanzet heb ik weer het zelfde probleem, en kan ik weer bij puntje 3 beginnen.

Op zich niet zo'n heel groot probleem (voor mij), omdat ik mijn pc dag/nacht aan laat staan ^^.

Dus misschien ook voor anderen een tijdelijke oplossing.
Misschien dat andere tweakers al wel een definitieve oplossing hebben?

Dan hoor ik dat graag!!!

***Het gaat dus in elk geval op bij een PCI Video kaart, maar misschien is elk willekeurig PCI kaartje goed, omdat ie dan een hardware change ziet ofzo, en dan weeldoorstart.
Nog nooit van gehoord, heb je wel de nieuwste bios op je mobo staan?

Kan ook een hardware probleem zijn, ken ook wel wat mensen met 9600 xx en A7N8X bordjes, die hebben zo'n problemen niet voor zover ik weet.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
bios 1007 ja

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik heb ook een asus a7nx deluxe bordje met een Ati 9600XT, en ik kan probleemloos mijn pc weken lang aan laten staan. Je zou misschien kunnen kijken of je nog oude hardware geinstalleerd hebt staan, waar windows na verloop van tijd naar gaat zoeken, want ik denk dat dit geen hardware-probleem is maar windows, aangezien veel mensen deze combo hebben en geen problemen ervaren, dan ga je al snel richting gebruiker-afhankelijke zaken kijken, windows dus.

Hier kon uw advertentie staan

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-08 14:52
Ik heb hem hier nog niet voorbij zien komen, maar deze kan voor jou wel eens handig zijn.

[rml][ 9600XT] Het problemen-topic[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
ik kan 'm ook wekenlang aan laten staan

zodra ie alleen ff uit is(kwartier of langer), dan moet ik de stappen vanaf punt 3 volgen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 00:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
olof schreef op 26 maart 2004 @ 16:29:
Ik heb hem hier nog niet voorbij zien komen, maar deze kan voor jou wel eens handig zijn.

[rml][ 9600XT] Het problemen-topic[/rml]
Dit gaat over een heel ander probleem
Pagina: 1