Toon posts:

Van drive switchen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke mogelijklijkheid is er om 2 HDD's in je PC te hebben, deze allebei te voorzien van Windows en op te starten van HDD1 OF HDD2 zonder dat de andere aan staat?

Heel stom en abstract gezegd: voordat ik de PC aanzet wil ik dus eigenlijk ergens een knopje hebben die OF HDD1 van stroom voorziet OF HDD2, maar nooit beiden tegelijk.

Kan dat?? Zo ja, hoe pak ik dat netjes aan?

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 08:59

SilencerNL

No remorse

gewoon een knopje in je kast maken die je dan tussen de voedingkabels zet van de 2 HDD's???

Don't dream your life, live your dreams!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke mogelijklijkheid is er om 2 HDD's in je PC te hebben, deze allebei te voorzien van Windows en op te starten van HDD1 OF HDD2 zonder dat de andere aan staat?
Moet dat per sé? Anders zijn er wel eenvoudige softwarematige oplossingen beschikbaar :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 26 maart 2004 @ 10:34:
[...]
Moet dat per sé? Anders zijn er wel eenvoudige softwarematige oplossingen beschikbaar :)
Sort of; ik wil niet dat de ene schijf de andere kan zien... En andersom...

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

heuveltje

KoelkastFilosoof

Silencer_NL schreef op 26 maart 2004 @ 10:19:
gewoon een knopje in je kast maken die je dan tussen de voedingkabels zet van de 2 HDD's???
zal denk ik lang niet altijd werken.
mijn oude msi mobo wou iig niet doorstarten als er van een hd wel de ide maar niet de powercable was aangesloten.

maar je kunt toch gewoon in de bios 1 schijf afmelden en de ander aanzetten..

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-03 17:02
Je kan inderdaad de stroomkabel die naar allebei je hd's gaan voorzien van een schakelaartje. Of die kant op of de andere kant op. Simpeler kan het niet, alleen wel even wat knutselwerk.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 11:53:
Sort of; ik wil niet dat de ene schijf de andere kan zien... En andersom...
OK dan. Ga als volgt te werk:
* check of de PC wel doorstart wanneer de powerstekker van een der schijven is uitgetrokken
* if so, dan kun je een simpel schakelaartje bij Conrad/elektroboer halen dat de 4 draden van de molexconnector kan switchen tussen de harddisks

Let wel, het is behoorlijk risicovol om het schakelaartje op een "makkelijk bereikbare" plaats te zetten. Als je deze per ongeluk switcht wanneer de PC nog draait, dan sta ik niet voor je data in.
Pagina: 1