Toon posts:

[XP] Scandisk log files

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn harde schijven volledig controleren op bad clusters e.d. Dus ik ga naar naar mijn harde schijf in explorer -> eigenschappen -> extra -> foutcontrole -> nu controleren -> alles aanvinken -> starten.

Foutcontrole dus...

Nou moet ik opnieuw opstarten omdat bestanden in gebruik zijn. Als ik dat doe dan wordt dus automatisch scandisk of chkdsk of wat is het uitgevoerd. Het duurt echter best lang en het resultaat blijft niet lang in beeld staan. Mijn vraag is dus, waar kan ik de logfiles vinden hiervoor?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In je eventlog (start -> run -> eventvwr) staat een logfile als er fouten gevonden worden :)

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik heb dit geprobeerd, maar hij zegt dat hij het management console niet kan uitvoeren. Foutcode main.cxx 208 80070002.

Ik weet zeker dat ik slechte clusters heb, en ik wil graag zien hoeveel.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je eventvwr gaat niet open? Als je zeker weet dat je slechte clusters hebt kan je beter eens je harddisk testen met een utility van je fabrikant (zie de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ hierover) :)

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
inmiddels gedaan. De meeste tests doet hij niet eens. En de burn in test (zou een half uur per pass moeten duren) geeft na 2 minuten aan dat het tijd wordt te backuppen en de boel te vervangen. Hopeloos dus. :( En al mn foto's zijn plots weg. Het lijkt wel alsof er hier en daar gewoon wat mappen verdwijnen na een chkdsk, heel vreemd.

Al mijn tweede Maxtor diamond plus 9 160gb in 1 jaar die er de brui aan geeft. Heb ik nou zo'n pech of zijn die dingen gewoon standaard ruk?