If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Jah dan kan je daar nog bij,alexbl69 schreef op 26 maart 2004 @ 10:04:
Ik heb in mijn systeem 9 harde schijven zitten. Nu wil ik in plaats van 9 verschillende driveletters (C t/m K), de laatste 8 schijven als directory op de eerste schijf zetten. Dus drive C krijgt 8 directories met daarin de inhoud van de respectievelijke schijven.
Dit is op zich niet zo'n probleem. Als drive C goed geformateerd is kun je bij het formateren van elke volgende schijf aangeven dat hij in plaats van een eigen driveletter een directory op C moet worden.
Maar mijn vraag is, wat gebeurt er als drive C crasht, of opnieuw geformateerd wordt? Kan ik dan mijn andere 8 schijven nog benaderen?
moet je in schijfbeheer een station letter aan die schijf geven,
of aan een mapje koppelene op een schijf die het doet.
Het is alleen een snelkoppeling,
als ik op me bureaublad een snelkoppeling verwijder dan blijft het doel gewoon bestaan.
Geen probleem, uitstekende manier om je schijven te organiseren. Doordat je ze mount kun je ze makkelijk benaderen maar de schijven blijven gewoon op zichzelf staan. Als C crasht ben je C wel kwijt (en ook je mappings) maar de apparaten an sich blijven werken en zijn dan gewoon weer individueel te benaderen. Doen dus.alexbl69 schreef op 26 maart 2004 @ 10:04:
Maar mijn vraag is, wat gebeurt er als drive C crasht, of opnieuw geformateerd wordt? Kan ik dan mijn andere 8 schijven nog benaderen?
Je kan geloof ik practisch alles als gemapte folder op een anders schijf zetten, behalve WINNT en system32. Dus je kan bijna alles overhevelen naar zijn eigen harde schijf voor performance winst, beswel cool.
En je kunt zo ook duidelijk je data ordenen. Ik heb er wel eens aan zitten denken om ipv de 6 drive letters die ik nu heb alleen een C te nemen en dan de rest van de schijven als mapjes op de C te zetten. Maarja ben toch opgegroeid met drives.
En je kunt zo ook duidelijk je data ordenen. Ik heb er wel eens aan zitten denken om ipv de 6 drive letters die ik nu heb alleen een C te nemen en dan de rest van de schijven als mapjes op de C te zetten. Maarja ben toch opgegroeid met drives.
Allen bedankt voor de snelle reacties.
He stoere feature! Kan je naderhand ook nog aangeven dat overige schijven zich samen melden als 1 map op C?
En zo jaar waar kan ik dat instellen binnen XP pro?
Dank!
En zo jaar waar kan ik dat instellen binnen XP pro?
Dank!
Ik geloof dat je je antwoord al hebt, maar ik zou ook wel willen weten hoe je dit doet, ipv allemaal aparte drive letters te gebruiken.
Is het met 9 harddisk niet leuk daar een RAID setje van te maken, dan wordt het automatisch 1 grote schijf
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Het wordt een (dvd) filmserver. Ik heb niet gekozen voor RAID omdat het geen toegevoegde waarde biedt. De snelheid van RAID 0 of de veiligheid van RAID 1 is overbodig. Mocht er een keer een schijf fataal crashen, dan ben ik alleen een paar films kwijt.
Als je wel RAID toepast heb je echter wel weer iets dat kapot kan gaan, waardoor je wel al je content kwijt bent. Heb overigens al een RAID5 setje van 4x200Gb (dus effectief 600Gb
), dus ik kan data ook wel veilig wegzetten.
Als je wel RAID toepast heb je echter wel weer iets dat kapot kan gaan, waardoor je wel al je content kwijt bent. Heb overigens al een RAID5 setje van 4x200Gb (dus effectief 600Gb
Dat laatste snap ik niet zo. Als je RAID toepast kan er iets kapot gaan.. maar je kunt ook 8 schijven in raid5 zetten bijvoorbeeld, je verliest 1 harddisk door de redundantie, maar je raakt geen films meer kwijtalexbl69 schreef op 26 maart 2004 @ 16:52:
Het wordt een (dvd) filmserver. Ik heb niet gekozen voor RAID omdat het geen toegevoegde waarde biedt. De snelheid van RAID 0 of de veiligheid van RAID 1 is overbodig. Mocht er een keer een schijf fataal crashen, dan ben ik alleen een paar films kwijt.
Als je wel RAID toepast heb je echter wel weer iets dat kapot kan gaan, waardoor je wel al je content kwijt bent. Heb overigens al een RAID5 setje van 4x200Gb (dus effectief 600Gb), dus ik kan data ook wel veilig wegzetten.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Je kan toch ook met raid kaart JBOD (just a bench of disks ) doen dan is het een grote hardeschijf (is me vertelt toch).
Ewald
Ewald
Dan ben je nog steeds AL je data kwijt als er 1 schijf crasht, en dat wil de TS dus nietMr.SiS schreef op 26 maart 2004 @ 20:22:
Je kan toch ook met raid kaart JBOD (just a bench of disks ) doen dan is het een grote hardeschijf (is me vertelt toch).
Ewald
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Pagina: 1