Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 21:55
Ik heb een vraagje. Heb hier een Ipaq 3630 en wil binnenkort een GPS pakketje kopen. nou weet ik dat Tomtom heel populair is in nederland maar ik heb het alleen nog niet in gebruik gezien. Een van mijn vrienden heeft het Navman pakket (zo'n 1 jaartje nu al) voor zijn Ipaq.

Zijn er mensen die beide in gebruik hebben gehad? en welke vinden ze beter?

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Persoonlijk zou ik voor de Navman gaan. M'n vader heeft de Navman, een vriend van hem de tomtom. Het verschilt weinig ... de navman legt de klemTOON soms wat vreemd. Grafisch vind ik de navman weer wat duidelijker.
Maar het handigste van de navman vind ik dat de antenne op je ipaq komt te zitten, waardoor je geen kabels door je auto hoeft te trekken, één zuignap aan je autoruit en klaar is kees ...

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-11 20:43

Nitai

Live the life you love.

tsja, dat is natuurlijk ook afhankelijk, bij mijn pda heb ik ook een Compact Flash GPS unit, ook geen kabels nodig :) Navman ken ik niet, maar TomTom werkt wel fijn....soms rare bugs, maar toch.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:08

TwoR

Gekleurde stippen

Raziel schreef op 26 maart 2004 @ 09:53:
Persoonlijk zou ik voor de Navman gaan. M'n vader heeft de Navman, een vriend van hem de tomtom. Het verschilt weinig ... de navman legt de klemTOON soms wat vreemd. Grafisch vind ik de navman weer wat duidelijker.
Maar het handigste van de navman vind ik dat de antenne op je ipaq komt te zitten, waardoor je geen kabels door je auto hoeft te trekken, één zuignap aan je autoruit en klaar is kees ...
Nou ik heb tomtom en je hoeft echt geen draden te trekken dat is gewoon afhankelijk van het soort Antenne.

Verder ben ik erg tevreden over TomTom en de laatste versie 3 moet ik nog even testen maar ziet er wel goed uit met weet wat extra features. Bij Navman vindt ik het geluid niet zo mooi en dat is voor mij zeker al een reden om TomTom te kiezen die overigens grafisch prima is vindt ik.

[ Voor 10% gewijzigd door TwoR op 26-03-2004 10:01 ]

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:06
ben ik het mee eens, ook omdat de antenne OP je iPaq ook te gebruiken is als je bijvoorbeeld de weg kwijt bent in een stad ofsow. Echter moet ik wel zeggen dat ik TomTom 3 er erg mooi uit vindt zien.
Over de functionaliteiten ben ik over beide tevreden, alhoewel tomtom iets meer (te veel) nutteloze features heeft (zoals snackbarretjes aangeven, who gives a....).

• Chillmeister
dus als ik het goed begrijp zijn ze softwarematig bijna identiek?

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:06
Oui, echter is er bij tomtom iets meer aandacht aan de grafische kant van de applicatie besteed.

• Chillmeister
versie 3 heeft de kaart in 3d gebracht toch?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, voor zover ik gezien heb is versie twee ook al in 3d... Mijn ervaring is trouwens dat tomtom iets sneller is met het calibreren op de gps sattelieten dan navman... Misschien dat dat een afweging is... Verder doen ze allebei hun werk prima

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Chillmeister schreef op 26 maart 2004 @ 10:07:
versie 3 heeft de kaart in 3d gebracht toch?
Ja mara vanaf versie 2 is het ook al in 3d is trouwens wel mooi :)

Verwijderd

navtech is toch de kaartmerk

navigon heet het pakket? engin is daar een aftreksel van.

navigon 4 wordt een mooi alternatief voor tomtom

over grens reizen, zelf je kaart knippen en gebruiken, ook snelheids meter in beeld, 3d weergave.

Ik ga iig binnenkort overstappen op navigon

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-11 20:43

Nitai

Live the life you love.

Mr.S schreef op 26 maart 2004 @ 10:00:
Over de functionaliteiten ben ik over beide tevreden, alhoewel tomtom iets meer (te veel) nutteloze features heeft (zoals snackbarretjes aangeven, who gives a....).
vind ik wel handig als ik op een plek ben waar ik even snel naar het postkantoor of mijn eigen bank wil om te pinnen. POI zijn echt reuzehandig!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Inderdaad, of als je in een onbekende plaats bent en je wil even ergens eten. Ik gebruik die functie redelijk vaak en vind het zeker geen overbodige feature. Ik zou persoonlijk denk ik niet snel van TomTom afstappen.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik heb dus recentelijk een navman 3000 sleeve aangeschaft voor om mijn ipaq 3630 heen, en ben er reuze tevreden mee, alleen al omdat de hardware zo verschrikkelijk veel relaxeder is tov gps-muizen/compactflash-gps-kaarten.
De sleeve heeft nl een compactflash slot zodat ik allerhande kaartmateriaal/software kan hebben, de compactflash-gpskaart valt voor mijnsinsziens dus al af...
Verder vind ik het sleeve-ontwerp beter dan een muis omdat ik als ik zou willen de gps ook in de stad/op de boot (gebruik ik persoonlijk erg vaak)/op de fiets/tijdens wandelen kan gebruiken zonder een extra kabel naar de muis... Je ipaq wordt er wel een hoop dikker van maar een ipaq met compactflash-sleeve past toch al niet meer in je broekzak...

qua software, ik vindt tomtom net ietsje leuker dan smartSt, maar ik heb ook nog niet de moiete genomen om de nieuwste versie van Smartst te scoren (de versie 2 die je gratis kan updaten oid).

Ik zou dus een goedkope 2ehands navman 3000 sleeve kopen op marktplaats voor zo'n 180 euro en dan tomtom2 software only erbij kopen.
Heb je ze allebei voor weinig geld...

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:53
Sabbi schreef op 26 maart 2004 @ 13:12:
Ik heb dus recentelijk een navman 3000 sleeve aangeschaft voor om mijn ipaq 3630 heen, en ben er reuze tevreden mee, alleen al omdat de hardware zo verschrikkelijk veel relaxeder is tov gps-muizen/compactflash-gps-kaarten.
De sleeve heeft nl een compactflash slot zodat ik allerhande kaartmateriaal/software kan hebben, de compactflash-gpskaart valt voor mijnsinsziens dus al af...
Verder vind ik het sleeve-ontwerp beter dan een muis omdat ik als ik zou willen de gps ook in de stad/op de boot (gebruik ik persoonlijk erg vaak)/op de fiets/tijdens wandelen kan gebruiken zonder een extra kabel naar de muis... Je ipaq wordt er wel een hoop dikker van maar een ipaq met compactflash-sleeve past toch al niet meer in je broekzak...

qua software, ik vindt tomtom net ietsje leuker dan smartSt, maar ik heb ook nog niet de moiete genomen om de nieuwste versie van Smartst te scoren (de versie 2 die je gratis kan updaten oid).

Ik zou dus een goedkope 2ehands navman 3000 sleeve kopen op marktplaats voor zo'n 180 euro en dan tomtom2 software only erbij kopen.
Heb je ze allebei voor weinig geld...
Of je gebruikt een bluetooth muis. Ik heb zo'n muis, die is behoorlijk klein en heeft een eigen akku. de muis kun je dan gewoon in je broek/jas zak laten zitten en je gebruikt alleen je pda. Ideaal in de stad.
Ik gebruik TomTom 2.24 en ben er erg tevreden mee. De poi zijn heel handig, niet alleen voor de "snackbarretjes" maar zeker voor de vaste radarcontrolles !.

Do as I say, don't do as I do.

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

JA je kan ook gewoon een CF antenne nemen die steek je er bovenop heb je ook geen last van snoertjes en is goedkoper als een sleeve en dan past die nog wel in je zak. Maar je hebt dan ook de voordelen dat je hem op boot/fiets/wandelen kan gebruiken.

• Chillmeister
ieder geval bedankt voor de tips. stom dat ik niet eens aan marktplaats heb gedacht

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21

Sabbi

je denkt aan mij.

TwoR schreef op 26 maart 2004 @ 13:49:
JA je kan ook gewoon een CF antenne nemen die steek je er bovenop heb je ook geen last van snoertjes en is goedkoper als een sleeve en dan past die nog wel in je zak. Maar je hebt dan ook de voordelen dat je hem op boot/fiets/wandelen kan gebruiken.
Maar dan heb je dus geen ruimte meer voor een CF-kaart met waterkaarten, stafkaarten/tomtom-kaartmateriaal (60MB!). Dan zou je dus een Dual compactflash-sleeve moeten kopen, en heb je nogsteeds een dikke bult in je broek 8) ...

zo'n bluetooth GPS muis, heeft dat een beetje acceptabele standby-tijd op z'n accu? Dan zou het idd wel handig zijn... iig vinnik het handig dat ik met de navman zowel de gps als de ipaq van stroom voorzie (mijn 3630 heeft niet meer zo'n erg lekker accu meer)

[ Voor 19% gewijzigd door Sabbi op 26-03-2004 14:49 ]

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

O wist niet dat Ipaq niet een SD slot had ik heb in mijn Acer n10 een CF antenne en een SD kaart zitten dus ik heb en de waterkaarten erop en de tomtom benelux kaart. en dat allemaal zonder dikke bobbel :+

[ Voor 12% gewijzigd door TwoR op 26-03-2004 15:36 ]

• Chillmeister
TwoR schreef op 26 maart 2004 @ 15:35:
O wist niet dat Ipaq niet een SD slot had ik heb in mijn Acer n10 een CF antenne en een SD kaart zitten dus ik heb en de waterkaarten erop en de tomtom benelux kaart. en dat allemaal zonder dikke bobbel :+
3600/3700 hebben idd geen SD sloten. dit zijn dan ook een beetje de daddies van het pocket pc platform

Verwijderd

eerder gepensioneerde opa's

• Chillmeister
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 18:16:
eerder gepensioneerde opa's
lol. nee ken nog iemand die een casio heeft met het windows CE platform (dus voordat ze de naam naar pocket pc veranderde)
Pagina: 1