[Windows2003] Policy aanpassen onder een TS verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Dirkse1984
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoi,

Ik heb het volgende waar ik nog niet uitkom.
Ik heb een gebruiker - lid van de administrator groep - die ik laat inloggen naar mijn Windows 2003 Terminal Server.
De gebruiker heeft Windows XP.

De gebruiker heeft dus alle rechten, en het inloggen wil ook gewoon.
Met deze gebruiker wil ik (bestaande) policies aanpassen.
Nu komt het - deze zijn niet te openen/ te editen.

Kan dat niet anders als ik via de terminal server inlog, of moet ik ergens nog een andere policie veranderen, zodat ik ook ik wel policies kan gaan aanpassen.

Wil namelijk bij een klant op afstand de policies aanpassen. maar ja - zo lukt dat dus.

De rest is allemaal wel goed ingesteld, kan gewoon inloggen dat is het probleem niet!.

Alvast bedankt.
Ik hoor het graag

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:24

FastBunny

Give it the Works !

Probeer eens met "mstsc.exe /console" :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Dirkse1984
  • Niet online
Het probleem is (net weer ontdekt) dat de policies die al aanwezig zijn in het netwerk niet aan te passen zijn, maar maak ik een nieuwe aan, dan kan ik deze gewoon editen.

Beetje raar, of is dit een of andere beveiliging?
Als ik dan weer uitlog en dan weer inlog kan ik nog steeds de policie editen die ik zojuist heb aangemaakt.

Weet iemand hier wat over?
Of is er iemand die me verder kan helpen met dit probleem?

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
FastBunny schreef op 26 maart 2004 @ 09:33:
Probeer eens met "mstsc.exe /console" :)
Ik denk niet dat het veel uitmaakt of je nou via gewoon mstsc of mstsc /console doet, omdat je zowiezo al altijd in een terminal sessie werkt :) Ik denk dat hier de rechten niet goed staan. Is het onder gebruikersnaam Administrator wél mogelijk om policy aanpassingen te doen?

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 10:29

Nowhereman

Ygenweis

Inherit die policy soms regels van een bovenliggende GPO?
Of heb je misschien geen rechten om die policy te editen?

-Pwn the day-

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:24

FastBunny

Give it the Works !

WiNlUx schreef op 26 maart 2004 @ 10:08:
[...]

Ik denk niet dat het veel uitmaakt of je nou via gewoon mstsc of mstsc /console doet, omdat je zowiezo al altijd in een terminal sessie werkt :) Ik denk dat hier de rechten niet goed staan. Is het onder gebruikersnaam Administrator wél mogelijk om policy aanpassingen te doen?
Daar heb je gelijk in, maar met /console neemt ie in principe de server over. En gebruikt hij de al gestarte sessie. Anders werk je in een normale sessie. Weet niet of dat dit echt veel uitmaakt voor beveiliging ofzo, maar misschien dat het server account er geen 'last' van heeft. Of praat ik poep :P

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Dirkse1984
  • Niet online
Nowhereman schreef op 26 maart 2004 @ 10:09:
Inherit die policy soms regels van een bovenliggende GPO?
Of heb je misschien geen rechten om die policy te editen?
Nee, het is een schone installatie van Windows 2003 server, dus lijkt me niet dat er policies inherit worden.
Hij is zeker weten lid van de groep administrators, en het lukt me alleen niet om bestaande / default policies aan te passen.

Bijvoorbeeld in de groep domain controllers zit een default policie, die zou ik aan willen passen via de terminal server.
Maar de edit knop staat gedisabled. Klik ik op nieuw dan lukt het wel, en kan de nieuwe policie wel editen.

Als ik lokaal aanmeld als administrator kan ik wel gewoon alles, maar doe ik het via de Terminal dat vertikt hij het.

Een raar probleem vindt ik zelf

• Dirkse1984
  • Niet online
Werkt nog niet jammer genoeg.
Weet niemand een optie hiervoor om deze policies toch aan te kunnen passen?
Pagina: 1