XBOX op TV en geluid via Radio

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-02 19:38
Oke, sorry alvast voor mijn nog niet echt langezochte gedoe, maar ik ben aant werk, en ik denk ff snel vraag stellen, en dan kan ik straks in de pauze even lezen wat voor oplossingen er eventueel zijn, of ze zijn er niet, kan ook nog!

Dit is het geval, met neme een xbox, en sluiten die aan op de scart 1 van de tv, een Vestel 2487 W ( gisteren gekocht )

ik heb een radio, een sony met een externe aansluiting voor minidisc, en die heeft dus een in- en uitgang voor geluid. L en R, wit en rood.

Ik sluit op de audio uitgang van de TV op L en R een verloopje naar de radio en doe die daar op de Ingang van de radio ook op L en R.

Nu kan ik als ik mijn stereo op het MD kanaal zet en de TV Mute het geluid horen over mijn stereo, alles goed dus.

MAAR, nu zet ik de TV op 0, ik doe de xbox aan, en zet de tv op het externe AV1 kanaal. het enigste wat ik hoor is een dikke ruis!! als ik de tv nu op tmf zet ofzo, hoor ik weer muziek...

Kan het zo zijn ( bedenk ik nu ) dat er een speciaal kanaal is voor zoiets als een xbox ofzo? of moet het eigenlijk gewoon al werken.

ik kan het geluid van mijn xbox wel over mijn stereo krijgen als ik de L en R die naar de stereo gaan in een scart aansluiting doe, en dan in de tv erbij doe, op scart 2 dus. maar dan kan ik weer geen tv luisteren over mijn stereo..

wat gaat hier mis, en kan iemand mij vertellen hoe die het op dezelfde manier gedaan heeft maar dat het dan wel werkt? want het lijkt me niet kunnen dat als ik op een extern kanaal ga zitten ik nog steeds tmf hoor...

Gegroet

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Meeste tv's ondersteunen het niet tegelijk. Die audio uit zit in principe aan de scart gekoppeld. Scart is ook voor audio uit geschikt. Maar omdat je audio IN voert via je xbox kan hij niet hetzelfde geluid eruit geven, om storing etc tegen te gaan. Enige oplossing is de audio pluggen van de xbox direct in de radio te doen en alleen de video in de tv te stoppen :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• orange.x
FastBunny schreef op 26 maart 2004 @ 09:28:
Meeste tv's ondersteunen het niet tegelijk. Die audio uit zit in principe aan de scart gekoppeld. Scart is ook voor audio uit geschikt. Maar omdat je audio IN voert via je xbox kan hij niet hetzelfde geluid eruit geven, om storing etc tegen te gaan. Enige oplossing is de audio pluggen van de xbox direct in de radio te doen en alleen de video in de tv te stoppen :)
Maar met een snes bijvoorbeeld, die zit niet op scart, maar als je de tv dan op ext 1 zette dan was het gewoon stil. en als je dan je nintendo aansluit dan doet ie gewoon op radio...

maar zoals jij het zegt, dan kan ik dus weer niet me tv over me stereo laten gaan! hehe, wat een gemuts :)

Iemand anders nog ?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

el1zer schreef op 26 maart 2004 @ 09:33:
[...]

Maar met een snes bijvoorbeeld, die zit niet op scart, maar als je de tv dan op ext 1 zette dan was het gewoon stil. en als je dan je nintendo aansluit dan doet ie gewoon op radio...

maar zoals jij het zegt, dan kan ik dus weer niet me tv over me stereo laten gaan! hehe, wat een gemuts :)

Iemand anders nog ?
Die storing zal wel komen door het terugsturen ofzo van het gelui, ben daar geen echte expert in, maar ik denk dat daar je ruis vandaankomt. En je snes ging via zo'n coax omzet stukje of met een scart naar tulp adaptertje? Als dat zo is, probeer het dan eens met de orginele xbox kabel (is ook tulp met een scart omzet stuk)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Het lijkt duidelijk...
Volgens mij gebruikt je tv alleen het geluidsignaal wat hij op een frequentie van je coax kabel ontvangt. Anders verleng je de tulpstekkers van de xbox die in de scartstekker van je xbox gaan en sluit je die aan op je radio.
Dus geen problemen met je xbox, maar je tv doet een beetje vreemd. :P

• orange.x
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 09:44:
Het lijkt duidelijk...
Volgens mij gebruikt je tv alleen het geluidsignaal wat hij op een frequentie van je coax kabel ontvangt. Anders verleng je de tulpstekkers van de xbox die in de scartstekker van je xbox gaan en sluit je die aan op je radio.
Dus geen problemen met je xbox, maar je tv doet een beetje vreemd. :P
maar dan kan ik dus nog steeds geen tv op me stereo doen :S

maar die ( ben klein btje leek ) tulp, zijn toch gewoon die 3 losse die je in een scart steekt :*) ? volgens mij heb ik et wel goed.

ik heb op mijn tv achter de rechter box ( als je ervoor zit ) ook nog 3 ingangen zitten, volgens mij voor de SHVS, daar kan ik mijn xbox ook op aansluiten, en dan kan ik op het externe SVHS kanaal ook xboxen, zelfde Q ( kwaliteit ) als via scart. misschien als ik dat nou doe en dan vanuit de radio Ingang de L en R aansluit op de scart 1 van mijn tv ? zou dat misschien een oplossing kunnen zijn ?

[ Voor 4% gewijzigd door orange.x op 26-03-2004 10:00 ]

• orange.x
ff een kickje

• orange.x

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

nou, ik dan maar...

je kunt voor tulp-sterkertjes een soort van splittertjes kopen, maar dan omgekeerd, das dus geen splitter maar een soort van samenvoeger, hierin gaan twee tulp-sterkkers en er komt er één uit, die doe je dus in je stereo, en dan pak je op de twee ingangen de tulp uit je xbox en een tulp uit je tv, als dan de xbox aan is, pakt je "splitter" direct signaal van de xbox, als de tv aan is en de Xbox niet, pakt hij het signaal van de tv, heb je dus altijd geluid en is je probleem opgelost!

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Verwijderd

Johannusvanudos schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:56:
nou, ik dan maar...

je kunt voor tulp-sterkertjes een soort van splittertjes kopen, maar dan omgekeerd, das dus geen splitter maar een soort van samenvoeger, hierin gaan twee tulp-sterkkers en er komt er één uit, die doe je dus in je stereo, en dan pak je op de twee ingangen de tulp uit je xbox en een tulp uit je tv, als dan de xbox aan is, pakt je "splitter" direct signaal van de xbox, als de tv aan is en de Xbox niet, pakt hij het signaal van de tv, heb je dus altijd geluid en is je probleem opgelost!
Ja lekker :P
er staat maart 2004 bij de posts hierboven hoor 8)7

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Nu kan Orange.x. eindelijk verder. _/-\o_

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Pagina: 1