Casema gaat weer zelf internet aanbieden

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze topic open ik na aanleiding van het nieuws op webwereld.

Casema is na vier jaar weer terug als internetaanbieder op zijn eigen netwerk. Het kabelbedrijf gaat concurreren met Wanadoo.

Wie nu in het Casema-gebied woont en wil internetten via de kabel, is aangewezen op Wanadoo. Dat Wanadoo internet mag aanbieden via de kabel van Casema is een erfenis uit de tijd dat beide bedrijven dochterondernemingen waren van France Telecom.

Wanadoo is dat nog steeds, maar eind 2002 verkocht France Telecom Casema aan een consortium van financiers.

Nu, ruim een jaar later, keert Casema weer terug als internetaanbieder op zijn eigen netwerk. Begin april ("Het is geen 1-aprilgrap", benadrukt de woordvoerder) start de verkoop van 'Casema Kabelbreed Internet'. De eerste abonnees moeten half april al online zijn.

Verschillen
Op het oog zijn er geen verschillen tussen het kabelinternetaanbod van Casema en dat van Wanadoo. De prijzen en snelheden zijn gelijk.

De verschillen zijn klein, erkent Casema-woordvoerder Gradus Vos. "Wie kabelinternet van Wanadoo afneemt, heeft te maken met twee partijen: Wanadoo en Casema. Dat kan nog wel eens problemen opleveren. Bij ons eigen aanbod hebben we de complete verantwoordelijkheid voor het product."

"Bovendien richten wij ons niet zozeer op de portal, zoals Wanadoo, maar meer op het aanbieden van zaken als spam- en virusfilters", vervolgt Vos. "Ook kunnen abonnees bij ons in tegenstelling tot sommige andere providers onbeperkt gebruikmaken van usenet, inclusief de binaries-groepen."

In de toekomst moeten er meer verschillen komen tussen de pakketten van Wanadoo en Casema. "Naar het eind van dit jaar zullen er meer verschillen komen, bijvoorbeeld op het punt van snelheid."

Op dit moment maken ongeveer 180.000 kabelinternetters via Wanadoo gebruik van het netwerk van Casema. Na UPC en Essent is Casema het grootste kabelbedrijf van Nederland.

Na het lezen van enige berichten op webwereld heb ik begrepen dat Casema dit al eerder heeft geprobeerd, maar niet zo'n suc6 is geweest.

Is het slim wat Casema op dit moment gaat doen ? :9

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 13:47 . Reden: als het beter is om hierover verder te gaan in [TOPIC=883361///]Casema gaat ook upgraden[/TOPIC] dan hoor ik het wel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
"Bovendien richten wij ons niet zozeer op de portal, zoals Wanadoo, maar meer op het aanbieden van zaken als spam- en virusfilters", vervolgt Vos. "Ook kunnen abonnees bij ons in tegenstelling tot sommige andere providers onbeperkt gebruikmaken van usenet, inclusief de binaries-groepen."

Gogogo Casema !

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja het is iig concurrentie, alleen met dezelfde prijs / snelheid hoeft Casema niet echt veel overstappers te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

PolarBear schreef op 26 maart 2004 @ 09:16:
Tja het is iig concurrentie, alleen met dezelfde prijs / snelheid hoeft Casema niet echt veel overstappers te verwachten.
Zoals ik in een ander topic zei:
Volgens mij is het zo dat bestaande abo's bij de combi Casema serviced by Wanadoo blijven ivm contractuele verplichtingen en dat je straks dus kan kiezen voor of Casema own ISP of voor Casema serviced by Wanadoo. Ik denk niet dat je zomaar tussen door kunt overstappen. Iig, ik denk dat Casema als eigen isp toch beter moet kunnen presteren omdat je problemen die afgelopen tijd bij Wanadoo speelden niet meer mee doen. Als er een probleem is kan Casema die zelf oplossen zonder te moeten wachten op Wanadoo.

Ben erg benieuwd.
De paketten zijn hetzelfde maar ze zijn niet meer afhankelijk van een andere partij en dingen als een gratis spam/virusfilter zijn voor de huis-tuin-keuken-internetters toch vaak prettig, bij Wanadoo betaal je hier ook nog eens apart voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

PolarBear schreef op 26 maart 2004 @ 09:16:
Dat weet ik zo net nog niet... Nu heb je te maken met 2 partijen. En dat heeft een extra administratieve rompslomp tot gevolg...

Ik vind het op zich wel goed, zo word de kabel als het ware open gegooit voor meerdere aanbieders. Consumenten hebben zo meer keuze!

Maar als Casema weer opnieuw van die wanprestaties gaat leveren als in het begin toen ze kabel aanboden, dan geef ik dit nieuwe product geen lang leven. (voor de jongeren onder ons: ik heb rond '99 een Casema aansluiting gezien waar met moeite 1 kb/s gehaald werd, terwijl ik dus thuis met m'n 14k4 modempje (langzaamste internet modem!) dus nog sneller haalde dan hun! nl 1,45 kb/s. Poehee, dat waren nog eens tijden! Binnen no time had ik ISDN :D en dat ging 7,5 kb/s

Maar om enigszins terug te komen op de startpost... Kabel komt er bij mij nog steeds niet in (tenminste, niet langer dan noodzakelijk is :9)
micha schreef op 26 maart 2004 @ 11:19:
De paketten zijn hetzelfde maar ze zijn niet meer afhankelijk van een andere partij en dingen als een gratis spam/virusfilter zijn voor de huis-tuin-keuken-internetters toch vaak prettig, bij Wanadoo betaal je hier ook nog eens apart voor.
Die virusfilter is wel okay, al moet je er nog zeker wel zelf een virusscanner bij gebruiken.
Daarnaast schijnt dat spam filter van Wanadoo echt brak te zijn. Dus als je zoiets hebt hoef je ook niet echt super blij te zijn. Met een beetje mail client heb je al een goedwerkend spam filter (als je een beetje goed zoekt zijn die nog gratis ook! Mozilla Thunderbird bijvoorbeeld)

[ Voor 25% gewijzigd door jules op 26-03-2004 11:26 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ch!pY-J schreef op 26 maart 2004 @ 11:24:
[...]

Die virusfilter is wel okay, al moet je er nog zeker wel zelf een virusscanner bij gebruiken.
Daarnaast schijnt dat spam filter van Wanadoo echt brak te zijn. Dus als je zoiets hebt hoef je ook niet echt super blij te zijn. Met een beetje mail client heb je al een goedwerkend spam filter (als je een beetje goed zoekt zijn die nog gratis ook! Mozilla Thunderbird bijvoorbeeld)
Als ze dat dan ook gratis aan gaan bieden bij Casema, dan zijn ze in ieder geval goed op weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

En voor de rest gebruik je dus het zelfde modem (motorola) op hetzelfde netwerk. Tis niet zo dat ze het demos modem gaan herintroduceren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 16:27

r0b

Vooral dat stukje met "Ook kunnen abonnees bij ons in tegenstelling tot sommige andere providers onbeperkt gebruikmaken van usenet, inclusief de binaries-groepen."

Zou Casema zich dan toch een keer gaan professionaliseren?
(Nu hun netwerk zo aangepast is dat het eindelijk lekkere snelheden kan leveren aan de klanten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik help het ze hopen, na jaren van bagger service, dat ze dan eindelijk is goed werk gaan leveren. We zullen zien :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 15:00
Ik vraag me af hoe dat geregeld gaat worden voor bestaande casema/wanadoo abbonnees. Heb ik nu een contract met wanadoo, of heb ik een contract met casema? Kan ik als C/W-abbonnee gewoon overstappen naar Casema als die mij betere diensten levert? Of moet ik dat jaar opzegtermijn uitzitten? (nog steeds te belachelijk voor woorden dat je maar 1 keer per jaar mag opzeggen, ook al ben je al jaren klant).

Ik ben namelijk op het moment niet echt gecharmeerd van de diensten die wanadoo op het moment levert. (lees: brakke dns, waardoor bepaalde sites regelmatig niet te bezoeken zijn; lees: zoekpagina die naar de verkeerde pagina wordt omgeleid (niet dat ik die gebruik, maar het gaat om het idee); lees: het gepruts met de nieuwe ip-ranges waardoor heel veel storingen ontstaan zijn; lees: het op weglaten van artikelen die gecrosspost zijn op usenet (waardoor vele binaries niet te vinden zijn))

Als Casema dit beter kan wil ik graag overstappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 23:18
JeroenG33 schreef op 26 maart 2004 @ 15:29:
Ik vraag me af hoe dat geregeld gaat worden voor bestaande casema/wanadoo abbonnees. Heb ik nu een contract met wanadoo, of heb ik een contract met casema? Kan ik als C/W-abbonnee gewoon overstappen naar Casema als die mij betere diensten levert? Of moet ik dat jaar opzegtermijn uitzitten? (nog steeds te belachelijk voor woorden dat je maar 1 keer per jaar mag opzeggen, ook al ben je al jaren klant).

Ik ben namelijk op het moment niet echt gecharmeerd van de diensten die wanadoo op het moment levert. (lees: brakke dns, waardoor bepaalde sites regelmatig niet te bezoeken zijn; lees: zoekpagina die naar de verkeerde pagina wordt omgeleid (niet dat ik die gebruik, maar het gaat om het idee); lees: het gepruts met de nieuwe ip-ranges waardoor heel veel storingen ontstaan zijn; lees: het op weglaten van artikelen die gecrosspost zijn op usenet (waardoor vele binaries niet te vinden zijn))

Hier precies hetzelfde, hoe eerder ik kan overstappen hoe beter. Vraag me alleen wel af wat er gaat gebeuren met het emailadres, aangezien ik die toch wel graag wil behouden. Het lijkt mij overigens dat je klant bent van Casema, aangezien ik daar destijds een contract mee heb afgesloten. Of dit nu nog zo is weet ik echter niet. Wel denk ik dat Casema ook wel graag klanten wil hebben, dus dat er een opzegtermijn van 1 jaar is lijkt me niet geheel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JeroenG33 schreef op 26 maart 2004 @ 15:29:

Ik hoop dat, dat volgende week bekend wordt ergens tenminste ;) .
Want ze willen vanaf 1 april ( :D nee geen grap :D ) nieuwe klanten via het Casema netwerk laten internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn veel vragen gerezen over hoe het zit met de bestaande klanten die via Wanadoo een abonnement hebben.

Ik heb onderstaande mail naar de klantenservice gestuurd:

Hallo,

Via dit formulier had ik een vraag aan U.
Op de hoofdpagina is te lezen dat Uw bedrijf weer zelf via het eigen netwerk klanten internet gaat aanbieden.

Mijn vraag en die van vele andere abonnee's is wat er gebeurd met de bestaande klanten die nu via Wanadoo internetten.

Worden deze omgezet naar Casema, of krijgen zij een mogelijkheid om een keuze te maken voor een overstap, zonder verlenging van het contract erbij.

Omdat uw bedrijf meer service wil gaan verlenen, lijkt mij dit ook een mooie keuze voor de abonnee's.

Alvast bedankt voor Uw reactie.

Mocht ik dus antwoord ontvangen, dan laat ik dit natuurlijk weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het vreemd vinden als we niet terug kunnen stappen naar Casema. Ook ik heb in 1999 als één van de eerste een abonnement aangevraagd via de kabel. Mijn verbazing was groot dat we opeens over moesten naar Wanadoo! Ik heb alleen nooit iets getekend, we kregen de mededeling "U gaat over naar Wanadoo". Nogmaals, ik heb nooit iets getekend voor de overgang naar Wanadoo en ben dus officieel klant van Casema. Het lijkt mij dan ook niet onmogelijk weer terug te gaan naar Casema...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik antwoord ontvangen van Casema over mijn bovengestaande vraag:

Het antwoord van Casema luidt alsvolgt:

Op dit moment is het nog niet mogelijk over te stappen. Begin april wordt dit wel mogelijk. Overstappen kan gewoon via onze website worden geregeld. Uiteraard worden daarbij de algemene voorwaarden gehanteerd en is het moment van overstappen dus afhankelijk van de einddatum van uw huidige contract. Net zoals dat het geval is als u bij een andere provider over wilt stappen. Wel krijgt u een nieuw –emailadres. U kunt uw huidig adres niet houden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 22:08:
Ik heb onderstaande mail naar de klantenservice gestuurd:

[...]

Via dit formulier had ik een vraag aan U.

Op de hoofdpagina is te lezen dat Uw bedrijf weer zelf via het eigen netwerk
[...]
Alvast bedankt voor Uw reactie.
Licht offtopic, maar is Casema CS God :? Zo nee mag die 'u' gewoon lower case :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 30 maart 2004 @ 17:32:
[...]

Licht offtopic, maar is Casema CS God :? Zo nee mag die 'u' gewoon lower case :+
Sorry zo tik ik altijd mijn brieven naar bedrijven, volgende keer kleine u neerzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 15:00
Het staat nu bij "Producten" ook op de homepage van Casema. De nieuwe abbonnementen gaan "Midi", "Multi", "Maxi" en "Mega" heten.

http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:27

m0nk

16-09-2003 15.15

leuk :| ik heb ooit eens in een heeeeel ver verleden een kabelaboo gehad bij Casema, met een downloadspeed van jaja 1 kb/sec!! een jaar lang heb ik brieven gestuurd, gebeld etc maar er is nooit een oplossing van Casema uit gekomen, mjah mxstream :)
Ik heb toen gezworen nooit meer iets van internet oid van hun te willen hebben...
ik krijg nog steeds de kriebels over mijn rug bij de naam Casema :S

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

* Micha waagt de overstap. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
micha schreef op 02 april 2004 @ 20:40:
* Micha waagt de overstap. 8-)
Veel sterkte met de overstap naar de "nieuwe" Casema ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 19:14
moet goed komen.Je zit nog steeds op zelfde netwerk met andere provider. De enige problemen tijdens de test waren mensen die niet wisten hoe ze hun email adres moesten aanmaken.

Eerst maakte Wanadooo dat aan en nu mag je dat zelf gaan beheren met een in principe duidelijker sructuur dan bij wanadoo. Of wat nu het geval is, want anders bellen ze niet :) dat ze de ballen van snappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Het Internet Abonnement wordt aangegaan voor een minimumduur van twaalf (12) kalendermaanden. Na afloop van de minimumduur wordt, behoudens opzegging conform het tweede lid van dit artikel, het Internet Abonnement telkens automatisch verlengd met twaalf (12) kalendermaanden. De Klant kan het Internet Abonnement schriftelijk opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal één (1) kalendermaand, zulks uitsluitend tegen het einde van de lopende abonnementstermijn
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze geen minimum contractsduur etc. zouden doen :?
Nouja, echt gunstig vind ik bovenstaande niet. Lijkt wel een tijdschrift..

* dirkie blijft voorlopig nog maar even bij wanadoo...

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

dieFX schreef op 03 april 2004 @ 18:51:
[...]

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze geen minimum contractsduur etc. zouden doen :?
Nouja, echt gunstig vind ik bovenstaande niet. Lijkt wel een tijdschrift..

* Blindfold blijft voorlopig nog maar even bij wanadoo...
Euh. Maar dit zijn dezelfde voorwaarden als Wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 23:02

jhu

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Apr 15 2004 om 12:53:01 UTC+0200)

Download : 478.3 KByte/sec
Upload : 64.7 KByte/sec
Connection : 946.0 Conn/min

Casema Mega via een linksys router.

Ik ben wel blij dat ik mijn Wanadoo Cable Com21 Premium heb ingeleverd.

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Ja! Gister kwam ie dan binnen. 8-)

Download : 498.6 KByte/sec
Upload : 59.6 KByte/sec
Connection : 817.0 Conn/min

Mega abo via een sitecom router (die snel de vuilnisbak ingaat, prutding.)

Werkt prima tot nu toe. :) Vind trouwens wel dat er veel hops in zitten naar b.v. t.net, was bij wanadoo 1-2 minder. Maja, voor de rest merk je daar weinig van.

[ Voor 23% gewijzigd door sjaak op 20-04-2004 11:39 ]

Pagina: 1