Toon posts:

Pc niet meer starten na overclock

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI 875P NEO FIS2-R moederbord. Leuk dingetje want in de bios heb je aantal leuke geavanceerde overclock optie's. Ik heb de fsb van mijn 3.2 Ghz processor van 200 Mhz naar 210 overgeclocked en de VCORE op veilige frequentie's aangepast, het moederboard heeft automatisch de PCI/AGP frequentie's ook aangepast. Ik rebooten en hij wil niet eens meer starten.
CMOS jumper gecleared, batterij eruit gehaald voor 10 minuten en terug geplaatst maar dat werkt allemaal niet. Als ik mijn voeding achter met een knop aanzet dan lijkt het of de fans willen draaien maar daarna klapt alles meteen er weer uit. Het vreemde is dat de lampjes van mijn netwerkkabel wel branden op het moederbord maar dat voor de rest helemaal niets werkt.Als ik die knop van de voeding half op en neer beweeg dan hoor ik op een andere pc met een andere stroomkabel de geluidsboxen een raar gekraak maken en in mijn voeding electrisch geknetter bij de knop.
Is mijn voeding nu kapot of heb ik mijn moederboard gefrituurd?

Iemand enig idee?

Verwijderd

Hmm, zo te zien stond PCI-lock niet aan, anders zouden die niet mee zijn veranderd. Probeer eens al je PCI kaarten eruit te halen en probeer ook ns een andere VGA-Kaart, grote kans dat je doordat de pci en agp frequentie zijn veranderd een kaart is beschadigd lijkt mij...

En dat van die fans even aan klopt, komt doordat het ATX is, de stroom blijft altijd naar je mobo lopen en in t begin iets meer waardoor je fans gaan draaien, dit is helemaal niet erg. Ik stond de eerste keer toen ik dat zag ook even te kijken van hmm wat is dit... Je voeding lijkt me nog wel goed anders zou je netwerklampje niet branden.

Dus probeer gewoon zoveel mogelijk los te halen, desnoods ff je cpu eruit en erin, en je mem ook.

Suc6 verder ermee..

Verwijderd

Topicstarter
Memory eruit en erin gehad 2 X 512, mijn Radeon 9800 pro kaart eruit gehaald, en nog geen teken van leven. Ik vermoed het ergste denk ik. Moederbord naar de klote.

Verwijderd

Probeer het eens met andere vga kaart, haal ook hdd's ed los, het slimste is om gewoon stuk voor stuk alles te proberen, dus ander geheugen, andere voeding, andere cpu etc maar het ziet er niet bepaald rooskleurig uit voor je mobo nee... Maarja, proberen kan nooit kwaad ;)

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:46
misschien EN je cmos clearen EN zo'n jumpertje omzetten waardoor de FSB op safe mode (100mhz) komt te staan

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Hoe insert eens ingedrukt bij het booten.

Sorry heb niet goed gelezen ik ben bang dat je mobo kapot is.
Heb ik ook gehad heb ook een by-pass.
Op de atx stekker even groen en zwart doorverbinden, grote kans datie het dan wel doet.

[ Voor 71% gewijzigd door TRAXION op 26-03-2004 09:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat werkt ook niet. Misschien handig om er ook even bij te vertellen dat er helemaal geen lichtjes op mijn d-bracket branden maar alleen de LED-indicator's van mijn netwerkkaart.
Pagina: 1