Zelf een wifi coax kabel maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik heb nu een wifi antenne, 15 dbi, die was stervens duur (EUR 150 ong.).
Er zat zo'n zielig kutkabeltje bij van 2 meter lang, nu wil ik een langere hebben,
(6 a 7 meter) maar daar betaal je toch al gauw EUR 70 voor.

Het lijkt me sterk dat je zo'n kabel niet bij de elektronicaboer of de gamma
kan halen en zelf in elkaar kan knutselen.

Weet iemand of dit kan? en zo ja welke kabel heb ik dan nodig? hoeveel ohm etc.?
De connectors pluk ik wel van die 2 meter kabel Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mkools/vork.gif

Een handleiding zou helemaal geweldig zijn of een link naar de juiste specs!
Heb al wat gegoogled maar niet echt veel kunnen vinden, zie door de bomen
het bos niet.

Alvast bedankt voor de reacties!

ps.

Weet mijn god niet in welk forum dit thuis hoort dus overig leek me wel
de goede plaats O-)

Verwijderd

Kijk hier eens rond. http://wiki.wirelessleide...i-bin/moin.cgi/TitleIndex

Site is een beejt onduidelijk maar er staat echt heel veel tussen. Veel artikelen over het bouwen van kabels, antennes , etc...

Verwijderd

zoek even bij de zendamateurs en hun winkels. Kabels voor 2.4 GHz kosten een aantal euro´s per meter, een goede connector afh van het type ca 5 euro-stuk.
Effe Google gebruiken of via de VERON en VRZA sites, de verenigingen voor gelicencieerde amateurs.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Persoonlijk zou ik dus de kabel zo kort mogelijk houden, elke radio-amateur en technicus zou je dit zeggen. Je kabel is afgeschermd en al zodat je daar zo min mogelijk verlies op hebt. Toen ik vroeger wat interesse in dit had, heriner ik me dat het toch wat scheelde. Ik zou toch mijn wifi-aparatuur naar de antennen brengen (evt in waterdichte verdeelkast).

Verwijderd

je kunt de verzwakking van de kabel in de datasheet van de kabel opzoeken die je hebt, bij de frequente waar je werkt. Normaliter is zo kort als mogelijk beter. Kijk naar de verschillen of het voor 7 tot 10 m het loont om het kastje kort bij te bouwen. De grootste winst zit hem toch erin dat je met de de antenne vrij zich kunt krijgen en de verliezen uiteraard onnodig beperken.
Effe een rekensommetje maken...

Verwijderd

dr zijn opversterkertjes voor in de handel die binnen de wettelijke norm bljijven (100 Mw/20 DB) al zal bija elke antene dara overheen kunnen... (DB's dan, watts niet)
Pagina: 1