Toon posts:

[XP] spontaan user accounts weg!

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Naast de gebruikelijke admin account heb ik voor het dagelijks gebruik een 2e account "Hardenberg" (ook wel met adminrechten).
Nu deed zonet mijn winamp raar, ik dacht shit happens gewoon eventjes rebooten. Ik heb dat gedaan en nu is ineens de Hardenberg-account weg! Ik moest mijn admin wachtwoord invullen aangezien dat de enigste andere account is.

Ik heb niet in configscherm lopen klooien of wat dan ook, het ging gewoon spontaan. Dit is me al eens eerder gebeurt. Het rare is dat alle documenten/bestanden van de vorige keren er nog wel instaan onder C:\ documents and settings. en bij user profiles staat 2x account unknown. Dit zijn vast de verloren accounts.

http://picserver.student....9EQ0B51EHX/picserver.jpeg

Mijn vraag is hoe is dit mogelijk? Een vriend van me zegt een spontane reset van het register. Kan ik evt zo'n unknown account weer aanstellen tot dagelijkse account?

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 18:27

T-Junkie

user brain not connected...

Ik weet dat er een manier is dat je een nieuwe account kan aanmaken en dan veel van de shit terugkanzetten. Maar hoe dat precies werkt weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
mocht het uitmaken system restore haalt iig niks uit helaas...

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

Als de map "c:documents and settings\ Hardenberg" nog aanwezig is is er niet zo veel aan de hand.
Nieuw accountje aanmaken en overschrijven met de gegevens uit deze dir.

Maar wel raar idd...

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
IorGie schreef op 26 maart 2004 @ 02:07:

Nieuw accountje aanmaken en overschrijven met de gegevens uit deze dir.
Hoe gaat dat overschrijven in zijn werk?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 15:55:
[...]

Hoe gaat dat overschrijven in zijn werk?
Copy paste neem ik aan? :)
Profiles staan gewoon gelokaliseerd op je Cschijf :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Helemaal niks aan de hand is er natuurlijk niet - dat je users spontaan weg gaan is meestal een vrij ernstig probleem (vermoedelijk zet Windows je security database terug tijdens een reboot - kijk eens in je eventlog ofdat er een melding of iets dergelijks over in staat?)

Verder - zomaar terugzetten mag je ook niet doen - je ntuser.dat is gekoppeld aan de SID van een user, en een nieuwe user heeft een andere SID - de documenten e.d. (favorites, ini files, etc) die in je profile stonden kan je natuurlijk wel gewoon recoveren :) (zie evt. de Windows Operated Systems FAQ om te lezen hoe je weer aan die directories kan)

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen jullie met uitleggen hoe dat terugkoppelen precies in zijn werk gaat? zoiets heb ik nog nooit hoeven doen.
Pagina: 1