1u Game Server Gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 11:59

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een server om een battlefield 1942 dedicated server op te hosten. Verder moet er nog de clan website op draaien en een teamspeak server. De server gaat ge-colocate worden bij een internet provider in een 19" rack. Het zelf bouwen van een server zie ik niet zo zitten, dus zoek een kant en klaar systeem.

Budget: 1200 inc BTW euro, Max 1490 inc BTW euro (vanwege PC prive max)

Minimumeisen:
- 2.0 GHz (maar liefst een Pentium IV 2.8)
- 512 MB geheugen (maar liever 1024 MB)
- SATA harddisk (maar liever een RAID configuratie)
- 19" 1u hoog

Nu ben ik op mijn speurtocht de volgende systemen tegen gekomen:
Systeem 1: Dell PowerEdge 750 SATA
Intel 7210 server chipset
Dual embedded Gigabit NIC's
Intel® Celeron Processor 2.4GHz
512MB ECC DDR Memory, 400MHz (2X256GB)
80GB SATA 7200 RPM Hard drive

Totaal prijs: 1187 euro.

Voordelen:
- Server chipset :)
- Compleet server systeem van bekende naam
Nadelen:
- je betaalt 117 euro leveringskosten :|, en dat vind ik belachelijk
- Celeron :|
- een enkele harde schijf
- geen cd of floppy
Systeem 2 - Acer R300
Altos R300 Altos R300
(1xP4 2.8GHz, 256MB DDR, 1x80GB 7200rpm , 2x 1GBit LAN, Slimeline FDD/CD), Incl. Rackmount kit TT.R30E0.029

Totaal prijs: 1,059.00 Euro
Voordelen:
- P4 2.8 Ghz
- CD / FDD
- Server chipset: ServerWorks® GC-SL chipset, FSB 400/533
- Compleet systeem (van iets minder bekende server fabrikant :()
Nadelen
- Acer als server leverancier bij mij niet echt bekend
- maar 256 MB geheugen, en extra Acer geheugen is erg aan de prijs
- 533 MHZ / 512 cache
Systeem 3 ServerShop RAID Aanbieding
Chieftec 19" 1U Server Case UNC-110-S-W (Wit of Zwart)
Enermax 200 Watt 1U Power Supply
1U 32 bits PCI Riser Card
Intel Pentium 4 2.8GHz 800 MHz FSB
Spire Rackspear 3 Low profile cooler
Kingston 512MB DDR
Intel D865GBFLK Mainboard
2 x Maxtor 80 GB SATA 8MB Cache
3Ware Escalade 7006-2 SATA Raid controller
52x CDRom Player
1.44" FloppyDrive

Voordelen
- P4 2.8 800 MHZ
- 2x Serial ATA in raid
- CD-Rom / Floppy
Nadeel
- Geen server moederbord, maar een desktop moederbord
- Zelfbouw door www.servershop.nl, maar hebben wel veel ervaring (zeggen ze)
Zelf zit ik zwaar systeem 3 te overwegen, alleen het grote nadeel is dat het geen server chipset heeft, 'zelfbouw' is, en geen ECC geheugen heeft... Verder is systeem 3 precies wat ik zoek :)

Dus nu de vraag, wat zijn doorslaggevende argumenten om wel of niet voor een van de drie systemen te gaan?
Zijn er nog alternatieven die ik nog niet gezien heb?

Alvast bedankt voor alle reacties :)

[ Voor 4% gewijzigd door IWriteCode op 26-03-2004 00:49 . Reden: dubbele info ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Op de website van servershop.nl staan nog veel meer modellen, zoals oa deze:

Prijs : € 1,189.00 (excl. 19% BTW)

SuperMicro: 1U 5012-B6
Intel Pentium 4 2.8 GHz 533 FSB
512 MB PC2700 DDR 333 MHz
Maxtor 200 GB SATA 8MB Cache 7200 rpm

Ik zou iig nog even verder kijken, er zijn gewoon nog veel meer modellen te vinden dan de 3 die jij noemt, helemaal omdat je in een redelijk standaard (webserver) segment zit.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-06 10:52

Kama

Game Coordinator

Wat is het bezwaar om een "desktop" motherboard te gebruiken? Die Battlefield software zal toch voor desktops geschreven zijn en je gaat er geen echt zware applicaties op runnen. Die server zal het grootste deel van de dag uit z'n neus staan te snoepen.

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Bij mij komt direct deze site boven: http://www.buyaserver.be voor zover ik weet hebben zij servers en low budget servers. De servers zijn vaak opgebouwd uit supermicro barebones en server mobo's.

Misschien nog eens een intressante site om es rond te kijken.

Persoonlijk zou ik voor barebone/zelfbouw gaan een dell, compaq server is veel te duur je betaald vrij veel en uiteindelijk een paar uur downtime van een gameserver mocht het gebeuren is niet zo erg. Integendeel voor zo'n zelfbouw server ga je veel eenvoudiger en sneller aan onderdelen geraken.

[edit]

Zoiets bijvoorbeeld: http://www.buyaserver.be/...?cPath=36&products_id=256

[ Voor 10% gewijzigd door Tomsworld op 26-03-2004 00:57 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Stabiliteit zou een eerste kunnen zijn, oa ivm de andere luchtstromen in een 1U case.

Daarentegen denk ik niet dat je er in de praktijk veel hinder van zal ondervinden, als ik het me goed herinner installeert servershop wel degelijke desktop moederborden (asus e.d.).

Is dit trouwens niet wat je zoekt?

Prijs : € 1,285.00 (excl. 19% BTW)

SuperMicro: 1U 5013G-M
Intel Pentium 4 3.060 MHz 533 FSB
2x 512 MB PC2700 DDR 333 MHz
2x Maxtor 200 GB IDE 8MB Cache 7200 rpm

(ff wat van de prijs af proberen te pingen ;))

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:42
Heb zelf 4 zelfbouw servers draaien in onder andere een chieftec 1u rack

van Windows 2003 server tot een Novell 6.5 met I-SCSI (SAN) oplossing..

ga nie voor server based mainboards i.v.m. particulier dus ook geen SLA agreement ofzo , desktop mainboard ken je nog makkelijk zelf onderdelen aan vervangen..

heb goede ervaringen met zelfbouw

mocht je meer willen weten of zien let me know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
en ik heb op mijn beurt goeie ervaringen met Intel borden; werken erg goed, stabiel, en zijn ook voor 1U te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
Wat is het bezwaar om een "desktop" motherboard te gebruiken? Die Battlefield software zal toch voor desktops geschreven zijn en je gaat er geen echt zware applicaties op runnen. Die server zal het grootste deel van de dag uit z'n neus staan te snoepen.
We zetten em neer bij Schiphol, en als de server hangt moeten we die kant op.
Bij mij komt direct deze site boven: http://www.buyaserver.be voor zover ik weet hebben zij servers en low budget servers. De servers zijn vaak opgebouwd uit supermicro barebones en server mobo's.
Die had ik nog niet gezien, en ziet er qua prijs top uit.. Die voorgestelde SuperMicro ziet er prima uit en dat is nog meer dan wat ik zocht :)

Ik heb verder niets te tegen zelfbouw :) Alleen zie ik het echt niet zitten om een 1U server in elkaar te draaien. Dan liever ietsie meer betalen voor meer zekerheid van slagen :)

Bedankt voor alle info!

[ Voor 13% gewijzigd door IWriteCode op 26-03-2004 01:40 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:55

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Celerons moet je niet aan beginnen, die zijn baggertraag. Op zich is er niks tegen op een systeem met een desktopplank mits er vooraf uitvoerig op stabiliteit wordt getest. Als je voor echte server hardware gaat, kun je met 1200 euro net een 1U rackmount en een dual proc serverplank aanschaffen, dus dat valt sowieso buiten je budget.

Als je zelfbouw doet is een Athlon 64 wel een interessante oplossing. Die heeft een goede game en server performance en is makkelijker te koelen dan een P4.

[ Voor 20% gewijzigd door Femme op 26-03-2004 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Femme schreef op 26 maart 2004 @ 01:43:
Celerons moet je niet aan beginnen, die zijn baggertraag. Op zich is er niks tegen op een systeem met een desktopplank mits er vooraf uitvoerig op stabiliteit wordt getest. Als je voor echte server hardware gaat, kun je met 1200 euro net een 1U rackmount en een dual proc serverplank aanschaffen, dus dat valt sowieso buiten je budget.
ligt aan wat je 'echte' serverhardware noemt; als je het over topklasse low profile tyan dual borden bedoelt, ben je inderdaad niet voor 1200 euro klaar. Maar als ik zie wat o.a. Intel in z'n startersklasse heeft (small business), dan heb je toch een leuke plank voor in verhouding weinig geld (bijv de woodruff 1U; socket 478, tot 2.8ghz HT, alleen een 533 mhz FSB). Zo zijn er wel meer merken met 'leuke' plankjes die wat minder kosten maar echt niet minder presteren.

Overigens bouw ik zelf geen 1U HT bakken; zoals femme hierboven aangeeft is dat vrij klote met koeling; kies dan voor iets als Appro, of een AMD64 bak :)

[ Voor 10% gewijzigd door HunterPro op 26-03-2004 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Supermicro barbones zien er altijd wel erg aantrekkelijk uit als je naar de specs kijkt. Heb zelf geen praktijk ervaring met die dingen, maar het neemt je iig een hoop zorgen uit handen. Case + Powersupply + passend Mobo heb je dan alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 22:55
little_soundman schreef op 26 maart 2004 @ 03:01:
Supermicro barbones zien er altijd wel erg aantrekkelijk uit als je naar de specs kijkt. Heb zelf geen praktijk ervaring met die dingen, maar het neemt je iig een hoop zorgen uit handen. Case + Powersupply + passend Mobo heb je dan alvast.
Handige machines. Airflow is goed. Procs + northbridge worden - uiteraard - passief gekoeld, maar de airflow gaat door de 'koelsprieten' heen. Heb nog geen echte problemen ermee gehad.

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70310

als je niet wilt zelf bouwen (of als je dat niet kan) is supermicro idd een hele goede oplossing. een p4 boven de 2 ghz kan je prima een bf1942 server opdraaien (spreek uit ervaring, wel met linux).
Zelf heb ik 1 en binnen kort twee 1u servers ge-colocate, allemaal zelfgebouwde bakken.
die van server schop is ook een goede, maar dit soort keuze liggen ook meer aan je budget natuurlijk.
SCSI of zo is allemaal niet zo nodig voor een game server, ATA in miror doet het prima. je schijven doen ook aleen maar wat als ze een nieuw level moeten laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Laatst online: 21:34

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Laatst online: 03-07 22:57

FastBunny

Give it the Works !

Misschien die servershop.nl eens mailen om te vragen of ze er ook een Intel s875WP1LX bord in kunnen zetten, heeft lan, vga, gigabit + 10/100 nics onboard. En is een Serverbord. Los kost dat bord 260€ maar snel gerekend ben je daar ook zoiets kwijt, alleen dan 120€ voor het bord en 100€ voor een raidcontroller. Maar dan heb je wel een echt server bord :Y)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Laatst online: 05-07 08:33
Ik heb een paar weken geleden deze server bij Buyaserver.be besteld om 1 van mijn 4U dozen in de colo te vervangen en hij werd vandaag afgeleverd (helaas was er niemand thuis, dus moeten ze maandag nogmaals komen). Mijn ervaring met ze is goed, reageren vrij snel op mail e.d. Verder gebruiken ze allemaal Supermicro spul, zo krijg je dus ook een mobo welke gemaakt is voor een 1U behuizing.
Een desktop mobo heeft vaak de geheugenbanken dwars op de CPU staan waardoor de airflow niet optimaal is. Verder bied het mobo een aantal speciefike dingen die je normaal alleen maar op serverborden ziet (console redirect bijvoorbeeld), maar ook onboard vga, 2 x Gbit lan en RAID (al heb ik er wel een 3ware bij besteld vanwegge de naar mijn mening betere linux support). Tevens heb ik gekozen voor de duurdere Supermicro 1U behuizing met hotswap SATA bays.
Als ik maandag de server binnen heb zal ik wel een paar foto's posten, kun je precies zien wat je krijgt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mark op 26-03-2004 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110039

Dag Jamal, Philippe hier van PCDOC.

Wat je zoekt:
Minimumeisen:
- 2.0 GHz (maar liefst een Pentium IV 2.8)
- 512 MB geheugen (maar liever 1024 MB)
- SATA harddisk (maar liever een RAID configuratie)
- 19" 1u hoog

Je gaat best voor een PIV 2.8Ghz/800Mhz met 1MB cache ( de prescott CPU dus ). Deze is zeer interessant voor gameservers omdat ze optimaal presteren voor een lage prijs. Neem in geen enkel geval een Celeron processor, die server gaat nog geen Battlefield server trekken van 10 spelers!

Je hebt minimaal 512MB geheugen nodig, Reg. ECC is totaal overbodig. Een RAID setup voor een gameserver is eveneens overbodig, omdat er geen belangrijke gegevens op de schijven staan. Wat je nodig hebt voor een goeie gameserver is ook een snelle harde schijf, met voorkeur voor SATA. Wat we aanraden: Western Digital 37GB, 10 000rpm met 8MB cache. De schijf grenst aan de prestatie van een SCSI schijf maar ze blijft extreem goedkoop.

Let op: Battlefield is een zeer zware gameserver, hij gaat steeds op zoek naar 100% CPU gebruik. Daar komt de Hyper-Threading goed van pas!

Welk systeem ik je aanraad:
http://www.buyaserver.be/...?cPath=36&products_id=256
Opsomming van eigenschappen: Dual Gbit Intel Lan, SATA RAID 2 x 80GB, 2 x 512MB PC3200 geheugen in dual channel, zeer mooie 1U rakcmount met rails.
Dit is een zeer scherpe promotie actie, de server voldoet aan al je eisen. Hou rekening dat bij de aanbieding van Servershop geen rail kit aanwezig is.

Goedkoper is ook mogelijk:
http://www.buyaserver.be/...p?cPath=36&products_id=39
Welke upgrades? SC811-P4 rackmount, voor 31/03 bestellen = 256MB geheugen gratis = 512MB DDR, Western Digital 37GB Raptor schijf, PIV 2.8/800/1MB. Totaalprijs: 864 EUR

We verkopen geen low-budget servers meer, enkel systemen met serverboards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 18:55

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Anoniem: 110039 schreef op 27 maart 2004 @ 14:12:

Je gaat best voor een PIV 2.8Ghz/800Mhz met 1MB cache ( de prescott CPU dus ). Deze is zeer interessant voor gameservers omdat ze optimaal presteren voor een lage prijs. Neem in geen enkel geval een Celeron processor, die server gaat nog geen Battlefield server trekken van 10 spelers!
Dan zou ik er liever een Northwood in stoppen want die wordt minder heet, presteert minstens zo goed en is vaak ook iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
Ik had jou, PCDOC, al een e-mail gestuurd met de vraag op die aanbieding op webhostingtalk.nl nog geldig is... :) Dat is een nog fijnere aanbieding, en ben dus nog steeds benieuwd of die geldig is :)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110039

Femme schreef op 27 maart 2004 @ 14:17:[...]
Dan zou ik er liever een Northwood in stoppen want die wordt minder heet, presteert minstens zo goed en is vaak ook iets goedkoper.
Hoi, onze servers wordn gemiddeld 30° warm, of we er nu een PIV 2.8/800/1MB insteken of een PIV 3.2/800. De airflow in een Supermicro rackmount is gewoonweg optimaal. Een gewone PIV 2.8/800 leveren we zelfs niet meer, omdat hij net evenveel kost als de 1MB versie!

Jamal: geen E-mail ontvangen ( info@buyaserver.be )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Topicstarter
Top, ik ben er uit, bedankt voor alle info allemaal. Ik ben gekomen tot het volgende systeem:

- SC811-P4 1U Rackmount, zwart, rails inclusief, 2x IDE, 250W
- Supermicro P4SCi Serverboard
- Intel Pentium IV 2.8 Ghz met Hyper-Threading (800Mhz) + 1MB Cache - PRESCOTT
- 1GB DDR400
- 2x 80Gb (7200rpm/8MB)
- Slim CD-ROM

Speciale dank aan Tomsworld voor het geven van de link naar buyaserver.be en PCDOC voor het aanhoren van deze lastige Ollander :)

Ik zal een mooie reportage posten van het co-locaten :P

Less = more

Pagina: 1