Toon posts:

RAID tool geeft errors in stripe - powermax niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst de opstelling:

Ik heb de ingebouwde RAID controller op mijn p4p800 deluxe gebruikt om 2 120 GB maxtor dm9+ schijfjes in een RAID-0 configuratie te zetten.

Sinds ik een keer om windows XP te tweaken met de cache heb lopen kloten, heb ik blijvende problemen gehad met corrupt wordende data op de schijven. Dat is een van de risico's, maar na een reformat zou alles in orde moeten zijn - opvallend is ook dat het altijd de OS-bestanden zijn die corrupt raken. Ik heb al zo'n 6 keer geformatteerd, en na de derde keer elke keer de schijven door powermax gehaald, waar ze slagen. Deze keer heb ik toevallig het Raid tool van VIA geinstalleerd, en na de eerste melding van corrupte files in mijn systeemmap (waarna windows vaak met een reboot gewoon opstart), deze een error in de 2e schijf aangeeft - status: has risk of data loss.

Een van de harde schijven gaf in een van de corruptie-gevallen harde tikken voor het opstarten - toen heb bij allebei een low-level format uitgevoerd, en alles was weer goed (dacht ik).

Ik blijf hier nog steeds met die corruptie staan. Is die HDD dan toch kapot? Als powermax geen errors aangeeft dan kan wordt het moeilijk RMA claimen.

rest van de relevante specs:

p4 2,6 ghz incl HT
Twinmos 2x256 pc3200 in dual channel opstelling (geen errors in memtest)
IRQ wordt gedeeld met TV-kaart en USB controller (IRQ 23)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 00:10 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

ipv. van die test does es een low-level format (staat anders omschreven in menu maar komt op zelfde neer).

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

check je hdd temps es (8>

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op 26 maart 2004 @ 03:47:
ipv. van die test does es een low-level format (staat anders omschreven in menu maar komt op zelfde neer).
Heb ik al gedaan (full), staat overigens gewoon in mijn startpost ;)
Ik heb geen tempsensor voor de hd, maar ik kan mijn hand prima op de hd's houden - ze voelen wat lauw aan.

Ik dacht overigens eerst dat het aan de voeding zou kunnen liggen, maar als deze brak zou zijn, zou ik problemen krijgen tijdens het draaien van windows - dat is niet het geval. Ik heb geen lage waardes gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 14:08 ]