Toon posts:

Background de basis voor een website?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :),

Ik zat zo eens te denken, wat ik eigenlijk altijd moeilijk doe qua website's.

Waarom splits toch iedereen hun desing op in klein rotstukjes, die dan ook nog eens in een table moeten.

Waarom niet gewoon een design als background gebruiken. En dan plain text erop gooien, ism tables natuurlijk.

Nadelen kan ik me niet echt bedenken? Downloadtijd, misshcien maar met de snelheid van ADSL tegenwoordig ook niet echt een issue meer dacht ik zo.

Iemand die me hier uit wil helpen?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Hoi :),

je bent blijkbaar nieuw hierin. Ik zou een keer op background-image zoeken op www.w3schools.com als ik jou was.

kus :*

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Lekker handig bij fluid design...

Tevens wil je e gebruiker helemaal geen grote plaatjes dwingen te downloaden.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:08

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik vind het eigenlijk nog niet eens zo'n gek idee.

Met absolute positioning en fixed fonts moet zoiets wel te doen zijn.

Maar er kleven wel behoorlijk wat nadelen aan, downloadtijd mag voor veel mensen misschien geen probleem zijn, maar voor veel mensen wel, en dataverkeer is ook niet gratis, vooral als je veel bezoekers hebt.

De problemen zijn dat je pixel-precies moet werken, scrollen zul je binnen <div> of iets dergelijks moeten laten gebeuren, en je hebt absoluut geen garantie dat bezoekers jouw lettertype/grootte wel zo laten zien waardoor het geheel "verneukt" wordt.

Conclusie: leuk idee, maar alleen bruikbaar in enkele heel erg specifieke situaties en heeft weinig/geen meerwaarde boven andere technieken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ik vind het nogal grote onzin en getuigen van een onwijs gebrek aan kennis en heb niet eens zin dat te gaan beargumenteren.

Stoer; Marduq

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Straks wordt het nog http://www.domein.nl/index.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door sjoerdb2 op 26-03-2004 00:19 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
I'm with Xanga :/

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 10:29
Lees eens wat topics hier en verdiep je verder in de materie en je snapt waarom niet iedereen het zo doet ;).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.