wester digital capaciteit probleem

Pagina: 1
Acties:

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-03 20:29

LyxKyo

Dreambox was fun!

Topicstarter
ff snel n vraagje:

na vandmiddag een nieuwe HDD 160gb van WD gekocht te hebben, heb ik netjes met de lifeguard van WD gestart, en daar werd een limitation opgelegd van 137gig (os lock) later zou ik de rest 23 gb kunnen partioneren als er een registry key was toegevoegd door het programma lifeguard windows.

ok fijn. xppro geinstalleerd, daarna lifeguard gestart, kreeg melding dat HDD geenabled moest worden op hogere capaciteit. windows restart, gekeken bij de opties van het programmam, niets te zien om ruimte opnieuw intedelen.

toen maar data lifeguard tool de dos versie gestart, hier heb ik bij utilities en dan "set hard drive size" en verder bij Recommend max lba.sector 312581808 op next geklikt. toen kreeg ik de melding maintance option complete.

Op dit moment is mijn volledig xp pro install verwijderd, en zie ik een partitie van alleen maar 32 gig....

kan partitie verwijderen met xppro setup, lifeguard starten, opnieuw 137 gb partitie maken... dan start ik pro setup -- nog steeds 32GB -- heel raar.

Hij heeft dus de info gegeven naar bios dat HDD kleiner is... maar hoe draai ik dit terug. Bestaat er geen kill boot sector disk ergens op het net of een andere waarmee ik misschien op een andere manier de HDD kan benaderen??

heeft iemand nuttige info?? thnx

cheers!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-03 20:29

LyxKyo

Dreambox was fun!

Topicstarter
volgens mij is alles weer ok, heb de MBR kunnen clearen, en hij ziet nu weer wat meer gigies, dus toch weer fucking tering informatie in die MBR.
ciao

cheers!

Verwijderd

32GB? Ben je toevallig met FAT32 bezig? Vanuit XP setup kan er idd geen partitie groter dan 32GB in FAT32 formaat worden geformatteerd.

Overigens: je hebt 48bit LBA ondersteuning nodig. Waarschijnlijk ondersteunt je moederbord dat niet, misschien is er een flash voor?