1 computer en 5 beeldschermen

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:34
Ik ben voor iemand iets aan het bedenken en weet niet zeker of het werkt.
Het idee is dit:
1 computer met een videokaart met 2 uitgangen.
Volgens mij kun je met Win XP deze allebei appart aansturen, of heb ik het mis?
Dus op allebei de monitoren een verschillende applicatie draaien.
Op elke uitgang wordt een splitter aangesloten.
1 splitter voor 3 monitoren en 1 splitter die naar 2 monitoren gaan.

Hier even een plaatje die het iets duidelijker maakt, tft staat dan voor monitor.
Afbeeldingslocatie: http://www.nlsquad.org/test/voorbeeld.gif

Je zult mschien wel denken waar is dit voor!!!
Het idee is om er via powerpoint advertenties op te draaien en dan op 3 monitoren de ene advertentie en op de andere twee de andere advertentie.

Als dit mogelijk is, wat is dan een juiste videokaart en welke splitters raden jullie aan?

Alvast bedankt,
Michel

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Jupz is zeker mogelijk :)
Met elke dual head videokaart. Een active splitter is wel aan te raden. Deze zijn duurder maar dan heb je wel wat qua kwaliteit :)

Let ook op de lengte en kwaliteit van je monitor kabels.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor dit soort dingen moet je gewoon naar Matrox kaarten kijken. Dat zijn de este kaartjes met dualhead en in 2d zijn ze ook perfect. Zeker als je bedenkt dat de dualhead support heel makkelijk in te stellen is :)

• MichelatNL
bedankt voor de snelle reply
Aangezien ik hier eigenlijk helemaal niet in thuis ben, wat voor kaart van matrox raad je dan aan?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Michel_at_NL schreef op 25 maart 2004 @ 23:28:
Aangezien ik hier eigenlijk helemaal niet in thuis ben, wat voor kaart van matrox raad je dan aan?
Als je enkel een kaart voor 2d nodig hebt, kan je natuurlijk het best de goedkoopste nemen ;)

Atlas hieronder bedoelt 2d, typo neem ik aan :) Voor 3d moet je naar ATi of nVidia :)

[ Voor 12% gewijzigd door sdomburg op 25-03-2004 23:32 ]

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Michel_at_NL schreef op 25 maart 2004 @ 23:28:
Tja wat wil je erop draaien?
De G450 is prima. De G550 is nog beter en de G650 is super. Matrox is geweldig in 2D.
Als het echt heavy movies worden zou ik voor een Ati gaan. Zorg dan dat je een SUBD en DVI aansluiting op de GPU hebt :)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• MichelatNL
Het gaat alleen maar om 2d presentaties. Je moet dan denken aan powerpoint of flash dingen.

Heeft er ook nog iemand een idee over een splitter die dan gebruikt moet worden?
En iemand ervaring met zo'n apparaat?

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:03
Zie je dan op 3 schermen een doorlopende beeld of heb je dan 3 copie van hetzelfde beeld ?

• MichelatNL
Mijn idee is om op 3 schermen een kopie te hebben van elk beeld.

Als je een doorlopend beeld wilt hebben zul je volgens mij voor elke monitor een apparte video aansturing moeten hebben vanaf je computer en niet vanaf een splitter, omdat dit gewoon een kopie is van het originele signaal dat in de splitter komt.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Michel_at_NL schreef op 26 maart 2004 @ 12:57:
Mijn idee is om op 3 schermen een kopie te hebben van elk beeld.

Als je een doorlopend beeld wilt hebben zul je volgens mij voor elke monitor een apparte video aansturing moeten hebben vanaf je computer en niet vanaf een splitter, omdat dit gewoon een kopie is van het originele signaal dat in de splitter komt.
U gaat door voor de koelkast :)

Wat betreft de splitters:
Je hebt actieve en passieve. De actieve hebben een veel beter beeld, maar zijn uiteraard duurder :)

Wat betreft je videokaart. Ik denk dat je met de Matrox G550 een heel eind komt :)
http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux

Hier staan er een aantal :)
Ik zou zeggen bekijk de specs even en kijk of de resolutie die jij wilt ondersteunt wordt :)

[ Voor 15% gewijzigd door Atlas op 26-03-2004 13:01 ]

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Misschien een praktisch probleempje, maar weet je zeker dat PowerPoint het aan kan om 2 verschillende presentaties op 2 verschillende schermen weer te geven? Ik heb het hier nl. even geprobeerd met PowerPoint 2003 op een dual-lcd setup en het werkt dus niet! Het hoofdvenster van PowerPoint (waarin dus beide presentaties in geopend zijn) staat OF op het ene scherm OF op het andere.

Misschien is dit wel gewoon een instelling of zo en wellicht werkt het wel met 2 stand-alone PowerPoint viewers, maar ik denk toch dat je hier even naar moet kijken voordat je duizenden euros aan een multi-monitor setup gaat besteden.

Verwijderd

mjax schreef op 26 maart 2004 @ 13:03:
Misschien een praktisch probleempje, maar weet je zeker dat PowerPoint het aan kan om 2 verschillende presentaties op 2 verschillende schermen weer te geven? Ik heb het hier nl. even geprobeerd met PowerPoint 2003 op een dual-lcd setup en het werkt dus niet! Het hoofdvenster van PowerPoint (waarin dus beide presentaties in geopend zijn) staat OF op het ene scherm OF op het andere.

Misschien is dit wel gewoon een instelling of zo en wellicht werkt het wel met 2 stand-alone PowerPoint viewers, maar ik denk toch dat je hier even naar moet kijken voordat je duizenden euros aan een multi-monitor setup gaat besteden.
Draai je de applicatie toch gewoon 2 keer ?. Desnoods als een andere user als het standaard van powerpoint niet mag. Zou iig met XP geen probleem moeten zijn.

Voor de rest zou ik gewoon voor de G450 gaan als het om een powerpoint presentatie gaan. Daar heb je echt geen dikke videokaart voor nodig :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 13:40 ]

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Je kunt 2 verschillende powerpoint presentaties open hebben staan om eraan te werken, maar volgens mij kun je niet op beide schermen tegelijkertijd 2 powerpoint presentaties afdraaien. Ik heb zelf op het werk ook een G550 gehad met 2 monitoren, en als je een filmpje, flash of powerpoint presentatie opstartte, werden beide monitoren gebruikt voor het weergeven hiervan.
Ik denk zelf dat je het beste 2 verschillende pc's kunt nemen om de presentaties te draaien.

Hier kon uw advertentie staan

• MichelatNL
Dat moet ik dan eerst maar eens gaan testen.
Ik kan het alleen haast niet geloven dat je niet op 1 scherm flash en op de andere powerpoint kunt draaien.
Dat je 2 powerpoints tegelijk niet kunt draaien, kan ik nog een beetje inkomen, maar ik wil dat ook nog even testen. Probleem is alleen dat ik de videokaart nog niet heb.

Het draait op 15"tft monitoren, dat zal denk ik wel 1024x768 zijn, dus de kaart hoeft niet zo'n beest te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door MichelatNL op 26-03-2004 17:32 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Michel_at_NL schreef op 26 maart 2004 @ 17:31:
Dat moet ik dan eerst maar eens gaan testen.
Ik kan het alleen haast niet geloven dat je niet op 1 scherm flash en op de andere powerpoint kunt draaien.
Dat je 2 powerpoints tegelijk niet kunt draaien, kan ik nog een beetje inkomen, maar ik wil dat ook nog even testen. Probleem is alleen dat ik de videokaart nog niet heb.
Je kan zeker weten op 1 scherm flash en op het andere powerpoint draaien

ik heb zelf een quad monitor setup (allemaal apart aangestuurd) en op scherm 1 draait een film en op 2 ben ik aan het surfen op 3 heb ik wat programmeervenstertjes openstaan en 4 zitten de instant messenger vensters

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• MichelatNL
Wolfboy:

Wat voor apparatuur gebruik jij daarvoor?
Gebruik je ook een splitter ervoor?

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Michel_at_NL schreef op 26 maart 2004 @ 17:45:
Wolfboy:

Wat voor apparatuur gebruik jij daarvoor?
Gebruik je ook een splitter ervoor?
zie het specs linkje in m'n sig

ik heb een Radeon 9800 Pro met 2 video uitgangen en een oude S3 kaart met 2 uitgangen
op die manier heb ik dus 4 uitgangen

• MichelatNL
tnxs.

hoeveel videokaarten kun je eigenlijk in een pc bouwen?

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Michel_at_NL schreef op 26 maart 2004 @ 23:31:
tnxs.

hoeveel pci/agp sloten heb je?

• Atlas
  • Niet online

Atlas

tnxs.

Theoretisch zoveel PCI + AGP + ISA sloten je hebt :P
Of je IRQ's het leuk vinden :+

• MichelatNL
Maar ik dacht dat windows maar 2 monitoren kon ondersteunen, maar dat zijn er dus veel meer.

Dan zou je in principe ook 3 matrox dual head kaartjes kunnen inbouwen en dan heb je ook geen splittes nodig.
en heb je ook nog eens schermen waar je op alle 6 iets verschillends kunt tonen.

Of praat ik nu helemaal onzin?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Michel_at_NL schreef op 26 maart 2004 @ 23:37:
Maar ik dacht dat windows maar 2 monitoren kon ondersteunen, maar dat zijn er dus veel meer.

Dan zou je in principe ook 3 matrox dual head kaartjes kunnen inbouwen en dan heb je ook geen splittes nodig.
en heb je ook nog eens schermen waar je op alle 6 iets verschillends kunt tonen.

Of praat ik nu helemaal onzin?
Ik draai er ook 3, 1x op AGP en 2x op 2 PCI kaarten :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:19

job

tnxs.

hoeveel agp + pci sloten heb je?

edit: damn ben sloom vandaag :O

[ Voor 9% gewijzigd door job op 26-03-2004 23:41 ]

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Klopt helemaal.
Maar het is niet mogelijk om meerdere powerpoint presentaties te bekijken.
Maar volgens mij kan je met openoffice ook powerpoint presentaties bekijken en kan je dus gebruik maken van beide applicaties om je beoogde resultaat alsnog te realiseren.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• MichelatNL
Hoeveel sloten ik heb is nog niet bekend, moet nog daarvoor een systeem aanschaffen.

Ik heb ook programma's gezien die powerpoint omzetten naar flash en die kun je denk ik wel afzonderlijk draaien (hoop ik)

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

flash kan je zonder problemen afzonderlijk draaien
powerpoint niet

en als je meerdere schermen op 1 computer zet dan is het (afhankelijk van de bijgeleverde software) vaak ook mogelijk om je beeld te klonen, en dus 1 presentatie op alle 6 de schermen tegelijk te laten verschijnen

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Hier een klein idee wat een matrox G550 kan doen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tvdleur/werk.jpg

Die staat op mijn werk om servers op te monitoren. Elk scherm kan je afzonderlijk aansturen, of bij elkaar betrekken. Deze opstelling is nu 1,2,3,4 maar dit zou ook 1 - 2 (1 scherm) , 3 - 4 (1 scherm) kunnen zijn. We hebben het al eens zo gehad dat alle schermen als 1 groot scherm werden aangestuurd voor een critische update.

Hoop dat je wat hebt hieraan (zien helpt ook altijd een handje denk ik)

Verwijderd

Neem een actieve splitter:Het passief splitten van het videosignaal is al bijna niet raadzaam op lage resoluties als je het enkel 1x split, maar meervoudig en dan ook nog op hogere resoluties is vragen om problemen....

Overigens is het maximaal aantal beeldschermen / (virtuele)desktops 256 stuks vanuit Windows en verder afhankelijk van het aantal PCI/AGP sloten.

http://www20.tomshardware.com/graphic/20040216/index.html

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 15:52 ]

• vosje_1983
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 12:52
tvdleur schreef op 27 maart 2004 @ 03:45:

[afbeelding]

Die staat op mijn werk om servers op te monitoren. Elk scherm kan je afzonderlijk aansturen, of bij elkaar betrekken. Deze opstelling is nu 1,2,3,4 maar dit zou ook 1 - 2 (1 scherm) , 3 - 4 (1 scherm) kunnen zijn. We hebben het al eens zo gehad dat alle schermen als 1 groot scherm werden aangestuurd voor een critische update.

Is dit op een enkele G550 aangesloten? Zo ja, hoe is dit voor elkaar gekregen, dual-head kabels??

Verwijderd

tvdleur schreef op 27 maart 2004 @ 03:45:

[afbeelding]

hmz dat is nou wat voor mij!

• tvdleur

tvdleur

ehh...okay?

vosje_1983 schreef op 27 maart 2004 @ 12:57:
[...]

Is dit op een enkele G550 aangesloten? Zo ja, hoe is dit voor elkaar gekregen, dual-head kabels??
Dat is idd op 1 G550 aangesloten. per uitgang zit een dualheadkabel waar aan elke uitgang weer een monitor hangt. per poort op de G550 dus 2 monitoren.

• vosje_1983
tvdleur schreef op 27 maart 2004 @ 15:21:
[...]

Dat is idd op 1 G550 aangesloten. per uitgang zit een dualheadkabel waar aan elke uitgang weer een monitor hangt. per poort op de G550 dus 2 monitoren.
hmm... Nice... Ik heb momenteel ook een Millennium G550 en heb er momenteel 2 tft-schermen aan hangen.... maar nu ik dit zo lees is het later mogelijk een derde (zelfs vierde) scherm aan te hangen... Klinkt goed

Alleen die kabels zullen wel een aardige duit kosten, lijkt me, want dat zijn dan die actieve splitters die hierboven staan... Toch?

[ Voor 7% gewijzigd door vosje_1983 op 27-03-2004 16:53 ]

Verwijderd

Met een (actieve) splitter heb je alleen meerdere zelfde outputs.

• supershoe
  • Niet online
tvdleur schreef op 27 maart 2004 @ 15:21:
[...]

Ik neem aan dat je de Dual DVI versie hebt?

Dus met zo'n DVI split kabel kan je 2 monitoren aansluiten op 1 port van je G550 en dan kan je die monitoren afzonderlijk aansturen?
Dat is wel super cool.

Is het ook mogelijk om 3 DVI monitoren aan te sluiten en op die laatste DVI aansluiting een plugje naar VGA en die dan weer naar TV-OUT?

Echt jammer dat er zo bar weinig informatie op internet te vinden is over matrox en alle eindeloze mogelijkheden zoals 4 kabels.
Alle reviews gaan leuk het 3d vermogen testen wat me niet uitmaakt of de HeadCasting feature promoten die niemand ooit gebruikt...

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• vosje_1983
supershoe schreef op 27 maart 2004 @ 18:12:
[...]

Ik neem aan dat je de Dual DVI versie hebt?

Dus met zo'n DVI split kabel kan je 2 monitoren aansluiten op 1 port van je G550 en dan kan je die monitoren afzonderlijk aansturen?
Dat is wel super cool.

Is het ook mogelijk om 3 DVI monitoren aan te sluiten en op die laatste DVI aansluiting een plugje naar VGA en die dan weer naar TV-OUT?

Echt jammer dat er zo bar weinig informatie op internet te vinden is over matrox en alle eindeloze mogelijkheden zoals 4 kabels.
Alle reviews gaan leuk het 3d vermogen testen wat me niet uitmaakt of de HeadCasting feature promoten die niemand ooit gebruikt...
Ja dat vraag ik mij dus nu ook af. Die Millennium G550 heeft een 'normale' VGA en een DVI aansluiting. Mijn beide schermen hebben VGA aansluitingen, dus als er dan een soort van splitter is die de DVI split in twee VGA, zou het mogelijk moeten zijn met drie schermen te werken. Hoe Windows dit dan weer ziet is een tweede... Momenteel heb ik de Matrox zo ingesteld dat het 'één' groot scherm is. 2560 x 1024, en dat werkt erg makkelijk. Hoe het na toevoeging van kabel en scherm eruit zou zien.... geen idee

• supershoe
  • Niet online
vosje_1983 schreef op 27 maart 2004 @ 18:35:
[...]

Ja dat vraag ik mij dus nu ook af. Die Millennium G550 heeft een 'normale' VGA en een DVI aansluiting. Mijn beide schermen hebben VGA aansluitingen, dus als er dan een soort van splitter is die de DVI split in twee VGA, zou het mogelijk moeten zijn met drie schermen te werken. Hoe Windows dit dan weer ziet is een tweede... Momenteel heb ik de Matrox zo ingesteld dat het 'één' groot scherm is. 2560 x 1024, en dat werkt erg makkelijk. Hoe het na toevoeging van kabel en scherm eruit zou zien.... geen idee
Ik heb verder gezocht op internet en kwam er achter dat op de Dual G550 maar 1 DVI port zit waar dus die kabel op kan zodat er 2 monitoren op kunnen.

De normale G550 heeft een VGA en een DVI. Dan zou je dus 1 TFT analoog kunnen aansluiten, en op die DVI die split kabel (als die kabel ook met de normale G550 werkt) en dan kan je daar 2 TFT schermen op aansluiten. Dan heb je er 3.

tvdleur heeft er echter 4 op aangesloten. Vraag me toch af hoe hij dat heeft gedaan met 1 G550.
Tell us more please.

[ Voor 3% gewijzigd door supershoe op 27-03-2004 19:14 ]

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ik dacht toch echt dat je met de G550 maar 2 monitoren kon aansluiten en dat je een parhelia moest nemen als je meer wilde (3 dus)

maar met een G550 is het dus ook mogelijk?

• vosje_1983
supershoe schreef op 27 maart 2004 @ 19:14:
[...]

Ik heb verder gezocht op internet en kwam er achter dat op de Dual G550 maar 1 DVI port zit waar dus die kabel op kan zodat er 2 monitoren op kunnen.

De normale G550 heeft een VGA en een DVI. Dan zou je dus 1 TFT analoog kunnen aansluiten, en op die DVI die split kabel (als die kabel ook met de normale G550 werkt) en dan kan je daar 2 TFT schermen op aansluiten. Dan heb je er 3.

tvdleur heeft er echter 4 op aangesloten. Vraag me toch af hoe hij dat heeft gedaan met 1 G550.
Tell us more please.
En dat vraag ik mij dan ook af. Ik vind Matrox.com daar nog erg onduidelijk over. Ik denk dat tvdleur een andere G550 heeft dan ik. De mijne is iig een Millennium met 1x DVI en 1x VGA.

• tvdleur

tvdleur

ehh...okay?

vosje_1983 schreef op 27 maart 2004 @ 18:35:
[...]

Het is inderdaad een dual DVI met splitters die ook weer in 2x DVI splitst. De monitoren zijn Philips 180P2's met, uiteraard, DVI aansturing. In de video eigenschappen kan je 4 monitoren instellen op die manier.

Enn... ik heb die videokaart jammergenoeg niet, hij is van de baas uiteraard, dus welk type en merk kan ik zo 123 niet zeggen. Ik weet wel dat in het ziekenhuis waar ik werk meer van dit soort "aparte" / niet zulk wijdverspreidde kaarten zijn, oa voor aansturing van 4x 37" TFT's in de operatiekamers.

[ Voor 23% gewijzigd door tvdleur op 28-03-2004 15:26 ]

Verwijderd

De G550 kaart heb je in 2 uitvoeringen:
1) 1x VGA + 1x DVI (http://www.matrox.com/mga/products/mill_g550/home.cfm)
2) 2x DVI (http://www.matrox.com/mga/products/g550_dualdvi/home.cfm)

Er bestaan Matrox kaarten speciaal gemaakt om op 4 monitoren te kunnen werken, de MMS reeks: G200 MMS en G400 MMS (http://www.matrox.com/mga/products/mms/home.cfm)

Of als je iets duurder wil gaan heb je nog de Matrox QID (http://www.matrox.com/mga/products/qid/home.cfm)

• supershoe
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 16:23:
De G550 kaart heb je in 2 uitvoeringen:
1) 1x VGA + 1x DVI (http://www.matrox.com/mga/products/mill_g550/home.cfm)
2) 2x DVI (http://www.matrox.com/mga/products/g550_dualdvi/home.cfm)

Er bestaan Matrox kaarten speciaal gemaakt om op 4 monitoren te kunnen werken, de MMS reeks: G200 MMS en G400 MMS (http://www.matrox.com/mga/products/mms/home.cfm)

Of als je iets duurder wil gaan heb je nog de Matrox QID (http://www.matrox.com/mga/products/qid/home.cfm)
De Matrox Dual DVI heeft maar 1 DVI aansluiting waarop door middel van een kabel 2 DVI schermen aangesloten kunnen worden.

Het blijft dus mijn inziens onmogelijk om 4 schermen op 1 Matrox G550 te krijgen.

• vosje_1983
Dan ben ik toch nog wel nieuwsgierig welke G550 er voor de opstelling met 4 tft's is gebruikt.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:41
vosje_1983 schreef op 31 maart 2004 @ 17:53:
Dan ben ik toch nog wel nieuwsgierig welke G550 er voor de opstelling met 4 tft's is gebruikt.
de 3e post boven jou?

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

imho kan het onmogelijk een G550 zijn omdat die gewoon een max van 2 schermen hebben
is het niet toevallig een G450 MMS?
daarmee kan het namelijk wel

Pagina: 1