Toon posts:

[ASP] Request wordt gezien als tekst ipv getal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een formulier gemaakt die een aantal gegevens doorstuurd naar een andere .ASP pagina. Een van de velden die wordt meegestuurd is "kleur".

code:
1
pic.SetColor Request.Form("kleur")

Als ik in het veldje kleur het volgende invul: 0,0,0,255 (RGB waarde voor zwart) krijg ik een foutmelding.

De uiteindelijke uitkomst moet dit zijn:
code:
1
pic.SetColor 0,0,0,255

Moet ik ervoor zorgen dat "kleur" een andere waarde krijgt (getal misschien) of doe ik iets anders compleet fout? ;(

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
code:
1
2
3
4
5
6
Dim myStr, myArr

myStr = Request.Form("kleur")
myArr = Split(myStr, ",")

pic.Setcolor Cint(myArr(0)),Cint(myArr(1)),Cint(myArr(2)),Cint(myArr(3))

Moet werken, maar dan heb je de géén error handling e.d. (die ga ik niet ook nog voor je voorkauwen).

Dit is erg basic programmeren, wat jij wil kan helemaal niet. Ik zou als ik jou was me nog even verdiepen in programmeren of ASP in het algemeen.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 25-03-2004 23:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Wow RobIII... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ super zeg....!

Ben al een tijdje aan het programmeren in ASP en nu een beetje in ASP.NET.
Dit is erg basic programmeren, wat jij wil kan helemaal niet. Ik zou als ik jou was me nog even verdiepen in programmeren of ASP in het algemeen.
Ik geef je helemaal gelijk en heb al wat (ongelezen) boeken op de plank liggen. Ben helaas erg slecht in wiskude B) enzo... daardoor lukt het me niet om anders te gaan denken.

Thanx!

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:44

gatlarf

So say we all...

Anders kan je je kleur in HEX-code doorsturen. Iets in de stijl van 'FF00FF' of zo. (geen idee welke kleur dat is)

May the lords of Kobol guide you...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
gatlarf schreef op 25 maart 2004 @ 23:52:
Anders kan je je kleur in HEX-code doorsturen. Iets in de stijl van 'FF00FF' of zo. (geen idee welke kleur dat is)
TS is slecht in wiskunde :P

Effe zonder gein, dan moet je alsnog die hex gaan splitten in 3 waardes (waar die 4e voor is zie ik sowieso niet :? ) en die dan weer door gaan geven (aangenomen dat je de waarde voor de hex-strings weet uit te vogelen, maar da's vers twee)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij