Opteron overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Zippy2000
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 15:48
Ik ben nogal een newby met overclocking, dus misschien kan iemand mij hierbij helpen.

Heb een dual opteron systeem (2x opteron 240 @ 1400mhz) draaiend op een MSI moederbord (K8T Master2-Far).

Via het bijgeleverde programma "Core Center Pro" kan ik de FSB (voor zover je nog over FSB kunt praten) oppompen tot 220 (de processors draaien dan elk op 1540mhz en ook nog eens stabiel). Het probleem is dat ik via het programma de fsb niet hoger kan krijgen en in de bios is al helemaal niks te vinden....
Ook de multplier van 7 is niet te verhogen. Heeft iemand enig idee om dit toch voor elkaar te krijgen?

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
eh geen opteron kopen...
Dit is niet echt een overklok cpu, zeker niet voor een newby.

• Zippy2000
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 15:48
hmm... was al erg tevreden met mn 10% overclock :)

dan is het maar, zoals ik velen heb zien zeggen: "wachten tot die gekke japanners iets voor die multiplier verzinnen!" ;)

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
motormuisje schreef op 25 maart 2004 @ 23:07:
Dit is niet echt een overklok cpu, zeker niet voor een newby.
De opteron 1xx bordjes zijn vaak prima om over te klokken.

Dual bordjes zijn in het algemeen al wat lastiger, maar misschien krijg je hem met clockgen nog wat hoger?

10% overclock voor een dual is trouwens nog steeds leuk.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Opterons zijn serverprocs, en absoluut niet bedoeld om mee over te clocken. Vandaar dat ook de BIOSsen van de Opteron-moederborden daar geen mogelijkheid toe geven. Opterons zijn bedoeld voor stabiele prestaties in servers enzo, overclocken kan je beter niet doen ;) Sommige moederborden bieden wel wat mogelijkheden ervoor, maar nogmaals: Opterons zijn niet bedoeld om mee over te clocken. Als je dus echt serieus wil overclocken, moet je dus eerst de juiste hardware ervoor hebben :)

Overigens, de Opterons en Athlon 64 (FX)'ers hebben geen fsb. Ze gebruiken de HTT bus. Zie ook [rml][ OC] Laat die A64 HTT bussen maar zien[/rml] hier in DOC. Verder lopen hier in DOC verschillende Athlon 64 (FX) topics over het overclocken ervan (zoals hiervoor genoemde topic), daar kun je je ei ook kwijt over het Opteron overclocken, aangezien ik niet denk dat dit topic veel succes zal hebben. Vandaar dat ik deze dicht doe :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.