Toon posts:

Gebrom van Ati Radeon 9600 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een Ati Radeon 9600 Pro met 128 Mb DDR erop. Werkt allemaal prima, alleen sinds enkele dagen komt er een gebrom van de kaart af. Waarschijnlijk is dit de ventilator, maar ik heb hem goed schoon gemaakt. Niet losgeschroefd )de kap van de ventlator af dus), maar zie geen blokkerend stof dat het gezoem kan veroorzaken volgens mij..

Een flinke mep op de zijkant van de kast maakt hem af en toe stil, om hem na een tijdje weer terug te horen komen.

Iemand ideeën, adviezen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 22:39 ]

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

gewoon fannetje versleten. of trug naar de winkel en nieuwe kaart halen of zelf nieuwe koeling op zetten

Verwijderd

Topicstarter
Brainless-NL schreef op 25 maart 2004 @ 22:41:
gewoon fannetje versleten. of trug naar de winkel en nieuwe kaart halen of zelf nieuwe koeling op zetten
Het ding is pakweg 6 maanden oud en nu al versleten?

Verwijderd

Kan gebeuren, de fans van de radeons staan niet echt bekend om de slijtvastheid (zoek maar eens op GoT naar 9800 Pro en fan). Je kan er een zalman heatpipe koeler op zetten (wel met garantie verlies) of er terug mee gaan naar de winkel waar je waarschijnlijk zo een nieuw exemplaar mee krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 22:47:
Kan gebeuren, de fans van de radeons staan niet echt bekend om de slijtvastheid (zoek maar eens op GoT naar 9800 Pro en fan). Je kan er een zalman heatpipe koeler op zetten (wel met garantie verlies) of er terug mee gaan naar de winkel waar je waarschijnlijk zo een nieuw exemplaar mee krijgt.
Zijn ze zo vrijgevig bij MyCom? Mijn ervaringen met teruggaan naar de winkel is 5 weken zonder zitten om vervolgens een nieuwe te krijgen omdat repareren teveel werk was.

Nu ik toch een topic geopend heb gelijk nog een vraagje.. ik heb een Iiyama Prolite E431S. Bij het opstarten krijg ik een blauw venstertje dat zegt dat de Frequency out of Range is. Als Windows opstart verdwijnt dit venstertje. Ik heb er mee leren leven, maar 100% goed kan het nooit zijn.

Hoe zorg ik ervoor dat dit verdwijnt?

• Zippy2000
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-05 15:39
Fabrieksfoutje?

Die dingen gaan nou eenmaal kapot. Ze blijven wel doordraaien maar gaan heel irritant resoneren: daar komt je gebrom vandaan. Gewoon nieuw fannetje op zetten.
ik zou eerst even naar de winkel bellen, en anders gewoon naar Ati, misschien zijn ze zo vriendelijk om je gratis een nieuw fannetje toe te sturen. Ze hebben die dingen vast met bakken liggen :) .

Heb zelf ook net een Ati radeon 9600 Pro 256mb. Hoop dat mijn fannetje het wat langer volhoudt... :/

• Zippy2000
Heb precies dezelfde monitor!!!!

Ik ken je probleem, doet ie bij mij ook, maar alleen heel eventjes in het begin. Op het moment dat de bios het geheugen aan het checken is (je weet wel, dat zwarte scherm met al die lettertjes en cijfertjes wat je krijgt als je je computer aandoet) krijg ik gewoon te zien.

De monitor gaat blijkbaar net iets eerder aan dan je pc en ziet als eerste dus "niks" (hij krijgt gewoon geen signaal). Pas als je pc zin heeft een signaal naar je monitor te sturen zie je het pas op je scherm. Ligt dus zeker niet aan het scherm.

Hoop dat dit je helpt.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:00

Smarron

The bend

Zippy2000 schreef op 25 maart 2004 @ 22:54:
Heb precies dezelfde monitor!!!!

Ik ken je probleem, doet ie bij mij ook, maar alleen heel eventjes in het begin. Op het moment dat de bios het geheugen aan het checken is (je weet wel, dat zwarte scherm met al die lettertjes en cijfertjes wat je krijgt als je je computer aandoet) krijg ik gewoon te zien.

De monitor gaat blijkbaar net iets eerder aan dan je pc en ziet als eerste dus "niks" (hij krijgt gewoon geen signaal). Pas als je pc zin heeft een signaal naar je monitor te sturen zie je het pas op je scherm. Ligt dus zeker niet aan het scherm.

Hoop dat dit je helpt.
Verkeerd topic :?

Heb zelf een 9800Pro, maar het fannetje is bij mij ook lawaai gaan maken. Duurder 2 maanden ofzo. Wordt nu gekoeld door een Zalman + fan. Veel stiller en betere koeling!

[ Voor 12% gewijzigd door Smarron op 25-03-2004 22:59 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Smarron schreef op 25 maart 2004 @ 22:58:
[...]
Verkeerd topic :?

Heb zelf een 9800Pro, maar het fannetje is bij mij ook lawaai gaan maken. Duurder 2 maanden ofzo. Wordt nu gekoeld door een Zalman + fan. Veel stiller en betere koeling!
Bonnetje erbij gezocht en ik heb hem op 1 oktober 2003 gekocht.. toch snel. Heb maar even de stroom van het vennetje afgehaald en de kast opengezet voor de koeling..

Bedankt voor de snelle reacties ;)

• Zippy2000
Ik zou er iig een fan op laten staan hoor! Ik weet niet wat je allemaal met je kaart doet, maar ook als je hem maar een beetje gebruikt dan wordt die chip zo heet dat ie echt niet gekoeld kan worden door de heatspreader!
Dus als je 9600pro je lief is zou ik er iig een casefan opzetten ofzo!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

zolang je niet gamed is het niet erg, hij word niet eens warm tijdens desktop, zodra je gaat gamen dat fannetje aan anders houd ie het niet lang vol ( spontane reboots/rare artifacts/einde kaart

http://specs.tweak.to/16495

• Zippy2000
HeefStan schreef op 25 maart 2004 @ 23:11:
zolang je niet gamed is het niet erg, hij word niet eens warm tijdens desktop, zodra je gaat gamen dat fannetje aan anders houd ie het niet lang vol ( spontane reboots/rare artifacts/einde kaart
Weet niet of dit waar is. Is er een programmaatje waarmee je je VGA temp kan meten? Moet volgensmij met een zlef ingebrachte temp sensor. \
Heb eerlijk gezegd geen flauw idee over het temp verloop van een VGA chip.
Pagina: 1