Toon posts:

[LAN] alleen 10 Mbit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn onboard netwerkkaart (Intel Gigabit) van mijn P4c800 Deluxe-E wil zodra ik hem verbind met een 100 Mbit switch na een tijdje knipperen, alleen maar op 10 Mbit verbinden i.p.v. 100.

Handmatig de snelheid op 100 Mbit zetten helpt niet. Ook heb ik nieuwe drivers geprobeert, maar ook dit mocht niet baten. Het ligt iig niet aan de kabel want die werkt perfect op een andere pc. Ook de switch werkt perfect.

Is mijn onboard lan nu naar zijn grootje? Of zie ik iets over het hoofd :?

Voor specs zie: http://specs.tweak.to/3817

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 22:29:
Mijn onboard netwerkkaart (Intel Gigabit) van mijn P4c800 Deluxe-E wil zodra ik hem verbind met een 100 Mbit switch na een tijdje knipperen, alleen maar op 10 Mbit verbinden i.p.v. 100.

Handmatig de snelheid op 100 Mbit zetten helpt niet. Ook heb ik nieuwe drivers geprobeert, maar ook dit mocht niet baten. Het ligt iig niet aan de kabel want die werkt perfect op een andere pc. Ook de switch werkt perfect.

Is mijn onboard lan nu naar zijn grootje? Of zie ik iets over het hoofd :?

Voor specs zie: http://specs.tweak.to/3817
Power-saving? Misschien een automatische fall-back?
Vergelijk je settings gewoon met een andere PC.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 22:29:
knip

Het ligt iig niet aan de kabel want die werkt perfect op een andere pc. Ook de switch werkt perfect.
en dat heb ik al vaker gehoord .. probeer het nu eens met een andere kabel
de ene nic is gevoeliger voor storingen dan de andere.

( En kijk ook even in de faq of je je ader paartjes goed hebt, als het om een zelfgemaakte kabel gaat )

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Heb even mijn settings bekeken en vergeleken. Ook heb ik een andere kabel geprobeert, maar het hielp nog niets. Nog steeds hetelfde probleem :/

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

ik zou zeggen: lan kaarten kosten tegenwordig niks meer....

dus probeer eens een ander kaartje (als het niet werkt kun je em weer terug brengen)
of leen ff eentje van iemand.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
win2k nerd schreef op 26 maart 2004 @ 07:25:
ik zou zeggen: lan kaarten kosten tegenwordig niks meer....

dus probeer eens een ander kaartje (als het niet werkt kun je em weer terug brengen)
of leen ff eentje van iemand.
Ik had er zelf een liggen en die heb ik ingebouwd, en dan draait hij wel op 100 Mbit :/

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 13:52
Gebruik je zelfgemaakte kabels? Zoja, let den eens op het volgende:

- Gebruik alleen CAT5 of CAT5e kabel van 4x2aders (twisted per twee)
- Gebruik de juiste volgorde: 1=Oranje-wit, 2=Oranje, 3=Groen-Wit, 4=Blauw, 5=Blauw-Wit, 6=Groen, 7=Bruin-Wit, 8=Bruin
- Leg je kabel niet vlak langs elecriciteitskabels waar een groot vermogen doorheen gaat
- Is al je apparatuur geaard (en dan bedoel ik niet op een verdeeldoos met randaarde die vervolgens in een niet-geaard stopcontact zit). Dit veroorzaakt ook nogal eens problemen.
- Al een andere poort op je switch geprobeerd? Misschien is die ene poort van je switch kapot?
- Juiste drivers geinstalleerd? Misschien wordt je kaart verkeerd herkent en wil deze daarom alleen als 10Mbit-kaart werken.

ps: werkt het wel op 10Mbit? Ik begin te denken aan een token-ring kaart... maar een onboard token-ringkaart lijkt me weer erg onwaarschijnlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door jurri@n op 26-03-2004 08:04 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

token ring wordt in thuissituaties eigenlijk niet gebruikt (misschien dat er een paar mensen zijn), maar de TS zegt in zijn openingspost dat het gaat om een intel gigabit onboard lankaart

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 16:58
Ik heb al meerdere keren problemen meegemaakt tussen gigabit netwerkkaarten (al dan niet on-board), en de driverse low-end switches zoals we die voor thuisgebruik kennen. Er gaat in de onderhandeling iets niet helemaal kosher; meestal werkt het nog wel op 10/half, maar ja...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

Heb je al geprobeerd om de kaart op 100 full duplex te forcen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

4VAlien schreef op 26 maart 2004 @ 12:45:
Heb je al geprobeerd om de kaart op 100 full duplex te forcen?
Heb je niks aan. Als je switch auto sensing is, moet je je NIC op op automatic zetten. Een auto sensing switch verwacht namelijk met enige regelmaat een piepje waarin de NIC vertelt welke snelheid en duplex mode hij ondersteunt. Als je de NIC forceert op een fixed snelheid en duplex mode, geeft-ie dat piepje maar één keer; tijdens het booten. Na een paar minuten gaat de switch dan besluiten om terug te schakelen naat 10 Mb/s half duplex, omdat het piepje niet meer komt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Probeer je pc eens terug te klokken.... het zal niet de eerste keer zijn dat overklokken rare gevolgen heeft. Ik heb al van alles gezien 8)7
Pagina: 1