Demon Modem met HUB??

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
Ik heb een ZyXEL Prestige 650R-31 Ethernet modem bij mijn Demon ADSL abbo gekocht (via demon). Naar mijn weten is dit modem ook gelijk een router. Nu het modem ook een router is, hoef je er alleen een hub achter te kwakken om meerdere computers op dit internet aan te sluiten (toch??)

Maakt het nog uit wat voor een Hub ik koop? of zijn er nog adviezen, of kan ik gewoon voor de goedkooptste gaan uit de pricewatch. Er hoeven maar 3 pc's aan de hub te hangen, dus een 4 poorts is meer dan voldoende. Uitbreiding van het netwerk gaat niet meer plaats vinden.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:02
Koop een switch. Gewoon een goedkope is goed genoeg.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:12

n00bs

Het is weer Zomer!

Geen hub... Switch is echt 1000maal beter :) sneller, betouwbaarder en veiliger

• burlapp
Ehm, het lijkt erop dat ik het verschil niet echt weet.

Kunnen jullie dit ff uitleggen?? :D

Verwijderd

je moet wel ff die Zyxel in routermode zetten, standaard krijg je 'm namelijk in bridgedmode (dacht ik toch). Maar de handleiding om 'm in routermode te zetten zit er dacht ik ook bij.

Switch zorgt er voor dat alle signalen
van 1 punt naar 1 ander punt gaan, hub zorgt ervoor dat alle signalen van 1 punt naar alle andere punten gaan.
switch ondersteund fullduplex (de meeste toch), hub niet.
Vroeger was switch veel duurder dan een hub (switch heeft enige mate van intelligentie aan boord), tegenwoordig zit er (bijna) geen prijsverschil meer in. (ik heb het dan over de thuis producten)

uit de faq:
HUB:
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/hub.gif

SWITCH:
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/switch.gif

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 22:35 ]

Verwijderd

Switch adresseert netwerkverkeer, een hub schreuuwt maar wat met het nodige verlies tot gevolg.

Koop gewoon zoiets en je zit geramd : pricewatch: Sweex Switch (5x 10/100Mps) :)

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

hub kan makkelijk, zelf gebruik ik een sitecom broadband home station, wireless voor mijn laptop, en 10/100 voor mijn pc's

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
burlapp schreef op 25 maart 2004 @ 22:29:
Ehm, het lijkt erop dat ik het verschil niet echt weet.

Kunnen jullie dit ff uitleggen?? :D
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 22:30:
je moet wel ff die Zyxel in routermode zetten, standaard krijg je 'm namelijk in bridgedmode (dacht ik toch). Maar de handleiding om 'm in routermode te zetten zit er dacht ik ook bij.
Ja, klopt. Maar dan levert Demon geen support meer als je internet niet werkt :)

En ik denk dat TS wel support wil blijven krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 25-03-2004 22:33 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Osiris
  • Niet online
0xDEADBEEF schreef op 25 maart 2004 @ 22:32:
[...]

[...]

Ja, klopt. Maar dan levert Demon geen support meer als je internet niet werkt :)

En ik denk dat TS wel support wil blijven krijgen.
Mocht het ff allemaal niet meer werken, dan pleur je de Zyxel in default settings dmv een reset en voila, terug is je support :Y)

Overigens leverde Demon ook support bij mn Vigor 2600WE, dussuh :)

Handige linkjes:

Prestige 65x veranderen in router
Wat is het verschil tussen een Hub en Switch ?

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
een switch is idd bijna niks duurder meer
en veel intilligenter
khad mijn 8-poorts switch op de hcc voor maar 25euro gekocht

www.degroot-it.nl

• burlapp
Nu is mijn verbinding dus opgeleverd. Maar kreeg de boel eerst niet aan de praat. Nu heb ik mijn modem gereset. Maar kom er niet meer in via TELNET 192.168.1.1

Soms lukt het wel, maar 99 van de 100 keren niet. Iemand een idee hoe dat komt? Als je hem reset gaat ie toch automatisch weer in bridge mode, of moet ik nu via een seriele kabel de boel opnieuw gaan instellen???

En mocht het wel gaan lukken, en ik zet mijn modem op router mode, moet ik dan het MAC adress opnieuw laten registreren? Want dat is nu het adres van mijn netwerkkaart. Een router heeft toch een eigen MAC adres? Of niet??? (de MAC adres pagina is het enige dat het ooit gedaan heeft, verder nog niks :@)

[ Voor 30% gewijzigd door burlapp op 31-03-2004 11:59 ]

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:44

4POX

Everybody is wired

* dom geblaat *

[ Voor 98% gewijzigd door 4POX op 31-03-2004 12:10 ]

AKA Rinkel weblog

• Osiris
  • Niet online
burlapp schreef op 31 maart 2004 @ 11:47:
Nu is mijn verbinding dus opgeleverd. Maar kreeg de boel eerst niet aan de praat. Nu heb ik mijn modem gereset. Maar kom er niet meer in via TELNET 192.168.1.1

Soms lukt het wel, maar 99 van de 100 keren niet. Iemand een idee hoe dat komt? Als je hem reset gaat ie toch automatisch weer in bridge mode, of moet ik nu via een seriele kabel de boel opnieuw gaan instellen???

En mocht het wel gaan lukken, en ik zet mijn modem op router mode, moet ik dan het MAC adress opnieuw laten registreren? Want dat is nu het adres van mijn netwerkkaart. Een router heeft toch een eigen MAC adres? Of niet??? (de MAC adres pagina is het enige dat het ooit gedaan heeft, verder nog niks :@)
Als je hem reset, dan staat hij waarschijnlijk in bridged modus ja. Dus je zult het IP van je PC static (dus zonder DHCP) op 192.168.1.2 zetten ofzo.

Verder moet je elk MAC-adres eenmalig toevoegen, dus ja, dan moet hij opnieuw ingevoerd worden. Als je hem daarna reset en weer in router-mode zet, dan hoeft het niet nóg een keer :)

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 15:50
En als je er dan nog niet uit komt kan je in het demon topic een heleboel informatie vinden.. Het is alleen wat leeswerk :)

Ervaringen Demon DSL-Express # 11

• burlapp
Ja die demon topics ken ik inmiddels wel, maar met de search kan je niet op een specifieke pagina zoeken. Vandaar. Daar werd ik na lang lezen niet duidelijker uit.

Over dat IP. Als ik 192.168.1.2 opgeef als IP, moet ik dan ook onder gateway het ip van het modem opgeven? (192.168.1.1 dus).

• Racemol
ja inderdaad 192.168.1.1 als gateway opgeven

• Osiris
  • Niet online
burlapp schreef op 31 maart 2004 @ 16:25:
Ja die demon topics ken ik inmiddels wel, maar met de search kan je niet op een specifieke pagina zoeken. Vandaar. Daar werd ik na lang lezen niet duidelijker uit.

Over dat IP. Als ik 192.168.1.2 opgeef als IP, moet ik dan ook onder gateway het ip van het modem opgeven? (192.168.1.1 dus).
Zodra jij je modem in bridge-stand hebt staan, hoef je ALLEEN je IP te zetten op 192.168.1.2 om in het modem te komen. Je kunt dan dus NIET op internet. Alleen je modem configureren...

Zodra je hem in router-mode hebt gezet, dán moet je wel de gateway 192.168.1.1 invullen.

Het maakt echter niet uit of je alvast bij het modem configureren je gateway invult, dus je kán het meteen doen, maar het hóeft niet.

Om IP-gezeik te voorkomen kun je natuurlijk altijd de console-kabel gebruiken :)
Racemol schreef op 31 maart 2004 @ 16:27:
ja inderdaad 192.168.1.1 als gateway opgeven
Hoeft dus niet als je alleen je modem wilt configureren, alleen als je daadwerkelijk achter een router zit en je op internet wilt :)

• Racemol
Osiris schreef op 31 maart 2004 @ 17:32:
Hoeft dus niet als je alleen je modem wilt configureren, alleen als je daadwerkelijk achter een router zit en je op internet wilt :)
Ik weet het :)

maar ik zeg altijd dat het wel moet zodat ze als ze uiteindelijk gaan internetten met een vast ip-adres ze het niet vergeten... En voor het configureren van het modem geeft het ook geen problemen als jet het wel invult.

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 10:43
Schopje

Demon 2048/1024
BabyXL
IP 212.238.138.21

Ik heb hetzelfde probleem.
Ik kom maar niet in me modem en snap er geen ruk van -_-
uitvoeren>cmd>212.238.1.1 invroer kom ik niet in me modem.

Morgen krijg ik een switch of was het slimmer geweest als ik een router nam die 255+ verbindingen kan?

[ Voor 9% gewijzigd door NightForce op 27-04-2004 15:05 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 08:13

job

dat ip wat je daar hebt is:
1. je externe ip, je hebt je interne ip nodig. 10.0.0.138 waarschijnlijk, maar dat is makkelijk uit te zoeken.

start > cmd > ipconfig /all
dan staat daar het adres van de gateway, die heb je nodig.

2. je moet dat ip invoeren in in je browser.

[ Voor 46% gewijzigd door job op 27-04-2004 15:08 ]

• NightForce
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.stijns/demonIIP.JPG

212.238.138.254 of 212.238.1.1

AAAAG ik kom er niet uit :(

[ Voor 59% gewijzigd door NightForce op 27-04-2004 15:50 ]

• NightForce
Ik wil dus de modem(zyxel ???) in router mode zetten. Tot op heden lukt me dit ook niet. Nu lees ik dat het aantal verbindingen met deze modem in router stand niet al te hoog is 255 dacht ik. Is het dan niet verstandiger om de modem niet in router mode te zetten en er gewoon een goeie router achter te zetten die wel veel verbindingen kan, en makkelijk is in te stellen, want ik download redelijk wat (emule, Bittorent). Zijn deze routers er en welke stellen jullie voor? Prijs moet natuurlijk te doen zijn.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 08:13

job

oke, hij staat nu dus in de bridge stand. je krijgt nu een ip van je provider door jemodem direct doorgestuurt.

trek de telefoon lijn die in je modem gaat uit het modem.
en dus alleen je pc op dat modem aangesloten.
wat krijg je dan als je ipconfig /all invoert.

reset je modem desnoods.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 28-04-2004 03:24 ]

• NightForce
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.stijns/ipdemon.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.stijns/ipdemon1.JPG

Volgens mij wilt het allemaal niet echt lukken:(

[ Voor 18% gewijzigd door NightForce op 28-04-2004 03:46 ]

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 10:14

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Heb je er geen serieel kabeltje bij voor een Telnet sessie?

• Osiris
  • Niet online
NightForce: Als je in de IP-Instellingen van Windows (Start - Instellingen - Netwerk en inbelverbindingen etc) het IP 192.168.1.2 static inklopt, dan kun je probleemloos bij je router onder het adres 192.168.1.1, ongeacht in welke modus hij staat :)
Seriele kabel is ook een optie zoals i2Paq aangeeft, maar vereist misschien wat meer kennis van zaken.
Het document om van je Zyxel een router te maken vind je hier.
Verder zou je als router een leuke Draytek kunnen gebruiken. Kijk hier anders eens rond :)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:09

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik gebruik de Sitecom DC-202 (de 4S), werkt ook uitstekend voor 50 euro.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• NightForce
i2Paq schreef op 28 april 2004 @ 08:12:
Heb je er geen serieel kabeltje bij voor een Telnet sessie?
ja die heb ik er wel bij, alleen nu vraag ik me af als ik porten moet gaan open zetten moet ik dat elke keer met dat kabeltje gaan doen? En om gewoon een goeie router er achter te zetten is dat ook niet verstandig? Zodat ik toch meer verbindingen kan krijgen.

• PcDealer
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

NightForce schreef op 28 april 2004 @ 03:02:
Ik wil dus de modem(zyxel ???) in router mode zetten. Tot op heden lukt me dit ook niet. Nu lees ik dat het aantal verbindingen met deze modem in router stand niet al te hoog is 255 dacht ik. Is het dan niet verstandiger om de modem niet in router mode te zetten en er gewoon een goeie router achter te zetten die wel veel verbindingen kan, en makkelijk is in te stellen, want ik download redelijk wat (emule, Bittorent). Zijn deze routers er en welke stellen jullie voor? Prijs moet natuurlijk te doen zijn.
Ik heb nog een Edimax router in V&A staan. ;)

Mij is het wel gelukt om de ZyXEL in router-mode te zetten. Sluit 1 pc aan op een switch (en switch op modem) voer de aanwijzingen om bridge-mode van modem om te zetten naar router-mode uit en registreer je MAC-adres. Daarna kunnen de andere pc's aangesloten worden.

LinkedIn WoT Cash Converter

• NightForce
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.stijns/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.stijns/2.JPG

Ok, ik ben naar me netwerkkaart gegaan heb IP ingevuld (192.168.1.2 )
DNS ingevuld. En toen heb ik in explore 192.168.1.1 ingevuld en toen kwam ik in de modem, alleen op dat moment kon ik dus zelf niet op internet. Heb de modem in router mode gezet en heb alles weer terug gezet, want ik kon op dat moment niet internetten. Daarna kon ik niet meer op internet, dus meteen alles weer helemaal goed terug gezet en hier ben ik weer.... Ik kon niks vinden over porten openzetten zoals in me oude router.

Ik ga nu maar voor een normale router die genoeg verbindingen aan kan en makkelijk kan instellen. Kan ik gewoon de router er achter plakken of ik eerst de router instellen? Welke raden jullie aan lekker specifiek zijn plz dus niet merk maar gewoon die of die:)
Het is voor gamen/downloaden emlule etc...
Zijn er routers die meer verbindingen aan kunnen? Dan 254?

http://shop.alternate.nl/...ml/nodes_info/o1se01.html
goeie keuze PCM 2004?

Modbreak:
Wil je de volgende keer ajb je afbeeldingen resizen?

[ Voor 16% gewijzigd door Korakal op 28-04-2004 21:11 ]

Verwijderd

Reset het apparaat, via de resetknop aan de achterzijde.

Log er dan op in via de seriele kabel (niet met http of telnet!):
http://www.zyxel.nl/support/z081.html

Stel dan het apparaat in zoals is aangegeven op:
http://www.zyxel.nl/p650/z009.html

Herstart de P650.

Vernieuw je ip-adres voor je PC.

• PcDealer
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 12:00:
Reset het apparaat, via de resetknop aan de achterzijde.

Log er dan op in via de seriele kabel (niet met http of telnet!):
http://www.zyxel.nl/support/z081.html
Waarom? Kan ook via Telnet. Zoals ik het eerder heb aangegeven werkt het purrrrrrrrrrrrrrrfect.
Maak een verbinding met de router via Telnet, of via een Seriele aansluiting:
Via Telnet is de als modem ingestelde router alleen maar te bereiken door op de computer (tijdelijk) een vast IP-adres in te stellen in het juiste bereik. De router wordt uitgeleverd met als IP-adres 192.168.1.1 (voor Tiscali 192.168.1.254) en subnet masker 255.255.255.0. De computer kunt u dan bijvoorbeeld instellen op 192.168.1.2. De juiste methode om dit in te stellen varieert per versie van Windows of Mac OS

Bij de routers die een seriele interface hebben, kunt u deze serieel bereiken met een (Hyper)terminal programma (standaard instellingen: 9600bps-8N1-geen handshaking).

[ Voor 49% gewijzigd door PcDealer op 30-04-2004 10:21 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1