Toon posts:

[Access] Tekstvak kopieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat het een beetje duidelijke titel is.

Ik zit met een probleem en weet niet hoe ik dit op kan lossen ideetjes?

Ik heb Formulier1, hierin staat een tekstvak dat 'Nummer' heet de gegevens die hierin staan haalt deze uit tabel 1. Vanuit formulier1 open ik formulier2 (subformulier); hierin staat een tekstvak ook genaamd 'Nummer' welke de gegevens van het tekstvak op formulier1 moet overnemen maar deze moet schrijven naar tabel 2. Dus ik moet dus ook wanneer je onderaan op de navigatieknop drukt in het subformulier op nieuwe record dat de gegevens van het tekstvak op formulier1 direct worden ingevuld in het tekstvak 'Nummer' (formulier2).

De reden waarom ik dit wil doen is omdat het in formulier1 over personen gaat en deze hebben een idnummer. in formulier 2 wil ik acties voor bepaalde personen onderbrengen en om bepaalde acties aan bepaalde personen te koppelen wil ik de persoonid meegeven in een veld in tabel 2 ('nummer').

Nu heb ik geprobeerd om in te voeren de locatie van het tekstvak op formulier1 bij 'voor bijwerken'/'na bijwerken'. Ik heb vanalles geprobeerd weet zelfs niet meer wat allemaal precies en het lukt me wel om op die manier dat nummer te kopieren maar wanneer ik dat een nieuwe record wil aanmaken staat het nummer weer gewoon op nul.

Heeft iemand misschien enig idee?

Mijn exuses voor mijn vorige post

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

kijk hier even ...

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Topicstarter
Dat is mijn eigen post :?

Ben ik nog iets vergeten ofzo?

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Huh... oke ik snap het half je vraag. Maar je kunt toch gewoon zo iets als dit doen?

code:
1
Nummer.Text = Fromulier1.Nummer

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik ook geprobeerd maar wanneer ik dan de rest van de velden heb ingevuld en ik ga naar een nieuw record staat het daar weer op nul (dus doet het alleen maar in het begin :? )

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand een idee?

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:44
Volgens mij wordt dit veld bij het gebruik van een subformulier en het aangeven van je juiste hoofd-/subveld automatisch ingevuld.

Anders kun je nog Nummer.DefaultValue = Formulier1.Nummer.Value proberen.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Pagina: 1