Toon posts:

[Windows] Overdracht bestanden veel te langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee computers staan :

1.
AMD XP2500+
3Com onboard 100mbit kaart : ingesteld op auto detect
ip: 192.168.1.3
sub: 255.255.255.0
werkgroep Zion
geen firewall aanstaan

2.
Toshiba 480 CDT
Xircom Cardbus RBE-100 kaart : ingesteld op 100mbit half duplex
ip: 192.168.1.5
sub: 255.255.255.0
werkgroep Zion
geen firewall

verbonden via crosscable
protocol is tcp/ip
browsen naar elkaar gaat snel
data versturen gaat met 20kb/s

op laptop:
tussen 4 en 20 paketten per seconde
tussen 12000 en 20000 bytes ontvangen per seconde
0 fouten (ik weet niet wat driver met fouten bedoeld, zal wel packetloss zijn ofzo)
gemeten met DU meter en met drivers, Xircom kaart geeft 1 procent lijnbelasting aan

dit is duidelijk veel te weinig, heeft iemand tips voor me?

(sorry voor de telegramstijl, maar ik wordt er moedeloos van, ben al een uurtje of wat aan het klooien)

alle tips zijn welkom!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 22:11 ]

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Zet ze allebei maar eens op auto negotiation of 100mbit full duplex. Denk dat dat toch wel wat uitmaakt.

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
zet je Toshiba ook op auto detect

edit : tweakertje kan sneller typen ......

[ Voor 42% gewijzigd door R-v-R op 25-03-2004 22:14 ]

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gehad, zal hem even weer terug zetten

edit: dat was het niet, al wordt ik wel gek van windows: stop cd in, restart stop cd in, restart bwargh....

edit2:
ben het nu zat, ik installeer op dit moment win98 opnieuw op mn laptop

edit3:
bedtijd, een nieuwe install op mn laptop heeft niet geholpen, nog steeds 12000 bytes per seconde :(

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 00:58 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

wat zijn de specs van je laptop, (misschien dat je er win2k of XP op kan gooien, dan hoef je niet steeds te restarten en ook niet steeds de cd erin te pleuren.)

wat trouwens ook kan helpen is een nieuwe install vanaf de harde schijf, dan hoef je niet steeds de cd erin te doen.

gewoon de win98 van de cd naar de c:drive kopieren en dan ff opnieuw installen

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

al gezocht?

[search=win98 xp langzaam] levert wel het een en ander op.

deze b.v.:

[rml][ filestransfer]windows netwerk - traag zonder reden[/rml]

brakke kabel ?(!)
frame type instellen?
Drive mappen i.pv. bladeren?
toch firewall?
norton antivirus?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
de kabel is het niet, die heb ik geprobeerd tussen twee andere pc's en haalde daar 7 mb/s (dit is trouwens ook een win98 machine, met dezelfde instellingen als mijn laptop, het probleem zit dus schijnbaar in de laptop en niet in de xp-machine)

van de win98 machine naar xp wil ook niet snel, mp3 streamen wil niet eens (dus vanaf xp een mp3 openen op de win98laptop)

drivemappen helpt niet (het browsen gaat wel snel genoeg)
norton antivirus is uitgezet
dat progje versnelt het wel, gaat naar 256 kb/s, nog steeds te langzaam dus.
de pingtijd ligt op 1ms (xp pingt win98) tegen 1ms (win98 pingt xp)

waar stel ik frametype in?

ik begin te denken dat de pcmcia kaart van xircom gewoon brak is

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 14:22 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

zou je niet eens naar de instellingen van je firewall kunne kijken???
of die uitzetten als je gaat transferren (die kan het nl. vertragen), en de ip's van de beide pc's in de trusted zone zetten, dan bemoeit de firewall zich niet met het verkeer vanaf die pc's

maarre.... mijn netwerk gaat ook niet harder dan 512 kbyte/s, heel vreemd want ik heb toch een 100 MBit netwerkkaart erin zitten, maar het kan ook aan de pc's liggen (bij mij).

probeer anders eens een losse netwerkkaart in je 2500+ (een 3com of andere zelfdenkende kaart), want bij een onboard doet je processor het meeste werk...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
win2k nerd schreef op 26 maart 2004 @ 14:24:
zou je niet eens naar de instellingen van je firewall kunne kijken???
firewall is uitgezet in xp
maarre.... mijn netwerk gaat ook niet harder dan 512 kbyte/s, heel vreemd want ik heb toch een 100 MBit netwerkkaart erin zitten, maar het kan ook aan de pc's liggen (bij mij).
dat is te langzaam (normaalgesproken), open je eigen topic :p
probeer anders eens een losse netwerkkaart in je 2500+ (een 3com of andere zelfdenkende kaart), want bij een onboard doet je processor het meeste werk...
ik heb net 7 mb/s gehaald met dezelfde kabel en nic naar een andere pc

de onboard nic is trouwens een 3com, en als mn processor zo traag is dat ie maar 20kb/s netwerkverkeer kan afhandelen is er iets serieus mis
de nic van de laptop is een xircom rbe-100, en die doet alles hardware

de laptop heeft geen firewall (kale win98 installatie)
ik heb net even de andere onboard kaart op de xp machine geprobeerd, geen resultaat

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 14:50 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

maar wat ik dus bedoel is daj eens een andere kaart moet proberen, een losse 3com bij voorkeur, zodat je in ieder geval ff kan proberen....

en hoe zit het met de firewall op de, laptop
win2k nerd moet beter lezen |:( |:(

en wat is het verdere seriegeval van je toshiba (ik bedoel satelite of portege ofzo)
en de proc enzo wat er allemaal inzit

[ Voor 49% gewijzigd door Romke op 26-03-2004 14:58 ]

Verwijderd

Zo een soort probleem heb ik ook... als ik dan naar cpu gebruik kijk, staat deze op 100%... misschien dat dat de verklaring is. Aangezien de processor niet ze heel snel is van de laptop

Verwijderd

Aantal tips:
computer <--cross kabel--->computer en dan toch maar 20kb/s kan aan een aantal dingen liggen:

- driver (toch gaat bij de meeste nics het in 99% van de gevallen goed)
- brakke kabel
- snelheid & half/full-duplex van de nics
- en in veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mindere mate een kapotte nic.

Check toch echt de kabel. Een kabel die het tussen 2 andere pc's wel goed deed, kan nu kapot zijn.
Stel beide nics in op 100mbit half duplex, autosensing gaat heeeeeel soms niet goed.
Heb je een switch of hub tot je beschikking? Test de computers dan via die switch/hub.
Gaat het daar wel snel, dan zijn het niet je nics, maar hoogstwaarschijnlijk je crosskabel.

Laat je niet van de wijs brengen door mensen die denken dat een onboard nic te veel belasting opleverd. Alleen als je onboard echt kapot is, vervang je hem.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 15:01:
Aantal tips:
computer <--cross kabel--->computer en dan toch maar 20kb/s kan aan een aantal dingen liggen:

- driver (toch gaat bij de meeste nics het in 99% van de gevallen goed)
- brakke kabel
- snelheid & half/full-duplex van de nics
- en in veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mindere mate een kapotte nic.

Check toch echt de kabel. Een kabel die het tussen 2 andere pc's wel goed deed, kan nu kapot zijn.
Stel beide nics in op 100mbit half duplex, autosensing gaat heeeeeel soms niet goed.
Heb je een switch of hub tot je beschikking? Test de computers dan via die switch/hub.
Gaat het daar wel snel, dan zijn het niet je nics, maar hoogstwaarschijnlijk je crosskabel.

Laat je niet van de wijs brengen door mensen die denken dat een onboard nic te veel belasting opleverd. Alleen als je onboard echt kapot is, vervang je hem.
de kabel heb ik de afgelopen 30 sec geprobeerd, is niks mis mee, de driver zou het echter wel kunnen zijn.
volgens ftp://aiedownload.intel.com/df-support/3232/ENG/Readme.txt
is de driverpack die ik heb onder meer geschikt voor de
RealPort CardBus Ethernet 10/100 Adapter RBE-100BTX

de exacte kaart die ik gebruik.
na installatie wordt de kaart echter gedetecteerd als een
Xircom Cardbus Ethernet II 10/100
ik kan hem alleen niet via driver wijzigen installeren als realport cardbus, want die driver zit helemaal niet in de driverpack :?
ik frutsel nog even wat verder

edit: de driverpack is wel de goeie in ieder geval, het is de complete cd rom die bij de kaart geleverd wordt. ik snap alleen niet waarom er geen driver tussenstaat die gewoon RBE-100BTX heet, ik wordt helemaal knettergek van dit soort klotesupport

edit2:
met beide kaarten op 100mbit half duplex krijg ik geen verbinding, kan dan ook niet pingen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 15:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
een klein kickje
ik kom er nu achter dat een xircom kaart met een goudkleurig stripje een 32-bit kaart is, en in het bios van mn laptop stond de pc-card controller op 16 bit.
ik weet niet of mijn toshiba sattelite pro 480 cdt ook 32-bit ondersteund, maar ik ga het uitzoeken

edit: op dit moment installeert windows de controller opnieuw

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 16:40 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Ik had hetzelfde problemen met een crosscable. (was goede gekochte kabel, dus wel goed)

toen een hardware router er tussen en het ging rap.. Geen idee war het aan lag.. 1 3com 10/100 en 1 3com onboard chip

• Romke

Romke

Dieselhead

wat voor proc zit er in jelaptop, hoe oud is 'ie??

Verwijderd

Topicstarter
480cdt
p1 233
en die bios setting was het niet, de toshiba ondersteunt gewoon 32 bit kaartjes

edit:
het processorgebruik tijdens kopieren
amd xp: 0%
toshiba 98se: 10%

daar zit het dus ook niet...

ik heb dus nog maar 1 probleem, en dat is waarom die driver zegt dat ik een ethernet II 10/100 heb, en geen realport cardbus RBE-100

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 17:13 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

nou las ik in een ander topic iets over een progje dat je netwerksnelheid onafhankelijk van je harddisk kan testen....

probeer dat eens..

vandaag tot 22:00: http://81.204.124.182/legaal/dumeter3.exe

Verwijderd

Topicstarter
als je gelezen had, dan had je gezien dat ik met DU meter getest heb

edit: op dit moment installeer ik de xircom kaart op een andere laptop
(helaas ook een toshiba, zelfde os, iets oudere serie)

edit: op die laptop kom ik tot 480 k/s, dat is ook niet veel

ik probeer nu via een e-tech router die ik niet gebruik, maar die kan ik met geen mogelijkheid benaderen, ook niet na een reset
10.0.0.2 is het niet, en 192.168.1.1 ook niet, want beide kan ik niet pingen

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 18:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
huh?
als ik 10.0.0.2 ping, krijg ik van mn dns van provider de boodschap dat die niet bereikbaar is...
dat zou toch via mn lokale netwerk moeten lopen?

Verwijderd

Topicstarter
Kleine kick en update

Op dit moment krijgen beide pc's een ip toegewezen door mijn router.
Ik kan nu bestanden verplaatsen met 450k/s, over een 100mbit lijn.
Dit via TCP/IP, en met een lage processorbelasting op beide computers.
Ik ga komend weekend een andere pcmcia kaart proberen als ik er 1 te pakken kan krijgen.
Pagina: 1