Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ATX voeding aan zonder mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier nog een ATX 360watt + Asus 52x24x52 drive.
Verder heb ik geen CD speler meer op me versterker aangesloten, dus leek mij het wel grappig om die Asus drive als CD speler te gaan gebruiken, maar die voeding is niet apart te schakelen, is er een manier om hem aan te krijgen zonder moederbord??
misschien 2 draadjes met elkaar verbinden ofzo??

Verwijderd

De groene en 1 van de zwarte polen met elkaar kortsluiten, that's all :)

Verwijderd

moet je gaatje 4 met nummer 6 verbinden van bovenste rij (waar klipje zit bevestiging)

Verwijderd

nr 4 met een andere willekeurige zwarte is genoeg ja.

Verwijderd

Wat de boven buurman aangeeft. Ik vind dit het beste gaan met een stukje zwarte elektro draad (schakeldraad voor 230v) is namelijk precies dik genoeg.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:01
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 22:05:
Hallo,

Ik heb hier nog een ATX 360watt + Asus 52x24x52 drive.
Verder heb ik geen CD speler meer op me versterker aangesloten, dus leek mij het wel grappig om die Asus drive als CD speler te gaan gebruiken, maar die voeding is niet apart te schakelen, is er een manier om hem aan te krijgen zonder moederbord??
misschien 2 draadjes met elkaar verbinden ofzo??
Hallo ... Je komt hier nu toch al lang genoeg om te weten dat je eerst de moeite kunt nemen om even te zoeken ?

Dit is een standaard vraag die waarschijnlijk zelfs in de FAQ wordt beantwoord ...

-

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 22:11:
Wat de boven buurman aangeeft. Ik vind dit het beste gaan met een stukje zwarte elektro draad (schakeldraad voor 230v) is namelijk precies dik genoeg.
Ik knip ze los van de stekker, en monteer een schakelaar bovenop de CDspeler, zodat ik hem gewoon van bovenaf kan bedienen. Ik zie nu dat ik hier nog een voeding heb liggen een oudere, lichtere ook, dus ik denk dat ik di emaar gebruik ipv deze, maybe komt die ooit nog van pas

Verwijderd

[search=atx aan zonder moederbord]
[google=Power Up an atx without motherboard]
CME Faq: pinouts
[rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml]

Kortom, grijs (of groen) met zwart doorverbinden en de voeding genoeg belasten op de nodige spanningslijnen.

Het is zodanig een uitgekauwd onderwerp dat het meerdere malen in de search voorkomt en er zelfs een guide voor is voor de wat moeilijkere (rand)gevallen.
Kortom: eerst eens wat naslag gebruiken alvorens een topic te openen. Zie ook CME policy voor wat wij verwachten in CME.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.