Toon posts:

vraag 2e hdd help!

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bij mijn nieuwe comp mijn oude schijf gezet en helemaal leeg gemaakt maar als ik nu progamma's op die schijf zet, doen ze het nie.hij loopt dan vast

dus hoe maak ik die schijf klaar voor gebruik als volledige schijf

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Euhm... ik denk dat je je zin nog een keer na moet lezen en wijzigen :?
Maar ik begrijp dus dat je in je nieuwe pc een nieuwe harde schijf hebt EN de oude harde schijf uit je vorige pc?
Ik neem aan dat je beide harde schijven op dezelfde IDE hebt zitten...
Vraag 1: Heb je met de jumpers op je HDD's wel de ene op MASTER en de andere op SLAVE gezet?
Zo ja,
Vraag 2: Heb je die nieuwe HDD in meerdere partities opgedeeld?
Zo ja,
Vraag 3: Heb je programma's geinstalleerd op een 2e, 3e of welke hogere partitie dan ook?
Zo ja, als je dan een 2e harde schijf als slave er extra bij-in zet, schuiven alle secundaire partities op (D wordt E, E wordt F enz.) Dit kan het probleem zijn. Wat je kan doen om dit op te lossen is het volgende:
Die oude harde schijf eruit halen. PartitionMagic gaan gebruiken. Tussen de C en de D-partitie een nieuwe partitie maken (voor mijn part 1kilobyte groot). Daarna opnieuw opstarten. Omdat je een nieuwe partitie hebt aangemaakt, kloppen alle zaken dan niet meer. PartitionMagic zal vragen of 'hij' dit voor je moet wijzigen/verbeteren. Dit dan met JA beantwoorden. Als PQmagic klaar is, pc uitzetten. De oude hdd er weer inzetten. Opstarten, en weer krijg je dezelfde problemen. Nu start je pqmagic weer op (onder dos moet het werken). Verwijder de nieuw gemaakte partitie... Let wel op... waarschijnlijk is dit nu de E-partitie, terwijl je een extra D hebt aangemaakt.
Opnieuw opstarten. PQmagic zal waarschijnlijk weer vragen of hij alles moet bijwerken... Nu NEE beantwoorden.

Ik hoop dat het duidelijk is, en wat de achterliggende gedachte is.
Je kunt natuurlijk ook handmatig de hele registry van windows gaan afwerken....... maar dat kost ERRUG veel werk......

succes

Als je alle geinstalleerde programma's op de C-partitie hebt staan, heb ik verder geen ideeën meer....

Verwijderd

Topicstarter
Kleine wijziging: ook op de nieuwe schijf starten geen progs op.

nieuwe zit op [a7v]primare ultra 100 ide oude op secondaire
vraag1: ja nieuwe master[C:,E:, oude slave[D:]
vraag2:ja 2
Vraag3: op de 1e zit windows me[C:]
op de 2e wat andere troep[E]

Waar krijg ik PartitionMagic?

""Nu start je pqmagic weer op (onder dos moet het werken). Verwijder de nieuw gemaakte partitie... Let wel op... waarschijnlijk is dit nu de E-partitie, terwijl je een extra D hebt aangemaakt.""

ik heb absoluuut geen verstand van dos dus zou je dit wat kleinere stapjes willen uit leggen?

alvast heeel erg bedankt

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Euhm.... waar krijg je PartitionMagic?? Kopen is een optie of illegaal downloaden, maar omdat dit een nette site is, worden hier absoluut geen url's gegeven van sites met illegale downloads of wat dan ook.
Maar PQmagic is gloofk van symantec (of was het nou van Norton... of juist van allebei??...)

Maar verder.... een NOG uitgebreidere uitleg??? Daarvoor zou ik het zelf moeten uitvoeren.... Nou vind ik het best leuk om een 'beetje' in m'n systeem te rommelen, maar om nou m'n complete installatie om te gooien gaat me toch echt iets te ver... sorry...
Ik weet namelijk niet exact wat PQmagic allemaal vraagt, dus vandaar. Het is wel een reuzemakkelijk programma (easy te begrijpen denk ik). Ik raad je dan ook aan om gewoon aan de slag te gaan. Maak wel eerst een backup van belangrijke zaken op je normale HDD!!!!! (en dan die backup niet op je HDD zelf zetten maar op flop, CD of weet ik wat dan ook!!!)

Verwijderd

Topicstarter
dit is echt vaag, nadat ik in apparaatbeheer de oude schijf verwijderd heb en de comp. opnieuw op start doet alles het gewoon weer?

maar hij heeft alleen al een paar keer gezegt met opstarten dat hij setup bestanden bijwerkt, zonder dat ik iets veranderd heb!

Verwijderd

Topicstarter
als je je hele schijf voledig wist gaan die delen dan ook weg?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 17 december 2000 10:16 schreef Silber het volgende:
als je je hele schijf voledig wist gaan die delen dan ook weg?
Hoe volledig wist? Wat delen?
Delen=partities?
Volledig wissen=formatteren met dos?
Als je dit verstaat onder die termen, dan is het antwoord nee.
Die partities kun je verwijderen met fdisk, partitionmagic oid. Ook kun je een low-level-format uitvoeren, maar dat raad ik je niet aan. Ik heb begrepen dat de garantie op je HDD dan vervalt.
Als je gewoon met dos formatteerd, wordt alleen de partitie gewijzigd die je opgeeft (bijvoorbeeld format d: formatteert alleen je d-schijf. De overige partities blijven onaangetast)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat bedoelde ik,bedankt

Ik ben geboren na het tijdperk van DOS dus
ik heb daar niet veel mee gewerkt.
En ik heb mijn schijf ook nog nooit gewist onder DOS omdat ik dan bang ben dat ik het niet meer begrijp en dat dan mijn computer niet meer opstart of gek gaat doen.[heb altijd quick restore van compaq gebruikt]

Zou jij mij willen uit leggen in kleine
stapjes hoe ik mijn schijf moet wissen onder DOS. please please please......

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

1) Je wilt dus zelf een volledig schone installatie maken zonder die compaq-zooi?

2) Wat voor besturingssysteem gebruik je nu?

3) Ik neem aan dat je dit wilt doen om die extra harde schijf te kunnen gebruiken?

4) Heb je zelf een installatieschijf van de versie van windows die je wilt installeren (misschien kun je windows ook handmatig installeren met die quick-restore van compaq???)

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik nu een hele nieuwe comp heb van mycom kan ik de quick restore cd van compaq nu natuurlijk niet meer gebruiken.

daarom moet ik nu een andere manier gebruiken om mijn hele schijf leeg te maken.

En dat zou dus wissen onder dos zijn.

Ik heb de volle versie van windows ME op cd dus dat is geen probleem.

Dus ik hoef alleen te weten hoe ik stapje voor stapje mijn schijf onder DOS wis en hoe ik daar natuurlijk weer netjes windows ME op zet [of windows 98 die heb ik ook voledig]

Verwijderd

format c: >:)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ehm... als je kunt kiezen tussen windows98 en windowsME zou ik kiezen voor de eerste.... ik vind windowsME een echt :r OS.
Maar dan ff de stappen:
1) Zorg ervoor dat je een bootdisk hebt. Heb je die niet, maak die dan eerst voordat je aan de gang gaat.
Zorg er ook voor dat je de registratiecode van windows bij de hand hebt.
2) Start je pc op met die bootdisk (is o.a. nodig om eenvoudig weer bij je CD-ROM-drive te komen)
3) zodra je op de a:\ staat, tik het volgende in:
format c:/s
ram daarna op de entertoets.
de pc zal vragen of je inderdaad je c-schijf wilt formatteren.
geef J of Y als antwoord.
Hij gaat flink aan het ratelen.
Zodra hij klaar is, vraagt hij welke naam de schijf moet hebben. Hier hoef je niets in te vullen, maar je kan bijvoorbeeld windows98 of windowsme invullen.
Ram weer op enter.
Ik meen dat je pc nu klaar is met formatteren, en sta je weer op a:\
Ga nu naar je cd-romdrive (Welke driveletter heeftie? stel dat je cd-romdrive letter f had toen je nog windows had draaien, dan heeft hij nu 1 letter hoger in het alfabet, oftewel G!!!)
Je gaat dan naar je cd-romdrive door het volgende in te tikken, gevolgd door ENTER:
g:
(ik heb dus als voorbeeld G genomen voor je cd-romdrive)
start het bestand SETUP.EXE op: type het volgende in en ram op enter
setup
Nu is het een kwestie van alle stappen opvolgen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn cd-rom heeft nu als letter G: dus na het opstarten van de bootdisk wordt het dus H: ?

10000x bedankt

ik ga het proberen!!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Na formatteren niet, maar als je opstart van bootdisk!!!

Verwijderd

Topicstarter
Er gaat tussen haakjes toch niks verloren van mijn bios instellingen

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Nope... absoluut niet.... knappe jongen als je dat wel voor elkaar krijgt als je alleen mijn aanwijzingen opvolgt....

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 23:39

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Op zaterdag 16 december 2000 23:32 schreef wfvn het volgende:

Maar PQmagic is gloofk van symantec (of was het nou van Norton... of juist van allebei??...)
Tis maar een detail, maar het heet PQ Partition Magic omdat het bij POWERQUEST vandaan komt 8-)

Laat maar.. .

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 december 2000 22:54 schreef wfvn het volgende:
Nope... absoluut niet.... knappe jongen als je dat wel voor elkaar krijgt als je alleen mijn aanwijzingen opvolgt....
mooi zo

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 20 december 2000 00:33 schreef LiGHtNiNG! het volgende:

[..]
Tis maar een detail, maar het heet PQ Partition Magic omdat het bij POWERQUEST vandaan komt 8-)
Whatever..... ;)
Maar inderdaad... kweet het weer... je hebt natuurlijk volledig gelijk...... ben de laatste tijd een beetje :Z of is het nou :z

Verwijderd

WFVN, bravo! Netjes geholpen.

Silber, sterkte. Ik doe ook zo`n beetje alles qua format fdisk etc in dos.
Maar COMPAQ? brrrrrrrr
heb een p90 met winnt compaq pc. HOPENLOOS.
kan er niets mee. ;( nogmaals sterkte

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 20 december 2000 20:12 schreef Besnax het volgende:
WFVN, bravo! Netjes geholpen.

Silber, sterkte. Ik doe ook zo`n beetje alles qua format fdisk etc in dos.
Maar COMPAQ? brrrrrrrr
heb een p90 met winnt compaq pc. HOPENLOOS.
kan er niets mee. ;( nogmaals sterkte
Thanx... :) Kdenk dat ik maar bij een helpdesk ga werken.... NOT!!!!!!!!!!!!

Wat betreft dat COMPAQ....
Ehm... helemaal mee eens als het gaat om bijvoorbeeld laptops...
Kheb een 2e hands Compaq-Armada gekocht. Stond dus zo'n echte compaq installatie op ( :r )
Met wat kunstgrepen en wat puzzelen heb ik uiteindelijk die pleur eraf gekregen (da's niet zo moeilijk... gewoon format c:/s >:) ) En daarna een schone installatie zoals ik hem wilde hebben ZONDER die compaq-quick-install-disks.....
Kep eerst gebruik moeten maken van w2k-installatie-disk als bootdisk......... sjees.... echt zwaar irri....
Verder wel goed materiaal.... maar die installatie's......... grote stilte......

Verwijderd

Topicstarter
:)Je bent inderdaad een grote hulp geweest[en ik hoop in de toekomst ook nog een beroep op je te kunnen doen*D]

Heel hartelijk bedankt!!!!:)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik neem dus aan dat het gelukt is???????

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik wacht nog ff maar ik ga er vanuit dat het goed gaat, zo niet heb ik nog de pc van mijn pa waar ik het internet mee op kan dus dan hoor je het wel!;)

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff een vraag als ik de boot disk erin zet bij het opstarten moet ik een keuze maken uit het volgende:

1 help
2 comp op starten met cd-rom ondersteuning
3 comp opstarten zonder cd-rom ondersteuning

F5+Shift= ms dos prompt

welke moet ik kiezen?[F5+Shift zeker]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb maar aangenomen dat het F5+Shift is

Maar dan kom ik dus op A:\>
Dan voer ik in: format c:/s [dan krijg je dus A:\>format c:/s]

Als ik dan op enter druk zegt ie BESTANDS NAAM OF PAD ONJUIST wat doe ik verkeerd spatie vergeten, hoofdletters?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ehm...

Toch nog ff een toevoeging
Als je een opstartdisk met windows98 hebt gemaakt, staat setup.exe er dus blijkbaar niet op.
Kopieer daarom gewoon met windows de format.exe uit de c:\windows\command\ naar die opstartschijf.....
Kopieer ook alle sys.* bestanden naar de a-schijf, voor zover dat past. Past dat niet, kopieer ze dan ff naar een andere diskette.

Als je wilt gaan formatteren:
Bootdisk erin en opstarten MET CD-Rom ondersteuning... Dan intikken (zodra je op a:\> staat), gevolgd door enter
format c:/s

Zodra het formatteren klaar is ga je naar de CD-Romdrive (let er dus op... de drive-letter is nu 1 hoger in het alfabet geworden)
tik dan in (en daarna op enter rammen)

setup

Verwijderd

nee optie 2: dan worden nl ook in MS-Dos drivers voor je CD-rom geinitialiseerd, zodat je in MS -dos je CD-rom aan kunt spreken

Wat je dus doet is optie 2: dan zoals wfvn zo duidelijk uitgelgd heeft format c: /s, is de schijf geformeerd dan ga je naar je cd-rom (in het opstarten van de opstartfloppy kun je zien aan welke letter je CD-rom is toegewezen) en daar voer je setup.exe uit-> Installatie start en je kunt verder

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 december 2000 16:16 schreef wfvn het volgende:
Ehm...

Toch nog ff een toevoeging
Als je een opstartdisk met windows98 hebt gemaakt, staat setup.exe er dus blijkbaar niet op.
waar maak je dat uit op?

Ps. ik wil toch Win Me erop zetten

Ik heb net geprobeerd optestarten met cd-rom ondersteuning maar dat wil ie niet doen
hij start dan wel opnieuw op maar dan krijg ik zoiets als dit:

Bestanden geladen in vitureel station F

Kan bestand niet vinden

Mischien is er wat met uw cd-rom drive of is hij niet goed op u systeem aangesloten

druk ctrl alt del om u computer opnieuw op te starten

A:\>

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Damn.... |:( |:( ik bedoel dus niet setup.exe maar format.exe.... excuses....
Maareh... waarom Windows M(eer) E(llende)?????

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Het was toch format.com 8-):?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Sjees.... kben dus echt heeel erg :Z
Indeed.... dus geen setup.exe, ook geen format.exe maar format.com

Tja.... die gevallen heb ik dus zelden nodig sinds ik w2k draai 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Oke ff wat toevoegen

1 oke ik ga er windows 98 opzetten

2 maar kan ik dan de boot disk van me gebruiken?

3 waar zit dat format.com

4 De comp opstarten met cd-rom ondersteuning
gaat niet wat nu?[ waarschijnlijk komt dat door mijn zip disk die er nu uit is[ide]!
>>>>>
Als ik mijn cd-rom op de letter F zet geeft hij hem aan als zip disk, hoe krijg ik dat weg?
Zou er een ander probleem kunnen zijn waardoor hij bij het opstarten met cd-rom ondersteuning het niet doet?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Format.com staat op een windows98 systeem onder c:\windows\command
Maar.... wat betreft die bootdisk... die is dus gemaakt met WinME???
Even voor alle duidelijkheid... WinME draait bij veel personen zonder problemen, terwijl hij bij ook veel andere personen absoluut :r draait (zoals bij mij dus.... bij mij is het oprecht Meer Ellende, terwijl het dus bij anderen Machtig Effectief is....) Maar vanwege mijn korte ervaringen met WinME kan ik niet zoveel zeggen over die bootdisk.

De pc waar je deze berichten achter inrammelt, wat staat daar voor OS op? Als het win95 of win98 is, maak dan met die pc een bootdisk.... zeer waarschijnlijk zal een bootdisk gemaakt met deze OS'sen geen problemen geven met je CD-Rom... (wel weird trouwens wat je hebt)

Je kunt handmatig met MS-DOS een bootdisk maken die je cd-romdrivers laadt, maar dat is voor mij wel heeeeeel erg ver terug... dat geneuzel met die mscdex......
Probeer dus eerst een bootdisk te regelen waarmee je zonder problemen kan opstarten en vervolgens je cd-rom kan benaderen in dos.

Verwijderd

De 2 stukjes:
Kleine wijziging: ook op de nieuwe schijf starten geen progs op.
nieuwe zit op [a7v]primare ultra 100 ide oude op secondaire
en
Kan bestand niet vinden
Mischien is er wat met uw cd-rom drive of is hij niet goed op u systeem aangesloten
druk ctrl alt del om u computer opnieuw op te starten
lijken imho te wijzen op een a7v-raid, met 2x66 en 2x100 ide-aansluitingen. Kan het niet zijn dat je je oude hdd op een secundaire 100 heb aangesloten (uit citaat1) en deze dat niet aankan, en je cdrom ook ergens op een 100 heb aangesloten (foutmelding in citaat2), wat bij een bootflop herkenningsproblemen oplevert :?
'k Heb zelf dat mobo niet, maar dat was het eerste wat in me op kwam...
Verder kan je volgens mij het beste een bootflop van win98 gebruiken, omdat winME vrij DOS-loos werkt, en je daar nu toch je probs in moet oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 december 2000 00:36 schreef MoGh het volgende:
De 2 stukjes:
[..]
en
[..]
lijken imho te wijzen op een a7v-raid, met 2x66 en 2x100 ide-aansluitingen. Kan het niet zijn dat je je oude hdd op een secundaire 100 heb aangesloten (uit citaat1) en deze dat niet aankan, en je cdrom ook ergens op een 100 heb aangesloten (foutmelding in citaat2), wat bij een bootflop herkenningsproblemen oplevert :?
'k Heb zelf dat mobo niet, maar dat was het eerste wat in me op kwam...
Verder kan je volgens mij het beste een bootflop van win98 gebruiken, omdat winME vrij DOS-loos werkt, en je daar nu toch je probs in moet oplossen.
Hé im not that stupid oke!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 december 2000 00:08 schreef wfvn het volgende:
Format.com staat op een windows98 systeem onder c:\windows\command
Maar.... wat betreft die bootdisk... die is dus gemaakt met WinME???
Even voor alle duidelijkheid... WinME draait bij veel personen zonder problemen, terwijl hij bij ook veel andere personen absoluut :r draait (zoals bij mij dus.... bij mij is het oprecht Meer Ellende, terwijl het dus bij anderen Machtig Effectief is....) Maar vanwege mijn korte ervaringen met WinME kan ik niet zoveel zeggen over die bootdisk.

De pc waar je deze berichten achter inrammelt, wat staat daar voor OS op? Als het win95 of win98 is, maak dan met die pc een bootdisk.... zeer waarschijnlijk zal een bootdisk gemaakt met deze OS'sen geen problemen geven met je CD-Rom... (wel weird trouwens wat je hebt)
Op mijn computer staat nu ME want die zat er op toen ik hem kocht!

Bij Me staat in windows\command\ alleen FORMAT maar geen FORMAT.COM

Heb je nog een idee hoe ik van die toewijzing afkom [letter F is automatisch de zip drive[die er nu niet meer is] ook als je je cd-rom op zet!

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03-2025
Op zondag 24 december 2000 12:12 schreef Silber het volgende:
Nog ff een vraag als ik de boot disk erin zet bij het opstarten moet ik een keuze maken uit het volgende:

1 help
2 comp op starten met cd-rom ondersteuning
3 comp opstarten zonder cd-rom ondersteuning

F5+Shift= ms dos prompt

welke moet ik kiezen?[F5+Shift zeker]
Nee, je moet optie 2 kiezen. Dan start je computer ook op in MS-dos maar dan worden wel drivers voor je cd-rom geladen. (wel zo makkelijk als je cd wilt installeren >:) )

edit:

sh*t, vergeten dat deze topic 2 pagina's lang is :(

Bestuh!!

Verwijderd

Topicstarter
:)YESSSSSSS het is gelukt met de opstartschijf van win 98.

Maar er is nu nog een probleem elke keer als ik opstart krijg ik een menu met de vraag:

1 opstarten van vaste schijf
2 opstarten van cd-rom

Hoe krijg ik het weg?

Alvast bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 25 december 2000 12:12 schreef Silber het volgende:
:)YESSSSSSS het is gelukt met de opstartschijf van win 98.

Maar er is nu nog een probleem elke keer als ik opstart krijg ik een menu met de vraag:

1 opstarten van vaste schijf
2 opstarten van cd-rom

Hoe krijg ik het weg?

Alvast bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat heb je nou gedaan dan?
Zoiets als hieronder staat????
1) Win98 bootdisk erin en opgestart?
2) Format c:/s uitgevoerd vanaf je bootflop?
3) opnieuw geboot zonder bootflop en je krijgt die melding???????????

Onder normale omstandigheden gebeurt het volgende:
1) Booten met win98-bootflop en kiezen voor opstarten zonder CD-ROM-ondersteuning
2) inrammen format c:/s (als je die format erop hebt gezet dus!!! en ook de sys.com)
3) Opnieuw opstarten zonder bootflop en je krijgt gewoon de c:\> zonder ander geneuzel
Als je bij 3 wel opstart met bootflop, kiezen voor die optie MET CD-ROM-ondersteuning, kun je naar de CD-ROM-drive gaan om dus de setup van windows te starten

Verwijderd

Topicstarter
Stap 1 Een STANDAARD bootdisk gemaakt met win 98[Zonder format enzo]

Stap 2 Computer opnieuw opstarten met cd-rom ondersteuning

Stap 3 A:\> format c:/s

ff wachten

Stap 4 A:\> G: [GEEN letter hoger dan alfabet]

G:\> setup

Win Me* nu instaleren

Stap 5 Computer op nieuw opstarten ZONDER cd-rom ondersteuning [ik denk dat ik zo dat menu weg heb gekregen.. of in de bios mischien de cd-rom lager zetten in de opstart volgorde?]

tatatatataataaaa klaar

*Ik heb toch voor win Me gekozen omdat ze bij mij 2 parties hebben gemaakt en een is groter dan 2 Gb dus hebben ze waarschijn lijk ondersteuning gebruikt voor grote schijven>>>> en volgens mij stond er ergens dat je dan geen andere versie van windows erop kon zetten, behalve win 2000[weet ik niet zeker maar om problemen te voorkomen heb ik toch Me erop gezet]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

:D

Nu alleen hopen dat jij niet dezelfde problemen krijgt met WinME als veel andere mensen... hopelijk hoor jij bij de groep tevreden users.... Mocht op een gegeven moment je explorer raar gaan doen (niet meer kunnen internetten bijvoorbeeld), dan raad ik je toch aan om een ander OS te nemen.... echt waar.... w2k draait als een stel (.)(.) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Internet raar doen zij je ?
AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Dus daar door komt het, hij blijft soms
hangen als ik scrol

!@$!%$#&%($@#%#&%^*$$$$&*^%(*%(%(%*&($$:(|:(

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 25 december 2000 16:38 schreef Silber het volgende:
!@$!%$#&%($@#%#&%^*$$$$&*^%(*%(%(%*&($$:(|:(
Tja... Windows Meer Ellende is een betekenis, maar ik denk dat jouwe er dichter bij zit........

[edit]
Ik weet niet of dat geval van jou gewoon een driverprobleempje is of niet, maar bij mij wilde eerst exporer helemaal niet meer opstarten (melding met "explorer heeft fouten gegenereerd" of zoiets).... daarna kon ik zelfs 'Deze computer' niet meer aan de gang krijgen... Rescue-disk van WinME???? werkte ook niet voor mijn situatie (die met meerdere installaties is voorgekomen :()

Verwijderd

Topicstarter
Stel nou dat ik wel bij de volgende keer win 98 wil instaleren, zullen die parties en die ondersteuning voor grote schijfen dan een probleem geven?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dit zou ik niet weten... hier moet je wachten op de reply van anderen.......
Maar mocht het wel een probleem zijn.... dan deel je je schijf toch wat verder op in nog meer partities

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan denk ik dat ik lang kan wachten LOL:)

Maar meer parties lijkt mijn niet z'n vrolijk
kerstfeest idee!:7

Maar je bent een zeer grote hulp geweest!!!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Meerdere partities geen fijn kerst-idee??? hehe... moet je mijn 30Gig Maxtor eens zien...
C - Windows2000
D - Ghost/Backup/Image van windows2000
E - Windows98 (hoewel ik deze binnenkort lekker leeg ga gooien.... w2k roels :))
F - Ghost/Backup/Image van windows98
G - Games en MP3
H - Belangrijke bestanden (voor werk e.d.)
I - Partitie speciaal vrij voor fikken van CD's
J - Diversen: Downloads van proggie's, drivers van m'n hardware en dat soort gein

Ik ben hier absoluut nog steeds vrolijk ban...

Door die partitie's is de handel misschien wel iets trager, maar ik kan tenminste naar hartelust ghosts/images/backupjes draaien van elke partitie.... ook format gaat nu zo heeeeeerlijk als ik een bepaald gedeelte volledig schoon wil hebben (zoals m'n windows 98 partitie 8-))

Ook nog een perttig kerstfeest en alvast een prettige jaarwisseling toegewenst

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien heb jij het wel nodig,maar ik heb geen backups nodig er staat namelijk toch niks belangrijks op.

Heb je dat gedaan met PartitionMagic ?

En jij ook prettige feestdagen een een goed 2001[sjeees wat is dit jaar snel gegaan]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Als je de handel op je pc hebt geinstalleerd en je wilt partities toevoegen, verwijderen of verplaatsen, gebruikje Powerquest Partition Magic....
Als je een backup wilt hebben van een partitie, gebruik je daar een backupproggie voor... Ik denk dat het meestgebruikte programma daarvoor Norton GHOST is.... echt een onwijs prettig proggie

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff een vraag als ik bij mijn andere comp. ook de schijf wil wissen, geeft hij na het invoeren van de bevestiging''wilt u de schijf wissen j/n:''
het volgende: Te weinig geheugen om de systeem bestanden te laden formatteren afgebroken.

Ik heb daar 128mb ram in zitten dus daar ligt het volgens mij niet aan of wel?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Nope... 128 is meeeeeer dan zat.... alleen vraag ik me af: Doe je dat formatteren vanuit windows of vanuit dos?

Verwijderd

Topicstarter
Dos natuurlijk, enig idee waar het aan ligt?
is er mischien iets niet goed ingesteld want ik heb namelijk de mobo en de proc verandered

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ehm... ja dos heeft eigenlijk (bijna) geen ruk aan die 128 MB.... in principe gebruikt dos maar 640kB. Als je himem.sys gaat gebruiken kan dos ook meer dan die 640kB gebruiken. Maar ik vind het wel vreemd dat je dus geen format kan gebruiken.... zo groot is dat proggie ook weer niet.
Je kan de volgende dingen proberen (voor zover je dat nog niet geprobeerd hebt):
1) Booten met een windows98 opstartdiskette en dan format draaien.
Als je dit al had geprobeerd kun je ook het volgende nog doen:
2) Formatteer een diskette met windows98 en geef aan dat hij ook de systeembestanden moet overzetten. Je hebt dan een bootfloppy.
Kopiëer daarna uit de c:\windows\command subdirectory de volgende bestanden:
SYS.COM
FORMAT.COM
Daarna op de pc waarop je wilt formatteren:
Die nieuwe bootfloppy in de drive, opstarten van die floppy en dan
FORMAT C: /S
inrammen gevolgd door enter (uiteraard de C: veranderen als je een andere schijf wilt formatteren).

Verwijderd

Topicstarter
Ehm... Ja nou ik heb toch maar zelf een poging gewaagd om het zo te doen:

geen format c:/s maar format c: en dat werkte, hoewel ik daarna toch wel rare dingen kreeg.
maar na het opnieuw opstarten lukte het[vraag niet hoe want dat kan ik niet na vertellen]:)

Maar toch nog bedankt:o
Pagina: 1