Toon posts:

[win2k3] Download/upload speed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem mijn download speed gaat niet hoger dan 100 kb/sec onder mijn andere XP machine kan ik gewoon een mb per seconde halen..

Weet een van jullie wat dit kan zijn?

De server hangt voor de xp machine en is rechtstreeks verbonden met het internet.

Specs:
2 x 100 Mbit net werk kaart (1x 3com 1 x intel)
lijntje naar xp machine (ook 100 mbit 3com kaartje)
Internet connectie 8 mbit down 1 mbit up
Ik heb al op google gezocht en met de hulp functie op tweakers is ook niets te vinden :(

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Praten we hier over internet connection sharing offe routing en remote access?

Van welke lokatie?... je post roept meer vragen op dan antwoorden.

[ Voor 31% gewijzigd door avon op 25-03-2004 21:32 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon internet sharing... eerder had ik op mijn XP machine gewoon 1 mb per seconde soms.. en nu haal ik niet hoger daan 100 kb (ook al start ik 10 downloads)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik weet niet of het echt helpt, maar ik heb een Win2k3 machine achter een router hangen, en ook een Windows XP machine via wireless verbonden achter die router, en ik haal op beide machines de volle 3 Mbit/s die mijn verbinding aankan.

Ik zou het zoeken in netwerkkaart drivers, de drivers voor Windows XP werken vaak wel op Windows 2003, maar in sommige gevallen wijkt de driver net genoeg af om voor problemen te zorgen. Ik heb dit in de praktijk meegemaakt met een Realtek kaart. In dit geval bleek een nieuwere versie van de standaard Win2000/XP drivers ook prima te werken on Windows Server 2003, waar een oudere versie van de drivers wel installeerde, maar niet goed werkte.

Probeer eens nieuwere/win2k3 drivers?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
heb de nieuwste drivers... en ik kan wel als ik van schijf naar schijf ga snelheden halen van 7 tot 8 mb/sec

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
uh, tja, Firewall wel aangezet op je Win 2k3 machine?..
anders heb je nog steeds binnen no-time een blaster e.t.c. te pakken.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me niet dat het hier gaat of ik wel of niet een blaster krijgt :P ik heb een vrius scanner erop zitten en die ziet gee virussen.. ik heb ook een firewall erop staan (NIet vanwin2k3 zelf)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 22:11:
heb de nieuwste drivers... en ik kan wel als ik van schijf naar schijf ga snelheden halen van 7 tot 8 mb/sec
En dat is eigenlijk vrij traag als je een 100 Mbit/s kaartje hebt. Je moet toch makkelijk 80 Mbit/s kunnen halen met een 100 Mbit/s kaartje op een lokaal netwerk.

Mijn gok is dat het kaartje mischien verrot is, of de drivers toch niet goed werken onder windows 2003.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
dat ligt aan de schijven die erin hangen.. zijn niet zo snel ;)

Ennem... ik weet al wat het was... dus dit topic kan gesloten worden..

de router zat onder het stof.. dus denk dat die door de warmte fouten begon te maken.. na een stevige schoonmaak beurt deed die het weer :S
Pagina: 1