Swiftech MCX478-V

Pagina: 1
Acties:

• Zippy2000
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 15:48
Heeft iemand ervaring met de Swiftech MCX478-V heatsink? Ik heb gezocht in de search maar er zijn niet zo heel veel topics hierover.

Mijn probleem is dit:
Deze heatsink is net iets te groot voor mn mobo, als ik hem zou installeren zou hij contact maken met mn VGA kaart. Nou vroeg ik me af of je die pinnetje kon losdraaien of ombuigen ofzo, zodat ie er toch nog inpast.

Hier een plaatje van de koeler:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1066663965.jpg

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Hoe ben je van plan dat ding te plaatsen als ie in contact komt met je vga? Bij de meeste mobo's zit er toch wel een flinke afstand tussen je CPU en VGA, maar ik weet natuurlijk niet welk mobo jij hebt (misschien een ideetje omdat er bij te zetten, is namelijk erg handig als hulp bij het zoeken van een oplossing) dusss.

Ik denk wel dat je die pinnetjes er met een knijptang vanaf kan halen, draaien/schroeven weet ik niet. Buigen kan vast ook wel, moet je maar es proberen...

Frogstar#2151

Verwijderd

De buitenste pinnen kan je met de dremel bij om ze eraf te slijpen als nodig. Maar geen idd ff wat info over je mobo etc. Kunnen we een beetje "meekijken".

edit:
Zag via je post history dat je een MSI K8T Master hebt, klopt dat ?
Klopt dus :+

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 21:35 ]

• Zippy2000
Ik heb een MSI K8T Master2 (Dual Opteron) bord, dus dat verklaart waarom alles een beetje krapper op het bord zit.

Afknippen vind ik een beetje zonde (is een nogal prijzige koeler), maar ik heb geen flauw idee met wat voor bevestiging die pinnetjes vastzitten, misschien gewoon schroefdraad?

• Zippy2000
Hier een plaatje van het bord:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1060425095.jpg

Het gaat om de onderste socket.
De retention bracket zit helemaal tegenaan de VGA kaart.

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik neem aan dat je die koeler al hebt liggen (hoe zou je anders weten dat ie te groot is), dus ik zou zeggen, inspecteer dat ding ff grondig en kijk of je iets zit waarmee je gemakkelijk die pinnetjes uit de weg kan halen.

Ik kan je verder niet helpen met dit vrees ik. Veel succes!

Frogstar#2151

Verwijderd

Ik las net wat op procooling, het schijnt dat MSI er (in tegenstelling tot de AMD voorschriften) voor gekozen heeft retension modules erop te zetten.

Dat zijn die zwarte dingen op het mobo. Deze modules hebben dan weer dezelfde maat als de P4 socket 423, en je zou in principe dan 82 mm moeten hebben als ruimte voor je koeler. (check dit: http://forums.procooling....thread.php?t=8412&page=2.)

Die swiftech = 3 3/4" x 3 1/2" = ~94 mm x ~88 mm. Da's idd redelijk te groot, en dan heb je nog geen rekening gehouden met de fan die erop moet en evt uitstekende onderdelen op je VGA etc.

Als je hem niet wilt "slopen" kan je wellicht beter een andere socket 423 koeler zoeken.

Of ze geschroefd zitten kan ik niet vinden. Ik vrees van niet want solderen etc. geleidt beter de warmte dan schroeven. Aangezien het een koeler is, denk ik dat ze dus niet geschroefd zitten.

edit:
Mooi systeempje heb je met zo'n dual trouwens :9~

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 21:58 ]

• Zippy2000
Nee, ik heb de koeler nog niet thuis liggen. Ik heb gewoon naar de specs op de site van de fabrikant gekeken en vervolgens de ruimte op mn moederbord opgemeten en tot de conclusie gekomen dat ik 0,5 cm ruimte "te kort" kom.

• Zippy2000
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 21:48:
... en je zou in principe dat 82 mm moeten hebben als ruimte voor je koeler...
Als fan wil ik er een lekker stille 80mm papst fan op zetten, dat zou dus wel gewoon moeten passen.

Misschien is buigen de beste optie, kan ik later bij een andere mobo ze altijd nog terugbuigen. Neem aan dat het wel kwaliteitsspul is en dat die pinnetjes niet meteen afbreken...

Verwijderd

Als ik nog ff beter kijk naar het plaatje, zie ik dat de afstand in de lengte over de socket gtroter is dan in de breedte. Aangezien we weten dat de breedte van die retensionmodules 82 mm is, en de breedte van de koeler 84 mm zou het best eens kunnen dat je mazzel hebt.

Als je idd mazzal hebt steekt je koeler dan maar 2 mm uit buiten de breedte van de retensionmudule en heb je dus ruimte over voor je VGA.

• Zippy2000
Ik hoop het zeker!

moet morgen nog even de boel goed opmeten. Had in eerste instantie een beetje problemen met het mobo. MSI was "vergeten" die zwarte retention brackets om de socket te monteren, en moest ik het dus doen met de bijgeleverde MSI koeler die rechtsstreeks op het mobo geschroefd moest worden.
Maargoed, na een telefoontje met MSI hebben ze me beloofd die plastic dingetjes toe te sturen, ik verwacht ze morgen.

Er valt me trouwens een verschil op tussen de verschillende plaatjes van het bord:
op het plaatje wat ik net gepost heb zie (als je goed kijkt) nog een paar mm speling tussen dat zwarte retention ding en de AGP slot. Maar op andere plaatjes (zie hieronder) zit ie er helemaal tegenaan. In mijn berekeningen ben ik ervan uitgegaan van dat ie er helemaal tegenaan zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamepc.com/images/labs/rev-dualduel-layoutMSIlg.jpg

overigens, op dit plaatje staat er een fan op de Northbridge, terwijl op mijn bord een passieve msi koeling zit (zoals op het plaatje met de paar mm speling).

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 17:57
Zippy2000 schreef op 25 maart 2004 @ 22:14:
Ik hoop het zeker!

moet morgen nog even de boel goed opmeten. Had in eerste instantie een beetje problemen met het mobo. MSI was "vergeten" die zwarte retention brackets om de socket te monteren, en moest ik het dus doen met de bijgeleverde MSI koeler die rechtsstreeks op het mobo geschroefd moest worden.
Maargoed, na een telefoontje met MSI hebben ze me beloofd die plastic dingetjes toe te sturen, ik verwacht ze morgen.

Er valt me trouwens een verschil op tussen de verschillende plaatjes van het bord:
op het plaatje wat ik net gepost heb zie (als je goed kijkt) nog een paar mm speling tussen dat zwarte retention ding en de AGP slot. Maar op andere plaatjes (zie hieronder) zit ie er helemaal tegenaan. In mijn berekeningen ben ik ervan uitgegaan van dat ie er helemaal tegenaan zit.

[afbeelding]

overigens, op dit plaatje staat er een fan op de Northbridge, terwijl op mijn bord een passieve msi koeling zit (zoals op het plaatje met de paar mm speling).
Als je ook goed kijkt zie je dat op het eerste plaatje die je gepost hebt de versienummer van het mobo anders is. misschien zou je die even kunnen checken? ook zitten er bepaalde connectors op een iets andere manier op/andere socketjes er omheen.

dus hopelijk voor jou heb je mazzel :)

• Zippy2000
Zit op het moment ver verwijdert van mn pc ;(
Kan het dus helaas nu niet checken. Morgen.

Verwijderd

Uhm.. De MCX478-V is een heatsink voor de Socket 478. Ik lees dat je een Opteron systeem hebt. In dat geval kun je het beste het nieuwe model van Swiftech kopen: MCX64-V of MCX6400-V (zwaarste model).

• Zippy2000
Bij mijn moederbord, de MSI K8T Master2, hebben ze (perongeluk denk ik) socket 478 retention frame's geplaatst, vandaar.

Ik heb btw contact gezocht met Swiftech, en daar zeggen ze dat je zonder veel performance verlies gewoon wat pinnetjes af kan knippen / ombuigen.

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
kan je niet gewoon een stukkie tape (al dan niet hitte reflecterend) op je vkaart plakken, waar de Swiftech hem raakt?

zo heb ik 't ook opgelost met mijn MCX4000, omdat ie een aantal condensatoren raakte naast de CPU.

of anders voor je onderste CPU ergens een MCX462 vandaan toveren en voor de bovenste gewoon de MCX478 gebruiken.

MCX462:
Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/mcx462/MCX462-Uheader.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door NewbieNeo op 29-03-2004 12:25 ]

Pagina: 1