[router /dhcp] dhcp ververst niet

Pagina: 1
Acties:

• DaProd
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

DaProd

Who are you?

Topicstarter
hi all,

Een week geleden ben ik van @home op tweakdsl overgestapt. Daarbij heb ik een router in het netwerk gezet; een e-tech RTVP03. Dit loopt allemaal soepeltjes. Echter heb ik 1 probleem; ik moet over de 2 uur de dhcp verversen, anders verkrijg ik geen nieuw ip. Een firmware update heeft niets uitgehaald.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Static ip heb ik ook al geprobeerd, maar dan lig ik er binnen no-time ook uit. Ben niet al te ervaren met router-, netwerk- en internetsettings en begin desperate te worden...

TIA & greetz. B)

The bartender never get's killed

• DaProd
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

DaProd

Who are you?

Topicstarter
Niemand die het probleem eerder heeft gehoord, en die weet waar het toen aan lag?
Mijn idee is omdat zodra ik handmatig dhcp refresh doe, dat het niet aan tweakdsl ligt. Heel vreemd dat ik noch via de search, noch via de e-tech site iemand kan vinden met hetzelfde probleem.
Is het overigens normaal dat je lease tijd maar 2 uur bedraagt bij tweakdsl?

Greetz.

The bartender never get's killed

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
werkt het zonder router wel prima ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

En van wat voor een besturingssysteem maak je gebruik?
Zoals jij het brengt is het dus zo dat jouw PC een IP lease ontvangt van jouw DHCP in de router krijgt. Dan gaat er dus niet helemaal wat goed met de lease.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:13

The_Scarabial

MTB for life!

heb je wel dhcp spoofing aanstaan dan?