Wij hebben onlangs op werk problemen gehad omdat het local administrator account op 'straat lag' .. pc gehacked geweest, keylogger geinstalled ... en waarschijnlijk is er op die manier achterhaald wat ons lokale admin account is.. nu heb ik een tijdje geprobeerd met lophtcrack ons huidige local admin account te kraken.. maar dat duurt echt te lang zo te zien op een p4 (ongeveer 30 dagen zoals het er naar uit zag). Inmiddels hebben we het local admin account veranderd op alle machines (groot netwerk..ongeveer 700 pc's)
Nu. mijn vraag is hoe snel het mogelijk is om een local admin account te kraken op w2k.. (password hash) .. en dan als je dat dus distributed doet.. met meerdere pc's..etc.. ik weet dat het algoritme wat lophtcrack gebruikt in principe altijd werkt.. wij hebben een wachtwoord dat bestaat uit 12 karakters, met daarin hoofdletters, cijfers en vreemde tekens... stel dat je zoiets distrbuted zou kraken.. zeg 6 p4's die op volle kracht bezig zijn...hoe lang duurt dan zoiets om het te achterhalen?
Nu. mijn vraag is hoe snel het mogelijk is om een local admin account te kraken op w2k.. (password hash) .. en dan als je dat dus distributed doet.. met meerdere pc's..etc.. ik weet dat het algoritme wat lophtcrack gebruikt in principe altijd werkt.. wij hebben een wachtwoord dat bestaat uit 12 karakters, met daarin hoofdletters, cijfers en vreemde tekens... stel dat je zoiets distrbuted zou kraken.. zeg 6 p4's die op volle kracht bezig zijn...hoe lang duurt dan zoiets om het te achterhalen?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 21:25 ]