Afgelopen woensdag crashte er 1 van mijn servers. Afijn, na een reboot en flink wat fschk en e2fschk bleek hij uiteindelijk het weer te doen. Maar hij draait al een jaar superstabiel, dus ik vroeg me de reden van de crash af.
Het enige wat alle logfiles op het tijdstip van de crash laten zien is dit:
^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@
Dit vindt ik enigzins vreemd, want bij de meeste hardware-crashes lijkt mij dat er niets meer geschreven wordt. Ik heb het dan ook nog niet eerder gezien en vroeg me af of iemand dit soort stuiptrekkingen van een crashende server wel eens eerder gezien heeft. Ik kan nu ook nooit achter het probleem komen, hij draait nu weer 2dagen stabiel
Het enige wat alle logfiles op het tijdstip van de crash laten zien is dit:
Dit vindt ik enigzins vreemd, want bij de meeste hardware-crashes lijkt mij dat er niets meer geschreven wordt. Ik heb het dan ook nog niet eerder gezien en vroeg me af of iemand dit soort stuiptrekkingen van een crashende server wel eens eerder gezien heeft. Ik kan nu ook nooit achter het probleem komen, hij draait nu weer 2dagen stabiel
[ Voor 5% gewijzigd door Robert op 25-03-2004 21:12 ]
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS