[linux crash]Waardeloze logfiles

Pagina: 1
Acties:

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 09:11

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Afgelopen woensdag crashte er 1 van mijn servers. Afijn, na een reboot en flink wat fschk en e2fschk bleek hij uiteindelijk het weer te doen. Maar hij draait al een jaar superstabiel, dus ik vroeg me de reden van de crash af.
Het enige wat alle logfiles op het tijdstip van de crash laten zien is dit:
^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@

Dit vindt ik enigzins vreemd, want bij de meeste hardware-crashes lijkt mij dat er niets meer geschreven wordt. Ik heb het dan ook nog niet eerder gezien en vroeg me af of iemand dit soort stuiptrekkingen van een crashende server wel eens eerder gezien heeft. Ik kan nu ook nooit achter het probleem komen, hij draait nu weer 2dagen stabiel :(

[ Voor 5% gewijzigd door Robert op 25-03-2004 21:12 ]

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmmm.. daar is ook lastig op te Googlen ;) Maar _alle_ logfiles laten dat zien? Dan lijkt het mij dat er iets niet goed is gegaan met de harde schijf... :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb dergelijke entries ook wel eens gezien na een powerfailure of iets dergelijks, dus het hoeft niet direct aan de harde schijf te liggen.

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Lijkt er eerder op dat er niet netjes geunmount is (logisch).