Ik ben wat dingetjes aan het proberen met ecmascript in SVG.
Nu wil ik een bolletje laten bewegen met mijn muis, maar dat geeft problemen.
- Het bolletje werkt alleen als ik de muis op het bolletje heb staan, maar inprincipe moet het bolletje ook werken als ik mijn muis over de pagina beweeg.
- Als ik de muis op het bolletje zet dan werkt het bolletje eindelijk, maar ga ik iets te snel met de muis dan gaat cursor van het bolletje en blijft het bolletje op zijn plek staan.
Ik denk dat het probleem te maken heeft met de 'evt' en de onmousemove, maar het lukt mij niet om het optelossen.
Nu wil ik een bolletje laten bewegen met mijn muis, maar dat geeft problemen.
- Het bolletje werkt alleen als ik de muis op het bolletje heb staan, maar inprincipe moet het bolletje ook werken als ik mijn muis over de pagina beweeg.
- Als ik de muis op het bolletje zet dan werkt het bolletje eindelijk, maar ga ik iets te snel met de muis dan gaat cursor van het bolletje en blijft het bolletje op zijn plek staan.
Ik denk dat het probleem te maken heeft met de 'evt' en de onmousemove, maar het lukt mij niet om het optelossen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <?xml version="1.0" standalone="yes" ?>
<!DOCTYPE svg PUBLIC "-//W3C//DTD SVG 20000303 Stylable//EN" "http://www.w3.org/Graphics/SVG/1.1/DTD/svg11.dtd">
<svg width="100%" height="100%" onmousemove="bloeb(evt,'bolletje')">
<script type="text/ecmascript">
function bloeb(evt,it)
{
var ti = svgDocument.getElementById(it);
var x = evt.getClientX();
var y = evt.getClientY();
ti.setAttribute ("cx", x);
ti.setAttribute ("cy", y);
}
</script>
<circle cx="100" cy="50" r="40" stroke="black" stroke-width="2" fill="red" id="bolletje" />
</svg> |
PC load letter? What the fuck does that mean?