[linux] apache 1.3.14

Pagina: 1
Acties:

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb apache 1.3.14 draaien op mijn redhat 6.2 server (source gecompileerd, had hiervoor perfect de rpm install draaien, maar dat kan nu niet meer omdat ik ssl wil), maar het probleem is eigenlijk dat hij niet wil draaien, hij lijkt goed op de starten, maar stiekem start hij dus helemaal niet goed op, in de errorlogs komt te staan:

[Sat Dec 16 14:13:57 2000] [error] (22)Invalid argument: shmctl() could not set segment #25600

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verkeerde forum.

• shadax
  • Niet online
tja, apache is software en in het webhosting forum wordt gewoon hierop niet gereageerd...

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Tis wel het goede forum ;)
Misschien dat het probleem bij het SSL gedoe ligt.
Compile em eens opnieuw zonder ssl support en kijk of hij dan wel wil draaien.

• shadax
  • Niet online
Zonder ssl krijg ik nu precies dezelfde fout, ik zal hem nog eens echt helemaal kaal compilen. Zal wel niet zo veel uitmaken, het is een shared memory error...

• shadax
  • Niet online
Zelfs met
./configure; make; make install
krijg ik dezelfde fout... :(

Verwijderd

Heb net op een RH 6.2 system Apache 1.3.14 gecompiled. Werkt hier zonder probs.
Ik ozu voor de zekerheid even de source opnieuw ophalen de oude helemaal weggooien en dan opnieuw proberen.
Verder moet je natuurlijk even alle RH updates ophalen voor 6.2. SHM is shared memory shit, ik denk dat glibc die functionaliteit leverd (gok hoor). DUs haal die zeker op.

Bas

Verwijderd

Op zaterdag 16 december 2000 22:18 schreef saviour het volgende:
Verkeerde forum.
Sorry hoor, maar mag ik weten waarom dit het verkeerde forum is :? Ik heb zo'n rothekel aan die verklik mannetjes enzo. |:( Net alsof je bang moet zijn je vragen te posten. Plaats je stomme 'verkeerde forum' opmerkingen maar in het verlink forum :(

Over het andere :P probleem: Voordat je ./configure typt zou ik weer even 'make distclean' doen om je source tree weer helemaal schoon te krijgen. En ik zou eventjes de docs bij Apache lezen en ./configure --help, want dr zijn vast wel modules die je niet hoeft mee te compileren (kun je als DSO doen) en mod_so lijkt me ook wel slim ivm als je later php dr bij wil zetten ofzo.

Als je nog steeds errors krijgt, kopieeer dan even precies je output, dan kunnen we je beter helpen.

Ow ja, je kunt ook wel direkt meecompilen dat je op port 80 wilt ipv 8080, en na de compilatie zou ik de config maar goed aanpassen. Ik ben gisteren ook weer een tijd met mn apache bezig geweest, maar echt goed is ie standaard niet (voor mij dan, okee).

Suc6

• shadax
  • Niet online
Na alles geupgraded te hebben werkt het opeens wel, tenminste de standaard install, ik was hem verder niet van plan zo te gebruiken, ik wil er idd php4 + ssl bij, maar dat moet nu ook gewoon lukken.
Pagina: 1