Toon posts:

DC++ filelist opvragen op eigen LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Yhub server opgestart (versie 0.387 [T10]). Ik maak via DC++ (versie 0.306) contact met mijn eigen server.

Op een adere pc heb ik ook DC++ geinstalleerd staan. Ook op deze pc maak ik verbinding met mijn eigen Yhub server.

Mijn probleem: Als ik de filelist van een user op mijn eigen netwerk op wil vragen krijg ik de volgende foutmelding: Invalid IP in ConnectToMe, this might be because of in passive mode. De filelist van de andere user op mijn netwerk kan ik dus niet opvragen.

Nou weet ik dat DC++ op LAN party's een veelgebruikt programma is om bestanden mee te delen. Daar is het dus wel mogelijk om de filelists van users op een lokaal netwerk op te vragen. Waarom lukt het bij mij dan niet?

Als mensen van buitenaf inoggen op mijn server (ook met dc++) kan ik wel filelists opvragen van die users (en omgekeerd) et zit hem puur in het interne netwerk.

Alle users op mijn netwerk zijn active users. Ook als ik de users op passive zet kan ik de fillelists niet opvragen.

Ik heb al vele faq's mbt dc++ en Yhub bekeken (via google) maar niet tot een oplossing gekomen. Ook het grote DC++ topic hier op tweakers heb ik doorgekeken, niets bruikbaars gevonden.

Wie kan mij helpen met mijn pobleem? Het is dus de bedoeling dat ik de filelists op wil vragen van users op mijn lokale netwerk.

BVD :)

EDIT: DAMN typefout in topictitel 8)7
EDIT2: Thanks MOD :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 09:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
SCHOP!

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38
zet het ip dat je gebruikt als active user eens op het (interne) ip van je computer en niet op je externe (internet) ip. Zo werkt het hier wel.

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

Verwijderd

idd wat kockie zegt: op beide pcs het INTERNE ip addres invullen bij je Settings en port = Empty (random)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 17:41:
idd wat kockie zegt: op beide pcs het INTERNE ip addres invullen bij je Settings en port = Empty (random)
Super, gaan we zo even proberen. Over een half uurtje weet ik meer :)
Laat het wel ff weten.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, het werkt. Achteraf een logische zet, maarja. In ieder geval bedankt. _/-\o_

Wat mij betreft kan dit topic dicht.
Pagina: 1