Toon posts:

"statische tik"

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op mijn pc muziek luister hoor ik regelmatig een statische tik door het geluid :? , als ik de zelfde cd / mp3 op een andere pc beluister heb ik hier geen last van.
Kan ik dit voorkomen / oplossen.
Ik heb een onboard geluidskaart op een Asus X A7V8X-X moederbord.

Ook een koptelefoon is niet de oplossing, ook dan heb "ik" last van deze tik.

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-12-2025
niet gewoon een hardware probleempje met je geluidskaart?
interrupt? port? verrotte driver?

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:28
Welke drivers gebruik je? heb je al iets geprobeert om 't op te lossen??

I'm not weird, I'm a limited edition

Verwijderd

Topicstarter
lowrider schreef op 25 maart 2004 @ 21:11:
Welke drivers gebruik je? heb je al iets geprobeert om 't op te lossen??
heb nieuwe drivers geprobeerd, ook dit was niet de oplossing, op een andere electra groep......... ook niks 8)7

• TheGhost
Andere boxen?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:18
andere storende apparaten in huis? (als de TL in de keuken aangaat, kraakt de stereo in mijn kamer ook nogal :X )

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Heb dit ook al eens gehad met een geluidskaart. Lag toen aan een geluidskaart die defect was. Was helaas niet met software op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Initial G schreef op 25 maart 2004 @ 21:22:
andere storende apparaten in huis? (als de TL in de keuken aangaat, kraakt de stereo in mijn kamer ook nogal :X )
dat geluid lijkt er op alleen heb ik geen tl's, op een andere pc hoor je het ook niet..... andere speakers heb ik nog niet geprobeerd aangezien je het door de koptelefoon ook hoord leek mij dit niet aan de orde.

Verwijderd

Topicstarter
Dr. Malsain schreef op 25 maart 2004 @ 21:23:
Heb dit ook al eens gehad met een geluidskaart. Lag toen aan een geluidskaart die defect was. Was helaas niet met software op te lossen.
het is een onboard geluidskaart, was dit bij jouw ook het geval?

• TheGhost
Hmmm... misschien is je onboard sound dan naar de knoppen, ik zou ff teruggaan als je nog garantie hebt (als 't echt niet aan drivers etc ligt, sinds wanneer heb je dit probleem?)

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Geluidskaart die op de bodem van je systeemkast hangt? (Ok, dit is waarschijnlijk niet echt een duw de goede richting uit, maar ik heb het zelf dus weleens gehad. Bij mij ruisde het midi gedeelte erdoor.)

Verwijderd

Topicstarter
lowrider schreef op 25 maart 2004 @ 21:27:
Hmmm... misschien is je onboard sound dan naar de knoppen, ik zou ff teruggaan als je nog garantie hebt (als 't echt niet aan drivers etc ligt, sinds wanneer heb je dit probleem?)
ben al terug geweest, ook daar was het advies nieuwe drivers en zou het waarschijnlijk aan de electra in huis liggen, dit alles is niet het geval, ik denk dat ik hem maar eens in de kofferbak gooi en meeneem :(

Verwijderd

Topicstarter
jvo schreef op 25 maart 2004 @ 21:27:
Geluidskaart die op de bodem van je systeemkast hangt? (Ok, dit is waarschijnlijk niet echt een duw de goede richting uit, maar ik heb het zelf dus weleens gehad. Bij mij ruisde het midi gedeelte erdoor.)
:?

• TheGhost
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 21:30:
[...]

ben al terug geweest, ook daar was het advies nieuwe drivers en zou het waarschijnlijk aan de electra in huis liggen, dit alles is niet het geval, ik denk dat ik hem maar eens in de kofferbak gooi en meeneem :(
Hebben ze 'em in de winkel ook echt getest (waar je bij was?)

Verwijderd

Topicstarter
lowrider schreef op 25 maart 2004 @ 21:31:
[...]

Hebben ze 'em in de winkel ook echt getest (waar je bij was?)
no..... ik kieper hem zaterdag morgen in de kofferbak en ga niet eerder weg dan dat ze hem hebben getest waar ik bij ben :X

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 21:26:
[...]

het is een onboard geluidskaart, was dit bij jouw ook het geval?
Nee het was geen onboard. Het was een oudere SB AWE64.

Wanneer of hoe vaak hoor je die tik eigenlijk? Komt het door storingen vanaf andere kaarten misschien? Misschien is het een optie alle andere 'losse' kaarten eruit te halen en dan te testen of je dan nog steeds die tikken hoort.

• Jis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 04:51

Jis

Ik heb ook een soort tik in m'n geluid, dat treedt vooral op als er veel harddisk aktiviteit is. Echter gebruik ik niet het onboard geluid (GA-7DPXDW-P mobo) maar een SB Live! Value PCI kaartje (onboard is gedisabled in bios). Een tijd terug heb ik het draadje naar de cd-rom speler eruit gehaald en voor m'n gevoel is het toen wel iets minder geworden, maar helemaal over is het nog niet helaas.

https://u24.gov.ua/

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb dat ook momenteel, dit is te weiden aan me voeding....
Me "gewone" pc is uitgebrand en heb nu tijdelijk een Mega Pc (barebone van MSI) als "gewone" pc.

Dacht eerst dat het aan de kart ligt maar ligt gewoon aan de kleine voeding (200W) en de hoeveelheid troep die er verder in zit. 2 x Hd, Nec 2500, Radeon 9600Pro, Audigy 2.

Word allemaal teveel voor de voeding :P
Misschien kan jij je probleem hier ook in zoeken..

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 21:24:
[...]

dat geluid lijkt er op alleen heb ik geen tl's, op een andere pc hoor je het ook niet..... andere speakers heb ik nog niet geprobeerd aangezien je het door de koptelefoon ook hoord leek mij dit niet aan de orde.
Je hebt vast wel een CV ketel of een koelkast, ik zit en zat met precies dezelfde problemen, en heb van alles al geprobeerd (zelfs verhuist :) ) ook ik heb een asus plank dus misschien zijn die niet zo goed ontstoord
Pagina: 1