[XP] Register aanpassingen niet opgeslagen*

Pagina: 1
Acties:

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-11-2025

kingmuze

so don't fear

Topicstarter
Hey,

Heb een pc geherinstalleerd met Windows XP Pro. Ik installeer dan alle programma's die ik altijd gebruik op C:\ en maak daar een Ghost (Zie http://www.symantec.com/sabu/ghost/ghost_personal) van. Werkt altijd heel erg goed. Nu het probleem. Naast dat ik alle programma's installeer pas ik het register aan door middel van een registery file. Hierdoor worden de verwijzingen als "My Documents", "Desktop" etc verwezen naar desbetreffende diretories op F:\. Dit heeft altijd goed gewerkt. Alleen nu als ik hetzelfde .reg filetje draai als wat ik altijd doe slaat hij de veranderingen wel op, maar na een reboot staan de oude keys er weer in.

Iemand die weet hoe dit komt?

Thx alvast.

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Ik heb dit zelf ook eens gedaan... ooit...
Ik geloof dat het probleem was dat alle waarden worden teruggeschreven zodra je uitlogt. Probeer eens als een andere user (bijv. Administrator) in te loggen en het register van je eigen user vanaf de command line te updaten. Zoiets als:
code:
1
regedit /r:"c:\Documents and Settings\username\user.dat" sleuteltjes.reg

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

• kingmuze

kingmuze

so don't fear

Topicstarter
WildernessChild schreef op 25 maart 2004 @ 20:26:
Ik heb dit zelf ook eens gedaan... ooit...
Ik geloof dat het probleem was dat alle waarden worden teruggeschreven zodra je uitlogt. Probeer eens als een andere user (bijv. Administrator) in te loggen en het register van je eigen user vanaf de command line te updaten. Zoiets als:
code:
1
regedit /r:"c:\Documents and Settings\username\user.dat" sleuteltjes.reg
Dat lukt niet :S ik kan die user.dat ook niet vinden. Er is wel een file
NTUser.dat geloof ik. Moet ik die dan hebben?

• kingmuze

kingmuze

so don't fear

Topicstarter
Dat met die NTUSER.dat werkt ook niet.. :S hij onthoudt nog steeds de oude instellingen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

(kingmuze - als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst de laatste 24 uur zou je dan je reactie willen aanpassen ipv een nieuwe reactie plaatsen? :) )

Verder - controleer eerst eens even ofdat bij het inloggen de instellingen inderdaad niet weggeschreven worden (via regedit gewoon gaan kijken) - als dat zo is, worden andere instellingen dan wel goed weggeschreven ? (bv. kleuren instellingen van je desktop?)

Staan er foutmeldingen in je eventviewer? :)