Underclock vraagje (p3-1000 op 750MHz)

Pagina: 1
Acties:

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Voor een servertje waarvan ik wil dat'ie niet veel herrie maakt heb ik een socket370 p3-1000 met 133MHz FSB. Ik heb een 440BX bordje met de juiste socket (een Asus CUBX-E) en vraag me het volgende af: als ik daarop die P3 prik en de FSB op 100MHz laat staan, dus dat de processor op 750MHz loopt, kan'ie dan helemaal zonder CPU cooler? Iemand enig idee hoe heet dat wordt?

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenB op 25-03-2004 19:37 ]

Verwijderd

zonder koeler kan helemaal niet denk ik, maar je kunt er natuurlijk altijd een groot koelblok (passief) op zetten

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je kan het allicht proberen, maar ik denk niet dat ie helemaal zonder fan kan draaien. Je kan de fan wel op bijv 5 volt zetten ipv 12, dat scheelt al een hele hoop herrie.

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

grote heatsink erop en en fan op 7 of 5 volt je wilt namelijk wel wat flow en een in/outtake er vlakbij ook op 7/5 volt. moet genoeg zijn om van je herrie problemen af te zijn.

edit: je wilt je servertje naast stil ook stabiel neem ik aan?

[ Voor 16% gewijzigd door snooze op 25-03-2004 19:42 ]

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Kun je geen 66Mhz als fsb selecteren? Die oudere celerons werkten toch met die fsb?

Ik zou de heatsink er op laten staan, het fannetje op 7V of 5V

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 19:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 19:46:
Kun je geen 66Mhz als fsb selecteren? Die oudere celerons werkten toch met die fsb?

Ik zou de heatsink er op laten staan, het fannetje op 7V of 5V
_/-\o_ Mee eens. Fanloos gaat niet. Mijn p1 166@200 wel, maar een p3 @750mhz niet meer B) . Doe een fan op 5volt en je hoord haast niks meer.

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Bedankt voor de tips, ik zal'es beginnen met een fan op 5V. Desnoods kan'ie ook nog naar 66MHz, maar om'em nou op *halve* snelheid te laten draaien die P3, dat doe ik pas als het anders niet gaat :)

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 15:53

KabalA!

[ No-Life ]

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 19:49:
[...]

_/-\o_ Mee eens. Fanloos gaat niet. Mijn p1 166@200 wel, maar een p3 @750mhz niet meer B) . Doe een fan op 5volt en je hoord haast niks meer.
Hmm... ik heb hier een p4 1,7 in m'n server en die doet het prima als ik um passief koel... hij wordt als ik um stress +/- 65-70 graden, maar dat gebeurt bijna nooit. Verder is hij gewoon heerlijk stabiel en draait ie prima uptimes.

Specs server:
Soltek mobo
p4 1,7Ghz
TNT2 M64
512Mb ram
40GB hd
Alles draait passief behalve de voeding

:)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 16:12

cdoens

Peugeot-gek

Ik heb een PIII800 (@800). Die heeft ook een 133 Mhz FSB.
Een tijdje geleden was mijn CPU cooler defect. (Dat was afgelopen zomer, need I say more?)
Mijn temps kwamen stressed ongeveer op 70 graden uit. Maar dat was dan in een kleine case met 2 HDD's en 1 klein casefannetje. De heatsink van de CPU was ook vrij klein.

Ik denk dat, met een grote heatsink en een nette casefan, waarbij je let op de airflow richting CPU, dat je wel passief kunt koelen...

Succes, Christian.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:09

Khaine

Python liefhebber

Als je een rustige server wilt hebben dan zou ik je aanraden om 2 a 3 grote 120 MM fans te kopen van een gerenomeerd merk als Zalman .

Door de grootte kunnen deze giganten op een normaal tempo toch veel lucht verplaatsen EN maar weinig decibelllen produceren .

Ik heb een soortgelijke topic al eens gemaakt (pak-um-beet 2 weken terug) . Misschien moet je die eens doorlezen.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

KabalA! schreef op 25 maart 2004 @ 20:23:
[...]

Hmm... ik heb hier een p4 1,7 in m'n server en die doet het prima als ik um passief koel... hij wordt als ik um stress +/- 65-70 graden, maar dat gebeurt bijna nooit. Verder is hij gewoon heerlijk stabiel en draait ie prima uptimes.

Specs server:
Soltek mobo
p4 1,7Ghz
TNT2 M64
512Mb ram
40GB hd
Alles draait passief behalve de voeding

:)
Maar een P4 heeft een intenre beveiliging, zodat hij niet te heet kan/mag worden. Als je hem stressed zal die zich intern ook wel terugklokken om oververhitting tegen te gaan en zo blijft ie rond de 70 graden bijvoorbeeld. Best kans dat als je hem gaat benchmarken hij maar als een 1.3 presteerd. Een p3 heeft geen trottle functie dus moet je daar voorzichtiger mee zijn ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 00:19
Het hangt er ook maar vanaf hoe intensief je die P!!! gaat gebruiken. Zelf heb ik hier een P!!! 650 passief gekoeld (dus alleen heatsink) draaien voor in m'n htpc. Echt warm worden doet hij dan ook niet. Zelfs overgeclocked naar 866MHz gaat 't zonder problemen (desalniettemin heb ik 'm voor de zekerheid op 650MHz draaien).

Gewoon proberen dus met die 750MHz, temperatuur van de cpu en heatsink even goed in de gaten houden tijdens (test)gebruik :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 15:53

KabalA!

[ No-Life ]

FastBunny schreef op 26 maart 2004 @ 09:24:
[...]

Maar een P4 heeft een intenre beveiliging, zodat hij niet te heet kan/mag worden. Als je hem stressed zal die zich intern ook wel terugklokken om oververhitting tegen te gaan en zo blijft ie rond de 70 graden bijvoorbeeld. Best kans dat als je hem gaat benchmarken hij maar als een 1.3 presteerd. Een p3 heeft geen trottle functie dus moet je daar voorzichtiger mee zijn ;)
Hier heb je idd gelijk in :), maar ondanks dat moet het volgens mij gewoon kunnen. Ik heb namelijk ook nog een PIII 750 gehad en die had ik ook passief draaien, zie ook mijn post in Cellie 566, passief :)
Ik denk dus dat het niet een probleem mag zijn, maar je moet het uiteraard wel even in de gaten houden (zeker in het begin) ;)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Pagina: 1