Ik ben voor de uitdaging maar eens begonnen om mn site volgens XHTML op te bouwen. Ik ben er al behoorlijk ver mee en moet toegeven datie technisch beter in elkaar zit dan mn huidige waardoor mn achtergrond plaatjes e.d. eindelijk ook zitten waar ze horen te zitten volgens mn eigenlijke ontwerp. Maar goed dat ter zijde.
De structuur van de website heb ik dus correct om weten te zetten, want als ik de pagina door de validator haal geeftie aan dat deze correct is. Zit nu alleen met een padding-top probleem in mijn menu waarbij het me niet lukt om dit met een hack oid op te lossen.
Ik heb de meeste nutteloze info geprobeerd weg te laten. Het probleem zit um in de class 'rtext' als ik daar nml de padding-top op 3 zet, wordtie de tekst op de juiste hoogte naast het plaatje in IE6 en Opera7.23 goed weergegeven. Zet ik um op 0 dan wordtie in FireFox en NN7.1 goed weergegeven. Hoe is dit probleem op te lossen? Ik kom er niet meer uit. Voor mensen die een live voorbeeld willen zien kunnen hier klikken (staat nu goed ingesteld voor IE en Opera) Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft
De structuur van de website heb ik dus correct om weten te zetten, want als ik de pagina door de validator haal geeftie aan dat deze correct is. Zit nu alleen met een padding-top probleem in mijn menu waarbij het me niet lukt om dit met een hack oid op te lossen.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <div class="menucontainer"> <div class="rmenu"> <div class="ritem"> <div class="rimage"><a class="rtexta" >[img]"src"[/img]</a></div> <div class="rtext"><a class="rtexta" >KNOP</a></div> </div> </div> </div> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
| div.menucontainer { clear:both; position:relative; left:0px; padding-left:9px; border-bottom:2px #C4AA6D solid; width:147px; } body>div#container>div#navigation>div.menucontainer{ width : 138px; } div.rmenu { padding:0px; margin:0px; border:0px; } div.ritem { clear:both; padding:0px; margin:0px; border:0px; height:20px; overflow:hidden; } div.rimage { position:relative; margin:0px; top:0px; left:9px; right:6px; height:20px; width:24px; float:left; border:0px; } div.rtext { position:relative; padding-top:3px; } |
Ik heb de meeste nutteloze info geprobeerd weg te laten. Het probleem zit um in de class 'rtext' als ik daar nml de padding-top op 3 zet, wordtie de tekst op de juiste hoogte naast het plaatje in IE6 en Opera7.23 goed weergegeven. Zet ik um op 0 dan wordtie in FireFox en NN7.1 goed weergegeven. Hoe is dit probleem op te lossen? Ik kom er niet meer uit. Voor mensen die een live voorbeeld willen zien kunnen hier klikken (staat nu goed ingesteld voor IE en Opera) Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft