[Daemon Tools] PC loopt compleet vast

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-05 06:46
Ik gebruik al heel lang Daemon Tools om de spellen die ik veel speel (Battlefield / URU) te mounten zodat ik niet continu de cd's hoef te verwisselen (en ja de spellen zijn origineel ;) ). Ik doe dit omdat ik lui ben maar vooral ook om de cd's niet te beschadigen :) .

Nu heb ik het volgende probleem: de laatste tijd slaat mijn pc compleet vast (dus harde reset nodig om opnieuw op te starten) wanneer ik een gemount spel wil gaan spelen. Hier valt geen continuïteit in te ontdekken. De ene keer is er niets aan de hand en de andere keer slaat de pc dus vast. Voor de rest heb ik helemaal geen problemen met de computer. Het aparte is dat de pc al vastslaat bij het preload (zo noem ik het maar) scherm van de spellen (zie bijvoorbeeld screen van Battlefield), dus het schermpje wanneer het spel wordt opgestart.

Afbeeldingslocatie: http://www.vdvlist.nu/thabuz/battlefield.jpg

Ik heb hier al gezocht, op het forum van Daemon Tools zelf maar ik kan niets over dit probleem vinden. Ik gebruik op dit moment de laatste versie van Daemon Tools (3.46) maar ik heb ook al oudere versies geprobeerd. Ik heb zelfs mijn complete pc opnieuw geïnstalleerd maar helaas mocht dit ook niet helpen. De rest van mij specs staan in mijn sig.

Weet iemand de oplossing voor dit probleem (behalve dan de oplossing om gewoon de cd's weer te gaan gebruiken :) )?

Verwijderd

Weet iemand de oplossing voor dit probleem (behalve dan de oplossing om gewoon de cd's weer te gaan gebruiken )
Je zou ook eens een andere tool ervoor kunnen proberen misschien? Alcohol bv.

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
Ik zou inderdaad ook voor "Alcohol 120%" gaan, werkt IMO beter en fijner dan Deamon Tools. D.tools heeft me namelijk een kutgeintje geflikt waardoor ik kon formatten :P Na het installen hiervan kreeg ik blauw scherm waar ik zelfs niet voorbij kwam in veilige modus ;) Daarna nooit zin gehad om te kijken of het daadwerkelijk aan d.tools lag, maar gewoon Alcohol 120% gepakt ;) Werkt erg lekker.

• ThaBuz
Oké thnx, dan zal ik dat programma eens proberen!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
kan iemand ook echt goede argumenten geven om over te stappen? ik vind deamon namelijk wel fijn en gebruik het al een jaartje ofzo.
maar overstappen kan nooit kwaad... (wel een beetje concerte dingen, niet van "owh het is GEWOON fijner")

Verwijderd

ixl85 schreef op 25 maart 2004 @ 20:03:
kan iemand ook echt goede argumenten geven om over te stappen? ik vind deamon namelijk wel fijn en gebruik het al een jaartje ofzo.
maar overstappen kan nooit kwaad... (wel een beetje concerte dingen, niet van "owh het is GEWOON fijner")
Wat misschien jouw probleem verklaart: spel start op, preloader komt in beeld, op de achtergrond start de cd-check en daar gaat het mis. Hangt er helemaal vanaf hoe je de image gemaakt hebt. Met welk proggie doe je dat eigenlijk?

Wat Alcohol zo bijzonder maakt is het volgende. De virtuele drive is zo gemaakt dat het de beveiligingen op cd's kan emuleren. Het brandprogramma van Alcohol neemt in de images die hij maakt gewoon die beveiligingen mee (als er iets niet te lezen is vervangt hij die sectors met een default versie van die beveiliging zodat deze alsnog intact in de image terechtkomt) die bij het inlezen van de images door de virtuele drive netjes ge-emuleerd worden.
Als de image op een cd gezet word zal het meestal niet werken, omdat een echte cd/dvd-rom drive die beveiligingen niet kan emuleren (helemaal als er een default versie voor in de plaats gezet is).

Als ik me niet vergis hoor, 't is alweer een tijdje terug dat ik me erin verdiept heb. Ik kan het op meerdere details mis hebben (vooral wat betreft de exacte werking van de emulatie), maar in a nutshell is dit zo'n beetje hoe Alcohol werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 21:20 . Reden: typo ]

• ThaBuz
Thnx voor de uitleg.

Ik heb een image gemaakt met CloneCD. Ik ben op het idee gebracht door een draadje over Battlefield waarin werd uitgelegd hoe je Battlefield zonder cd's kon spelen (staat geloof ik nog steeds op armyofgot). Ik heb deze handleiding gevolgd en heb nooit problemen gehad tot een paar maanden geleden toen dus het gezeur zoals hierboven beschreven begon.... Ik kan me helaas niet meer voor de geest halen wat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn geweest.

De images hebben het dus wel goed gedaan... maar ik ga morgen iig met Alcohol aan de gang. Ik hoop dat ik met dat programma geen problemen heb.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Draait Daemon dan ook zichtbaar in je systemtray of heb je dat "AutoStart" uitgezet?

Wees consequent, maar niet altijd

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:37

backupdevice

No Risk , Full Push

de nieuwe spellen kijken of je deamon tools geinstalleerd hebt staan en gaan dan lopen kutten.

De laatste versie van DM omzeilt dit

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• ThaBuz
Ik heb autostart gewoon aanstaan (dus heb icoontje al in tray staan bij opstarten).
Ik heb zoals ik in mijn openingspost al zei de laatste versie van Daemon Tools en ook daar heb ik problemen mee. Verder gaat dat van die nieuwe spellen in dit geval niet op aangezien ik het ook heb met wat "oudere" spellen waar ik in het verleden dus geen problemen mee heb gehad.

Ik zit nu op mn afstudeerplek dus nu geen mogelijkheid om alcohol te proberen maar ik zal het vanavond laten weten.

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:04
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 21:18:
[...]
Wat Alcohol zo bijzonder maakt is het volgende. De virtuele drive is zo gemaakt dat het de beveiligingen op cd's kan emuleren.
Maar volgens mij doet Daemon hierin precies hetzelfde. Daemon is alleen geen brandprogramma maar alleen een mounting tool.

TS: je zou de nieuwe daeon versie 'es kunnen proberen. meuktracker: Daemon Tools 3.46

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• ThaBuz
ThaBuz schreef op 25 maart 2004 @ 19:25:.....Ik gebruik op dit moment de laatste versie van Daemon Tools (3.46) maar ik heb ook al oudere versies geprobeerd. .....
;)

• party42
hmm

goeie morgen... :)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Blue_White_Army schreef op 26 maart 2004 @ 07:28:
de nieuwe spellen kijken of je deamon tools geinstalleerd hebt staan en gaan dan lopen kutten.

De laatste versie van DM omzeilt dit
mhh vreemd, heb ik nog nooit problemen mee gehad, en het zou toch niks uit hoeven te maken? als ik deamon instaleer wil het toch niet persee betekenen dat ik DAT spel geript heb?

lijkt me een beetje vaag allemaal, dan zouden ze natuurlijk ook alcohol op kunnen geven, en nero omdat je daar ook images mee kan maken.

daemon is btw toch een legaal stukje software?
vind dit dan maar zeer matig als ze dit nu gaan doen

[ Voor 9% gewijzigd door ixl85 op 26-03-2004 18:58 ]

• ThaBuz
Daemon Tools is een legaal stuk software en zover ik weet is het gebruik ervan (bijvoorbeeld het mounten van games) ook legaal zolang je ook in het bezit bent van het origineel. Uitgevers daarentegen zijn natuurlijk niet zo blij met dit soort software aangezien het ook voor illegale doeleinden gebruikt kan worden en dus proberen ze de games ongeschikt te maken voor dit soort software (net zoals muziekcd's die niet in de pc zijn af te spelen).

Heb btw Alcohol nog niet kunnen proberen aangezien ik pas om 20u thuis was van mn werk (leve de NS! |:( ). Heb nu verjaardag dus wordt morgen voordat ik kan laten weten of het nu wel allemaal goed loopt....

• party42
nou
inderdaad
This page only supplies information and tools necessary to make a PERSONAL BACKUP of legally owned CDs.
Dus het is gewoon een legaal stukje software.

• ThaBuz
Oké volgende probleem......
Wanneer ik Alcohol 120% wil installen krijg ik meteen de melding:
[quote]
Error 1327. Invalid drive: X:\
[/quote]

Ik weet niet hoe het programma nu bij X:\ komt aangezien deze helemaal niet bestaat. Ik heb clonecd al gedeinstalled (omdat deze ook een driveletter in gebruik heeft) en al mijn netwerkschijven.... Heb pc ook al gereboot maar hij blijft het zeggen |:(

Iemand enig idee?

Alcohol snapt het blijkbaar niet meer als je je Mijn Documenten niet op de pc zelf hebt staan. Heb nu eerst ander gebruikersaccount moeten maken om het programma te installen... beetje weird magoe :)

Edit:

Het lijkt met Alcohol nu wel allemaal goed te gaan. Heb een paar keer spellen opgestart en het werkt allemaal vlekkeloos! Tis trouwens een mooi programma met veel mogelijkheden.

[ Voor 35% gewijzigd door ThaBuz op 27-03-2004 22:13 ]

• ThaBuz
Owkee weer even een update.... Helaas beleef mijn pc net weer hangen. Precies op de zelfde manier als bij Daemon Tools. Het lijkt er nu dus op dat het niet aan Daemon Tools ligt. Zou het een hardware probleem kunnen zijn? Opzich wel vreemd aangezien dit dus echt alleen maar gebeurt bij spellen die gemount zijn. Verder heb ik nooit problemen met de pc.... ;(

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03-2025
what about reripping your'e games? :)

• ThaBuz
Daar heb ik aan zitten denken maar ik heb een paar dagen geleden Battlefield Vietnam al geripped en die geeft ook problemen.... Ik zal het iig een proberen maar ik ben bang dat het niets uit maakt.

-------------------------------------------------------

Nope helaas, heb nieuwe image gemaakt en dezelfde problemen blijven :(

[ Voor 26% gewijzigd door ThaBuz op 28-03-2004 17:31 ]

• ThaBuz
Dit topic krijgt van mij ff een kick aangezien ik waarschijnlijk de oplossing heb gevonden voor het eerder genoemde probleem (ja nu al :) ). Ik zet het hier toch ff neer voor de mensen die een soortgelijk probleem hebben en het antwoord nergens kunnen vinden.

Na het herinstallen van mijn pc viel mij op dat de bovengenoemde problemen zich voor gingen doen na het installeren van Nero InCD. Na het deinstalleren van dit programma heb ik geen vastlopers meer gehad bij het mounten van spellen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Thanks for the tip :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als dat idd de oplossing is, dan is er een dikke kans dat het hem in de ASPI-drivers zit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1