Toon posts:

Ati radeon 9700 pro BBa Oc vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben al een tijdje bezig met het overclocken van radeon 9700 pro
Het is me gelukt om de 380.25 core bij 357.75 Mem maar ik heb nu watercooling op me videokaart zitten en nu haal ik 400.25 core bij 357.75 mem alles doet het oke spellen geen artifacts ook bij 3dmark2001 niks maar bij 3dmark2003 gametest 3 daar heb ik wel artifacts en bij de andere testen echt niks en dat vindt ik echt raar.

Ik heb ook al Atitool 0.0.18 gebruikt om artifacts te testen en die zegt ook niks te kunnen vinden zelf niet na 3457 seconden dan is me videokaart toch wel warm lijkt mij.
en o ja hij wordt 38.8 graden max voor de core mem weet ik niet ik heb er koellichamen op zitten en hij wordt iets meer dan lichaams temp zeg maar zo 39 graden.

En nog wat als ik me comp een tijd aan heb staan dan heb ik geen artifacts meer in game test3 alleen als ik nog hoger clock dan komen ze weer maar dan ook in spellen enzo dus dan is de max gewoon overschreden.

Maar dan nu me vraag weten jullie meschien wat het kan zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 19:17 ]

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-01 22:41
zijn ze wel weg als je je kaart niet OC-ed?
want als ik die test doe, (ook 9700pro) zonder te OC-en zie ik hier en daar ook wat pixels die er niet helemaal thuis horen.

verder kunnen die artifact testers nooit de hele core 100% belasten en zijn ze dus alleen 100% noukeurig als het om het geheugen gaat.

[ Voor 29% gewijzigd door Countess op 25-03-2004 21:14 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Topicstarter
na ik zie zonder oc wel wat een klein zwart streepje van ongeveer 3 tot4 pixels lang die er niet hoort je ziet mm als je voor het eerst die trollen ziet in de muur.

Maar met de oc zie ik er aanzienlijk meer en het vreemde is als me computer warm is dan ben ik ze kwijt in gametest 3 (best raar alleen deze test verder nergens artifacts met andere spellen of aps).

Zijn ze schadelijk voor je kaart eigenlijk ? ff buiten oc dan he

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Artifacts zijn niet schadelijk voor je kaart, ze geven alleen aan dat je te ver hebt overgeclockt en dat die kaart dat dus niet wil. Hij gaat er echter niet kapot door.

Frogstar#2151

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 08:46
3D mark zou ik niet gelijk als een richtlijn beschouwen. Als je op 3D mark na overal netjes kan gamen zonder stippeltjes, flikkerende beelden of andere onzin, kan je uitgaan van een goeie oc. 3Dmark is een beetje heel erg overgevoelig voor artifacts, en IMHO eigenlijk niet echt geschikt om te kijken of je overclock stabiel is, dan kun je beter een uurtje doom III alpha oid gaan spelen, of een ander spel waarmee je videokaart écht gestressed wordt.

Verwijderd

Topicstarter
RedXraD schreef op 25 maart 2004 @ 21:53:
3D mark zou ik niet gelijk als een richtlijn beschouwen. Als je op 3D mark na overal netjes kan gamen zonder stippeltjes, flikkerende beelden of andere onzin, kan je uitgaan van een goeie oc. 3Dmark is een beetje heel erg overgevoelig voor artifacts, en IMHO eigenlijk niet echt geschikt om te kijken of je overclock stabiel is, dan kun je beter een uurtje doom III alpha oid gaan spelen, of een ander spel waarmee je videokaart écht gestressed wordt.
maar ja dan toch als 3dmark artifacts gaat geven dan is je hardware toch aan zijn max of niet hij geeft ze toch niet voor de gein. (gametest 3 heb ik het over)
Pagina: 1