Toon posts:

vpn client achter freesco kan niet connecten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb achter een freesco bak een windows client vanwaar ik een vpn verbinding wil maken met een server op het internet. Als ik het ip, username en password invul krijg ik een foutmelding: "disconnected" met als errorcode "619: the specified port is not connected." Moet ik een poort naarbuiten toe openzetten op mijn freesco router / firewall? Het is een verbinding voor het lezen en beatwoorden van e-mail. De mensen die de server met vpn hebben draaien gaven aan dat er op poort 47, 1723 en 3389 gecomuniceerd wordt. Hoe stel ik deze naarbuiten toe open? Ik las op een website dat als ik een vpn-client achter de freesco server draai dan was het niet nodig om iets te veranderen in de config van freesco, maar dit betwijfel ik. Ook las ik in een topic op GOT dat port forwarding alleen van extern naar intern gebeurt. Hoe zit het??

Ik kom er niet uit!

thanks for all help,

Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
oKE, deze kan gesloten worden. Punt is dat als je een standaard versie van Freesco 0.3.2 draait het niet werkt. Je moet de kernel updaten.. heb het gedaan.. kernel.bin gedownload. freesco flop in de windows client.. kernel file in de root van de flop naar de hd gekopierd.. dan de nieuwe_kernel.bin gecopierd naar de root van de flop en gerenamed naar "kernel". toen geboot en vpn client maakt connectie met de vpn server.

Thanks anyway,

Jeroen